Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران گفت: خدمات فنی و مهندسی از طریق دانشگاه پیام‌نور به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حمیدرضا سیفی در حاشیه امضای تفاهم نامه کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با دانشگاه پیام نور گفت: شرایط اقتصادی جامعه ایجاب می‌کند تا در حوزه فنی و مهندسی صدور خدمات داشته باشیم و ما می‌توانیم از طریق دانشگاه پیام نور در خارج از کشور این کار را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: ما با یکسری از کشور‌های خارجی ارتباط بسیار خوبی داریم، اما چون این ارتباط از طریق دانش نبوده نتوانسته ایم آن بهره وری کامل را از آن داشته باشیم. بر همین اساس صدور خدمات فنی و مهندسی با انعقاد این تفاهم نامه از طریق شعبات دانشگاه پیام نور در خارج از کشور انجام می‌شود.

دبیر کل و عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران، افزود: تفاهم نامه کانون و دانشگاه پیام نور، بیشتر در زمینه ارتباط دانشگاه پیام نور با صنعت است و اینکه پایان نامه‌ها کاربردی شده و از حوزه نظری خارج شوند و دانشجویان به صورت علمی در صنعت کارآموزی کنند.

وی ادامه داد: از اهداف دیگر این تفاهم نامه تشکیل استارت آپ‌های جامع در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی و آموزش است که هر کدام را به صورت فاز به فاز پیش خواهیم برد.

در ادامه محمد علی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور نیز گفت: برنامه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور در حال شکل گیری است و در روز‌های آینده عملی می‌شود.

وی ادامه داد: یک برنامه دیگری نیز توسط دانشگاه پیام نور اجرایی خواهد شد که استعدادیابی در سطوح دانشجویی و دانش آموزی است تا به وسیله آن نیرو‌های توانمند شناسایی شده و از ظرفیت آن استفاده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور افزود: کدنویسی حوزه‌های مختلف با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از برنامه‌های دانشگاه است که عملیاتی خواهد شد. همچنین شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد راه اندازی خواهد شد و در این زمینه قرارداد‌های خوبی منعقد شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کارآموزی دانشجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۱۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از کمبود بیش از ۳۰ هزار کمک‌پرستار در کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس عباس‌زاده در دومین روز از هشتاد و دومین اجلاس مدیران پرستاری کشور در مشهد مقدس اظهار کرد: رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با شاخص‌هایی ارزیابی می‌شوند که شاخص‌های حوزه پرستاری سه مورد است که اگر ارتقا یابد رتبه دانشگاه افزایش می‌یابد. این سه شاخص شامل نسبت پرستار به تخت، آموزش و پیگیری و نسبت کمک پرستار به تخت است. 

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم خدمات بیمارستانی ارتقا یابد باید خدمات کمک پرستاری را ارتقا دهیم، گفت: به ازای هر 4 نفر یا 3 نفر پرستار باید یک کمک پرستار در بخش داشته باشیم. با توجه به جمعیت 230 هزار نفری پرستاران بنابراین 47 هزار تا 57 هزار نفر پرستار نیاز داریم اما الان در حالت خوشبینانه 30 هزار نفر کمک‌پرستار کم داریم که نتیجه مستقیم آن فرسودگی شغلی پرستاران و کاهش کیفیت خدمات است.

مدیرکل توانمندسازی و بهبود سرمایه‌های انسانی معاونت پرستاری وزارت بهداشت از درخواست برای جذب کمک‌پرستار در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و افزود: درخواست کرده‌ایم که دانشگاه‌ها افراد واجد شرایط کمک‌پرستاری را شناسایی و معرفی کنند؛ همه مؤسساتی که در مرکز ملی آموزش مهارتی ثبت شده و مجوز دارند می‌توانند کمک‌پرستاری را آموزش دهند. این کمک‌پرستارها طی یک‌سال می‌توانند به سیستم درمان وارد شوند.

فعالیت 230000 پرستار در ایران/ 75 درصد پرستاران زن هستند

وی خاطرنشان کرد: بخشی از ارزش‌یابی دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها در معاونت پرستاری وزارت بهداشت انجام می‌پذیرد و دانشگاه‌هایی که بیشترین اعتراضات و بهترین عملکرد را داشته‌اند تحت رصد قرار می‌گیرند.

وی خطاب به مدیران پرستاری بیان کرد: برای ساماندهی وضعیت کمک‌پرستاری در نظام سلامت، گواهی‌های آموزشی کمک‌پرستارها را استعلام کنید تا زمینه تقلب در صدور مدارک کمک پرستاری ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • دانشگاه راتگرز نیوجرسی علیه اسرائیل بیانیه صادر می‌کند
  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران برتر کشور شد
  • تفاهم‌نامه همکاری اقتصادی بین استان‌های بوشهر و قزوین منعقد شد
  • هدیه زاکانی به معلمان تهرانی: خدمات رایگان فرهنگی و ورزشی را از طریق اپلیکیشن شهرزاد دریافت کنید
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد