Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@21:17:25 GMT

پرداخت 15 هزار میلیارد به دو خودروساز

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۴۸۹۴۸

پرداخت 15 هزار میلیارد به دو خودروساز

پول‌نیوز - رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: برای بهبود وضعیت تولید در دو خودروساز بزرگ کشور ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر به آنان پرداخت خواهد شد.

عباس تابش افزود: افزایش قیمت خودرو در شرکت های تولید کننده با هدف افزایش تولید در جهت تعادل عرضه و تقاضا، کاهش قیمت در بازار، کمک به مصرف کنندگان خودرو و اشتغال در صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: خودروهای بالای 45 میلیون تومان مشمول قیمت گذاری نمی شوند و شرکت های عرضه کننده باید قیمت نهایی مصرف کنندگان را اعلام کنند.

تابش افزود: تا 31 مرداد امسال هیچ خودرویی مشمول افزایش قیمت نمی شود و همه قراردادهای فروش از جمله فروش فوری 30 روزه و قطعی تا این تاریخ باید به قیمت منعقد در قراردادها تحویل شود.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، خودروسازان حق ندارند بیش از 20 درصد تولیداتشان را به فروش نقدی اختصاص دهند و 80 درصد باید به معوقات اختصاص یابد.

تابش با بیان اینکه ایران خودرو و سایپا 300 هزار معوقه دارند افزود: دو خودروساز بزرگ کشور تعهد 930 هزار دستگاه خودرو را دارند و فروش سال 98 هم در این تعداد وجود دارد.

مدیرعامل ایران خودرو هم در این برنامه گفت: از خرداد سال جاری به بعد ایران خودرو خودروی معوق ندارد.

هاشم یکه زارع افزود: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار از اول شهریور تا آخر دی سال جاری قراردادهای فروش ایران خودرو با افزایش 30 درصد خواهد بود.

وی گفت: هر چه در قراردادهای فروش قیمت قطعی ثبت شده باشد خودروها بدون حتی یک ریال افزایش به مصرف کنندگان تحویل می شوند.

یکه زارع افزود: قراردادهای فروش پژو پارس تا دو ماه دیگر اجرایی می شود.

وی با طرح این سؤال که چرا باید 10 هزار میلیارد تومان پول مشتری و مصرف کننده به جیب دلالان برود؟ گفت: اگر زودتر برای افزایش قیمت خودرو تصمیم گیری می کردند ما هم زودتر به تعهداتمان عمل می کردیم.

یکه زارع با بیان اینکه ایران خودرو در سال 93 هزار و 600 میلیارد تومان اموال مازاد خود را فروخت افزود: هم اکنون بیش از 200 تا 300 میلیارد تومان ملک در ایران خودرو برای فروش وجود ندارد.

وی گفت: در پی آنیم تا شرکت های قطعه ساز را با شرایط خوب به بخش خصوصی واگذار کنیم.
یکه زارع افزود: مجموع اعضای هیأت مدیره شرکت های ایران خودرو 232 نفر است که سعی در کاهش آنان داریم.

وی با تأکید بر لزوم کمک به قطعه سازان کشور گفت: 95 درصد از کمک های نقدی به ایران خودرو به قطعه سازان پرداخت می شود.
یکه زارع افزود: تا پایان اردیبهشت 98 شاهد ایجاد توازن در قیمت تولیدات کارخانه و بازار خودرو خواهیم بود.

مدیرعامل سایپا هم در این برنامه گفت: آنچه باعث وقفه در تولید و عرضه خودرو شد محدودیت هایی بود که پیش آمد.

محمدرضا سروش افزود: تأمین نشدن ارز و قطعات مورد نیاز سازندگان موجب شد تا شرکت نتواند به تعهداتش عمل کند.

وی گفت: قیمت زمان تحویل مبنای محاسبه در قراردادهای ما با مشتریان است.

سروش افزود: بخش عمده تعهداتمان را تا پایان امسال تحویل می دهیم و بخش دیگر تا اردیبهشت سال آینده تحویل خواهد شد.

وی گفت: کاهش سرمایه در گردش باعث بروز مشکلات عدیده در سایپا شده است.

سروش افزود: سایپا بالغ بر هزار میلیارد تومان املاک مازاد دارد که تا پایان امسال بخشی از آن و بخشی از شرکت های مازاد را به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.

وی گفت: فروش فوری خودروهای سایپا از یکشنبه 23 دی آغاز خواهد شد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: باید قبول کنیم ما هنوز خودروساز کامل نشده ایم و همچنان مونتاژکار خوبی هستیم.

محمد عزیزی افزود: هزینه های بنگاه داری در کشور بسیار بالاست و پیش فروش خودرو کاری عادی برای تأمین مالی خودروسازان بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ایران خودرو سایپا پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۸۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند

بهمن صبور نایب رئیس انجمن داروسازان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، در رابطه با وضعیت  دارو در کشور اظهار کرد: نقدینگی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های صنعت دارو است.

وی ادامه داد: اختلاف ریالی موجب کم شدن نقدینگی شرکت‌ها شده است. اجرای طرح دارویار، خرید دارو یا مواد اولیه آن را از ارز ۴ هزارو ۲۰۰ تومانی به ۲۸ هزارو ۵۰۰ تومان سوق می‌دهد. علاوه بر آن اکنون برخی دارو‌ها با ارز حدود ۴۲ هزار تومان خریداری می‌شود. شرکت‌ها پول لازم برای پرداخت این حجم از اختلاف قیمت را ندارند.

بانک‌ها وام نمی‌دهند

نایب رئیس انجمن داروسازان تهران افزود: تورم بهانه‌ای شده در دست بانک‌ها که با استفاده از آن به شرکت‌ها وام نمی‌دهند. درحالیکه شرکت‌ها برای خرید دارو و مواد اولیه آن به پول نیاز دارند تا بتوانند مابه التفاوت قیمت ریالی را پرداخت کنند. همین موضوع می‌تواند صنعت داروسازی را با مشکلات زیادی رو به رو کند.

صبور به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: در طرح دارویار برای خرید دارویی که قیمت کل آن ۱۰۰۰ واحد است سهم بیمار ۱۰۰ واحد، سهم بیمه پایه ۳۰۰ واحد و سهم دارویار ۶۰۰ واحداست. با این توضیحات، دارویار سهم خود را از آذر ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت نکرده است این در حالیست که قرار بود با اجرای طرح دارویار ظرف یک ماه پول مراکز از طریق سازمان هدفمندی و سازمان برنامه و بودجه واریز شود.

نایب رئیس انجمن داروسازان بیان کرد: اکنون مجموع طلب شرکت‌ها از داروخانه‌ها به بیش از ۷۰ همت رسیده است که حدود ۲۴ همت برای بخش دولتی و ۴۶ همت برای بخش خصوصی است. این بدهی برای بخش خصوصی بسیار بی‌سابقه است هیچ زمانی بدهی بخش خصوصی از بخش دولتی بیشتر نشده بود. لازم به ذکر است که داروخانه‌ها حدود ۱.۵ همت چک برگستی دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر تولیدکنندگان پول لازم برای پرداخت مابه التفاوت قیمت ریالی ارز را داشته باشند، مواد اولیه مورد نیاز برای تولید ۶ ماه دارو را خریداری می‌کنند و در نهایت هیچ مشکلی هم برای صنعت دارو به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • کار از جاره کارت سوخت خودرو گذشت / فروش با قیمت ۳۰ میلیون تومان!
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • مورد عجیب فروش کارت سوخت با ۳۰ میلیون تومان
  • نقدینگی بزرگ‌ترین چالش صنعت دارو/ بانک‌ها وام نمی‌دهند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • حواله خودروی جانبازان هم‌قیمت خانه در نیاوران
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • ترمز ریزش قیمت خودرو کشیده شد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک و دنا + جدول