Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، شورای آموزش و پرورش لرستان امروز شنبه به ریاست استاندار لرستان و دبیری مدیرکل آموزش و پرورش این استان برگزار شد.

رضا زینی وند مقدم مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در سخنانی با اشاره به اینکه اردوگاه دانش آموزی «کمالوند» خرم آباد ظرفیت خوبی برای اسکان گردشگران است و در حال حاضر نیز اسکان دانش آموزان و برگزاری اردوهای علمی و تفریحی در آن انجام می شود،  اظهار داشت: این اردوگاه مکان خوبی برای اسکان افراد در شرایط بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اردوگاه کمالوند ۴۷ هکتار زمین دارد، سلف سرویس مناسبی دارد، تالار بزرگی دارد،  زمین چمن و زمین مسابقات ساحلی نیز در آن پیش بینی شده است، تصریح کرد: در این اردوگاه یک سالن چندمنظوره در حال ساخت است و کشت زعفران را در آن داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: ۲۵ سویت در این اردوگاه داریم که قابل توسعه به ۱۰۰ سویت است.

زینی وند مقدم گفت: می شود از محل ستاد بحران اعتبار به این اردوگاه اختصاص یابد تا ضمن اینکه آن را توسعه دهیم، در شرایط بحرانی نیز یک مرکز اسکان امن باشد.

احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان نیز با اشاره به اینکه اردوگاه کمالوند ظرفیت بزرگی است که درست از آن استفاده نمی شود، اظهار داشت: در هر شهرستان باید چند نقطه را به عنوان نقطه امن در نظر بگیریم و زیرساخت آن را تامین کنیم تا در شرایط بحران استفاده شود.

وی یادآور شد: این اردوگاه محیط بزرگی هم دارد و می شود به مکان برگزاری همایش ها نیز تبدیل شود.

استاندار لرستان نیز در این رابطه با اشاره به اینکه مدیریت بحران برای جبران خسارات وارد شده اعتبار ندارد، حتی برای اجرای کارهای پیشگیری هم اعتبار لازم وجود ندارد چه برسد اینکه بخواهد برای ساخت یک مجموعه پول خرج کند، اظهار داشت: اعتباراتی مربوط به سال های گذشته داریم که سازمان مدیریت بحران هنوز آن ها را نداده است.

سید موسی خادمی با بیان اینکه در اینکه هر مجموعه دولتی که در شهرها هست این نگاه پدافند غیرعاملی و استفاده ثانویه را باید داشته باشد حرف درستی است، در طراحی و کار بلندمدت این عامل را باید در نظر گرفت، تصریح کرد: اما اینکه ما الان پولی برای توسعه یک فضا تخصیص دهیم امکان ندارد،  ۲ هزار پروژه نیمه تمام روی دست ما مانده است و اعتبارات برای اتمام آن ها وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان قول داده بود روی اردوگاه کمالوند سرمایه گذاری کند، این موضوع باید دنبال شود، ادامه داد: یکی از بهترین فضاها برای سرمایه گذاری همین جا است تا فرهنگیان و دانش آموزان از این فضاها استفاده کنند و درآمد هم ایجاد شود و سیستم بهره ور باشد.

بر اساس این گزارش، در پایان مقرر شد موضوع سرمایه گذاری برای توسعه چند اردوگاه ها دانش آموزی لرستان از طریق ماده ۲۷ پیگیری شود.

کد خبر 4510719

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش لرستان استانداری لرستان خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۰۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند

محمد کرمی در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری سیستان‌وبلوچستان اظهارکرد: وظیفه ستاد اقتصادی، طراحی بخش‌های مختلف اقتصادی است که به ما راه توسعه، توانمندسازی و روش‌های اقتصادی را نشان دهد و در این زمینه باید سیاست گذاری کند.

وی با بیان اینکه ستاد اقتصادی باید نحوه مشارکت مردم و روش اجرا را سیاست‌گذاری و بر روی راهبردهای اصلی تمرکز داشته باشد و تبیین کند، افزود: باید به جذب سرمایه و سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان کمک کنیم و آنها را پای کار پروژه‌های بزرگ این استان بیاوریم و با فروش سهام، مشارکت مردم را در طرح های اقتصادی افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان را باید در قالب تعاونی‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌ها و پروژه‌های اقتصادی مشارکت دهیم و این امر باید به سرعت توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۴ درصد از دانشجویان استان در رشته‌های علوم انسانی در حال تحصیل هستند و در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله کشاورزی، شیلات، تجارت، معادن و صنایع فرآوری با کمبود و فقدان طراح متخصص و نخبه مواجه هستیم.

کرمی تصریح کرد: شرکت‌هایی داریم که تولیدات کم ولی ارزآوری زیاد برای سیستان و بلوچستان دارند و باید روی این شرکت‌ها سرمایه‌گذاری ویژه شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی و داروهای گیاهی کارخانه‌ای برای فرآوری داروهای گیاهی در سیستان و بلوچستان نداریم و این محصول به صورت خام در بازار عرضه می‌شود، باید این سرمایه در استان فرآوری شود.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید جوانان و دانش آموزان را توانمند و ذهن‌های آنان را برای توسعه طرح‌های اقتصادی آماده کنیم، زیرا بخشی از ایده‌ها خیال پردازی است که توسط ذهن دانش آموزان صورت می‌گیرد و به مرور زمان تبدیل به محصول می‌شود.

وی بیان کرد: به فضل الهی و توکل بر خداوند شرایط حال حاضر را تغییر می‌دهیم و یقین داریم با عنایت‌های الهی این امر شدنی است.

کرمی با تاکید بر اینکه کاری که با تلاش انجام می‌شود با دعا حل نمی‌شود، افزود: خداوند متعال راه حل را برای ما مشخص کرده و به همین دلیل است که پیامبر گرامی می‌فرماید؛ «کار، تلاش و کوشش عبادت است» و کارمندان زمانی که به یاد و در راه خدا و مردم کار و تلاش می‌کنند در واقع عبادت و عمل صالح انجام دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح‌های راه وشهرسازی آذربایجان غربی
  • توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذار را برای ایلام دنبال می‌کنیم
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد