Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا حیدری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز ضمن بیان فعالیت نشریات متعدد در این دانشگاه، تصریح کرد: نشریات دانشجویی فعال در دانشگاه صدا و سیما بیشتر مباحث دانشگاهی، دانشجویی، رسانه ای و... را به صورت تخصصی پیگیری می کنند اما نیاز به نشریه ای که ماموریت های خود سازمان صدا و سیما را بررسی و نقد کند، وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری کادرسازی تشکل های دانشجویی و تربیت نیروی متخصص را به عنوان مهمترین رسالت نشریات دانشجویی نام برد و تصریح کرد: نشریات فعالیت در مرحله اول باعث تقویت و تربیت نیروهای متخصص رسانه ای می شود و در مرحله دوم بحث تاثیرگذاری مطرح است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما نشریات دانشجویی را بستری برای مطرح نمودن دغدغه ذهنی دانشجویان برشمارد و گفت: جریان دانشجویی نسبت به پدیده ها و اتفاقات همجوار خودش احساس تکلیف اجتماعی می کند و علاوه بر حل مشکلات خود برای جامع نیز سعی بر ارائه راهکار دارد.

در ادامه وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما نشریه دانشجویی با نام «کافه رسانه» دارد که بسیار هم در امر تاثیرگذاری بر جنبش دانشجویی و دانشگاه کارنامه درخشانی دارد اما نیاز به نشریه جدید با رویکرد انتقاد در سطح کلان سازمان صدا و سیما باعث شد، نشریه دانشجویی با «نباء» نسل بیدار انقلاب متعلق به بسیج دانشجویی شکل بگیرد.

حیدری در خصوص اهداف نشریه دانشجویی «نباء» بیان کرد: این نشریه به صورت اختصاصی می خواهد سازمان و دانشگاه صدا و سیما رو نقد و بررسی کند نظیر بحث های کلان سازمان، عملکرد مسئولین و اساتید دانشگاه، نقد فعالیت سطوح مدیریتی سازمان ، برنامه های تولیدی و پخش شده در معاونت سیما و...

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با ذکر اینکه نقد بدون ارائه راهکار بی فایده است، گفت: در این نشریه ما با ایجاد یک فضای گفتمانی در راستای ادبیات انقلاب اسلامی، سعی بر فعالیت در سطح عملیاتی و رسانه ای با رویکرد بیشتر منتقدانه و ارائه راهکار داریم.

این فعال دانشجویی تفکر علوم انسانی اسلامی را غالب بر محتوای نشریه دانشجویی «نباء» دانست و تصریح کرد: در این نشریه تلاش شده هر سه فضای موجود در دانشگاه صدا و سیما با نگاه علوم انسانی وجود داشته باشد. مثلا دانشجویان رشته های فنی نیز با رویکرد علوم انسانی به مسائل نگاه کنند نه صرفا رویکرد ژورنالیستی روزمره به اتفاقات پیرامون داشته باشند.

وی در مورد اهمیت اتاق فکر شورای سردبیری نشریه دانشجویی «نباء» گفت: در این نشریه شورای سردبیری، هئیت اندیشه ورز نام دارد، که ترکیبی از سه تا گروه دانشجویان مدیریت رسانه که فضای کلان رسانه دارند، دانشجویان رشته های تولیدی که در فضای صوت، تصویر و هنری هستند و دانشجویان رشته های فنی فعالیت دارند.

گفتنی است؛ اولین شماره از نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما با عنوان «نباء» 18 دی ماه در دانشگاه صدا و سیما رونمایی و توزیع گردید.

انتهای پیام/

300 / 167 نشریات دانشجویی دانشگاه صدا و سیما بسیج دانشجویی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نشریات دانشجویی دانشگاه صدا و سیما بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور در نشست تبیینی مسئولان کانون‌های بسیج فرهنگیان استان کردستان با اشاره به موضوع جذب در آموزش و پرورش و تحولات رقم خورده در این زمینه، آن را محصول تلاش انقلابی فرهنگیان جوان بسیجی عنوان کرد و گفت: ریل جذب آموزش و پرورش بعد از ۸۰ سال توسط فرهنگیان جوان انقلابی تغییر کرد.

سجاد صدیقی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص جنگ در عرصه تعلیم و تربیت، جذب در بسیج فرهنگیان را از مهم‌ترین فعالیت در این سازمان عنوان کرد و اظهار داشت: عمق نفوذ انقلاب اسلامی از این طریق باید در مسأله‌ها صورت گیرد.

وی، مکانیزم تربیت نسل توسط دشمن را قاعده‌ای باطل دانست که باید به دست انقلابی‌ها از بین برود.

صدیقی افزود: بسیج فرهنگیان باید آمادگی لازم را برای پیاده‌کردن موضوع تقابل با نقشه دشمن در تعلیم و تربیت را به دست آورد.

وی پایه اساسی هویت بسیج را مردم و حضور آنان دانست و بیان کرد: باید مکانیزم‌ها را برای حضور گسترده و عملی مردم فراهم نماییم.

 مسئول سازمان بسیج فرهنگیان، مأموریت بسیج فرهنگیان را پاسخ به دغدغه رهبری دانست و با بیان اینکه بسیج باید قاعده بد مانع در برابر تحول را بر هم بزند، عنوان کرد: موضع‌گیری بسیج فرهنگیان در برابر کج‌روی‌های دولت در آموزش و پرورش باید بدون اغماض باشد.

وی با بیان اینکه بسیج فرهنگیان باید شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت آموزش و پرورش ببرد، تلاش این توده را در راستای تحول در آموزش و پرورش ضروری خواند و گفت: این قشر باید مأموریت‌های خود در آموزش و پرورش را مسأله‌محور نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی