Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا-در نهمین هفته پیاپی تظاهرات منتقدان به سیاست های اقتصادی رئیس جمهوری فرانسه موسوم به 'جلیقه‌زردها'، معترضان در میدان 'اتوآل' پاریس با نیروهای پلیس درگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، نهمین هفته از تظاهرات 'جلیقه‌زردها' در برخی شهرهای فرانسه امروز (شنبه) نیز برگزار شد.
پلیس در برخورد با جلیقه زردها در میدان اتوآل که خیابان شانزه لیزه به آن منتهی می‌شود، از گاز اشک‌آور استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بسیاری از جلیقه‌زردهای معترض مجهز به کلاه ایمنی و ماسک و همچنین مواد دودزا بودند.
تظاهرات امروز جلیقه زردها در پاریس از مقابل وزارت اقتصاد و دارایی آغاز شده است و رفته رفته به شمار آنها اضافه می شود. تعداد معترضان در میدان اتوآل پاریس حدود چهار هزار نفر تخمین زده می شود و براساس گفته های سخنگوی پلیس، تاکنون بیش از شصت نفر از آنها بازداشت شده اند.
در شهر بورژه نیز که یکی از شهرهای مهم و مرکزی فرانسه محسوب می شود، نزدیک به پنج هزار نفر از جلیقه زردها در تظاهرات شرکت کردند که تعدادی از آنان بازداشت شدند.
بر اساس اعلام وزارت کشور فرانسه ، تا ساعت دوبعداز ظهر روز شنبه نزدیک به 32 هزار نفر در سراسر فرانسه از جمله هشت هزار نفر در پاریس در تظاهرات جلیقه زردها شرکت کردند.
'لوران نونیز' وزیر مشاور دولت فرانسه در امور داخلی روز گذشته (جمعه) اعلام کرد: دولت برای نهمین هفته از اعتراض ها، 'نیروهای نظامی، واکنش و بازداشت های بیشتر و شدیدتری' را پیش بینی کرده است.
'مارین لوپن' رقیب انتخاباتی مکرون در رقابت ریاست جمهوری 2017 که همواره از آغاز اعتراض های فرانسه خواستار کناره گیری دولت وی بوده است، امروز تنها راه بازگشت آرامش به کشور را، بازگشت به صندوق آرا معرفی کرد.
به گزارش ایرنا، شهرهای فرانسه امروز (شنبه) نیز شاهد تظاهرات معترضان به سیاست های اقتصادی امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور بود.
در فرانسه بیش از چهار هزار نفر به خیابان ها آمدند و انتظار می رود در ساعات آتی به شمار آنها افزوده شود.
در شهر بورژه فرانسه نیز بیش از یکهزار نفر به خیابان ها آمدند.
جنبش جلیقه زردها پس از 9 هفته اعتراض سراسری و با وجود برخی عقب نشینی های دولت قصد دارد تا فردا (22 دی) و در نهمین شنبه اعتراضی نیز بار دیگر در پاریس و دیگر شهرهای فرانسه به سیاست های اقتصادی دولت امانوئل مکرون راهپیمایی نمایند.
دولت فرانسه در پی اعتراض های شنبه گذشته وعده برخورد با تظاهرات بدون مجوز را داده و از سوی دیگر قصد دارد با برپایی مناظره های محلی زمینه تماس مستقیم معترضان و مسئولین را فراهم سازد. با این حال مسئول برگزاری این برنامه پیش از آغاز و در اعتراض به پایین بودن دستمزد خود از آن کنار کشیده است.
شبک**اروپام**9041**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فرانسه اعتراض ها درگيري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علیرضا حدادی در در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل توسط راننده یک دستگاه خودروی پرادو ناشناس در شهرستان رشت در بامداد مورخه ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری، دستگیری قاتل در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با حضور کارآگاهان آگاهی در محل مشخص شد راننده یک دستگاه خودروی پرادو با زیر گرفتن راننده ۲۲ ساله خودروی پراید از محل متواری شده است، افزود: با تحقیقات همه جانبه راننده ۴۱ ساله پرادو در کمتر از ۱۲ ساعت شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در رشت دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه قاتل در اعترافات خود انگیزه خود از قتل را نزاع و درگیری خیابانی اعلام کرد، گفت: متهم با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی از آمادگی پلیس برای برخورد با هرگونه ناامنی در استان خبر داد و از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.


کد خبر 6095142

دیگر خبرها

  • فیلم/ یورش پلیس فرانسه به دانشگاه ساینس پو پاریس
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • حمله پلیس فرانسه به حامیان فلسطین در دانشگاه «ساینس پو»
  • تعطیلی دانشگاهی در فرانسه در پی اعتراض دانشجویان حامی فلسطین
  • درگیری خیابانی در رشت منجر به قتل جوان ۲۲ ساله شد
  • حلقه‌های المپیک در پاریس به آتش کشیده شد!
  • درگیری پلیس با تظاهرات‌کنندگان روز کارگر در پاریس
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین