Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ دکتر شهسوار استاد روانشناسی و فعال اجتماعی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با اشاره به معضل اعتیاد گفت: متأسفانه گستردگی کمپ های ترک اعتیاد در شأن کشور امام زمان(عج) نیست،موضوع اعتیاد از اولین آسیب های اجتماعی است که از پیچیدگی های بالایی برخوردار است و باید یک جهاد علمی توسط نخبگان در این زمینه شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان های مردم نهاد با تفکر خدمت به معتادان باید در این زمینه ورود پیدا کنند تا بتوانند این معضل خطرناک که ریشه اکثر آسیب های اجتماعی است را بسوزانند.

شهسوار اظهار داشت: چالش و تهدیدات اعتیاد به مواد‌مخدر و تبعات آن برای فرد، خانواده و جامعه آنقدر همه مسائل را درگیر خود کرده است که زمینه سوءاستفاده سودجویان را زیاد کرده است و نوعی دلالی در بحث ترک اعتیاد از تجویز داروها و کمپ های غیر مجاز گرفته تا مشاوره ها را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: ایجاد رعب و وحشت برای فرد معتاد و یا تهدیدات فیزیکی و روحی که در برخی از کمپ های ترک اعتیاد انجام می شود یک روند کاملا ناموفق و شکست خورده است چون طبق آمار اینگونه برخوردها فرد را دچار سرخوردگی خواهد کرد.

استاد دانشگاه پیام نور بیان داشت: متأسفانه روندی هم که اکنون در مراکز ترک اعتیاد و حتی زندان ها روبه افزایش است و با نام "متادون تراپی" یک داروی مضر دیگر به جای مواد مخدر جایگزین می کنند هم یک روند خطرناک،ناموفق و حتی یک تهدید برای جامعه و آینده کشور و جمعیت خواهد بود.

وی افزود: فرد معتاد یک بیمار محسوب می شود نه یک مجرم پس رفتارهای خشونت آمیز باعث ترک اعتیاد یک فرد نخواهد شد و این موضوع باید مورد توجه تمامی دستندرکاران این حوزه باشد،رسانه ها هم به عنوان بازوی فرهنگی جامعه می توانند یک فرهنگ سازی مطلوبی در این زمینه داشته باشند.

محقق روانشناسی تصریح کرد: تمامی مراکزی که در حوزه ترک اعتیاد نقش دارند باید یک همدلی و اتحادی در این زمینه پیدا کنند و با تهیه یک راهبرد و راهکار مناسب حرکتی انقلابی برای ریشه کن کردن این بلای خانمان سوز انجام دهند.

وی افزود: در ابتدای شکل گیری انقلاب که تهدیدات امنیتی کشور را فراگرفته بود و منافقین با دشمنان ملت هم دست شده بودند و خرابکاری های گسترده ای انجام می دادند الگوی بسیج توانست کشور را از شر تهدیدات امنیتی نجات دهد و به لطف خداوند و زحمات بسیج و سربازان گمنام امام زمان(عج) امنیت پایدار کشور در دنیا الگوی همگان قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: اکنون که معضل اعتیاد نسل جوان و آینده کشور را به خطر انداخته است باید از الگوی بسیج و حتی مسجد و مردم نیز برای ریشه کن کردن آن استفاده شود،در این چهل ساله هرجایی احساس کمبود حس شده است الگوی بسیج مردمی به میدان آمده است و مشکلات را حل کرده اند،به عنوان مثال طرح"شهر پاک" که توسط جامعه پزشکی در کشور انجام شد اقدامات خوبی در زمینه پاکسازی معتادان انجام داد و اینگونه حرکت ها باید ادامه دار باشند و مراکز هم حمایت کافی داشته باشند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۷۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است

به گزارش خبرنگار مهر، ساسان زارع معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله در یازدهمین همایش سراسری مسؤولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد با اشاره به مواجه مستقیم جمهوری اسلامی ایران با رژیم صهیونیستی ابراز کرد: در این مواجهه غول‌های تکنولوژی دنیا در حوزه پدافند در مقابل ما قرار گرفتند و یک جنگ تمدنی در حوزه تسلیحات نظامی شکل گرفت.

وی با اشاره به دلیل این که طرف مقابل مغلوب شد، اظهار کرد: یک بار کشورهای عربی جمع شدند تا کوچک‌ترین ضربه‌ای به اسرائیل بزنند؛ ولی با وجود این که تا بن دندان مسلح بودند و در زمان خود هیچ کسری تسلیحاتی نداشتند ولی شکست خورده جنگ را ترک کردند ولی دلیل اینکه امروز این پیروزی رقم خورد این بود که الگوی تهیه تسلیحات نظامی ما بومی بود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه وقتی کشوری یک اسلحه تولید می‌کند توان مقابله با آن را هم دارد، گفت: آن چیزی که امروز باعث شد که طرف مقابل مقهور و مغلوب شود این بود که با تسلیحات و تکنولوژی روبرو شد که هیچ اطلاعی از آن نداشت.

وی با بیان اینکه مشکل آمریکا با حاج قاسم این بود که با الگوی تصمیم گیری او آشنا نبودند و آن را نمی‌شناختند، گفت: هر ایده جدید حکمرانی که متولد می‌شود باید بتواند ساختارهای مخصوص به خود را گسترش دهد و سبک زندگی مختص خود را شکل دهد و اگر این کار را نکنند شکست می‌خورد.

زارع با بیان اینکه اگر ما نتوانیم ساختارهای زندگی برخاسته از ایده مرکزی ولایت فقیه و مردم سالاری دینی را شکل دهیم این ایده به تحقق نخواهد رسید، گفت: ما نمی‌توانیم یک سیستم غربی را وارد کشور کنیم و برداشت نهایی ما تمدن اسلامی باشد؛ بنابراین اگر ما نتوانیم ساختارهای بومی مبتنی بر مردم سالاری دینی را شکل دهیم هیچ گاه تمدن نوین اسلامی شکل نخواهد گرفت.

وی موفقیت موشکی ایران در مواجهه با اسرائیل را نمونه کوچکی از بلوغ مردم سالاری دینی در حوزه امنیتی و تسلیحاتی دانست و گفت: وقتی تکنولوژی غرب را وارد می‌کنیم در حقیقت فکر، ارزش و چارچوب‌های فرهنگی آن کشور را وارد کرده ایم و همین مشکل ما با رژیم پهلوی بود.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه بقیه الله با بیان اینکه این نکته تمدنی در دیگر حوزه‌ها هم باید شکل بگیرد، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با دهه هشتادی‌ها به آنها فرمودند که شما ایران را در قله تمدن دنیا خواهید دید و در جای دیگر فرمودند این تمدن شکل نخواهد گرفت مگر با کشور مستقل، پیشرفته، معنوی و الهام بخش.

وی مأموریت ویژه جامعه قرآنی عصر را ارتقای ظرفیت‌های معنوی جامعه بر مبنای ترویج انس با قرآن دانست و گفت: الگوی تمدنی مردم سالاری دینی با حضور و نقش آفرینی مردم مؤمن به وجود آمده است و این حضور باید به صورت پر رنگ تر ادامه پیدا کند.

زارع با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به دو دلیل باید الگوی عمل در گام دوم انقلاب تغییر کند و یک حرکت عمومی شکل بگیرد، افزود: دلیل اول اینکه مسائل گام دوم انقلاب از جنس فرهنگی و غیر ملموس است و دلیل دوم اینکه حرکت‌های فرهنگی و نرم نیاز به استمرار و امتداد اجتماعی و اتخاذ یک سبک زندگی مجاهدانه دارد.

وی با بیان اینکه یک تمدن به صورت تدریجی شکل می‌گیرد و به اوج می‌رسد گفت: هر چه تعداد جلسات خانگی بیشتر شود جامعه اسلامی‌تر می‌شود و نباید از این کار خسته شویم بلکه باید به این فعالیت خود ادامه دهیم و نتایج آن را بعدها ببینیم.

کد خبر 6089237 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • برگزاری ششمین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در اهواز+فیلم
  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است