Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون امور رفاهي وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي از افزايش يارانه کودکان فقير بازمانده از تحصيل خبر داد و گفت: اين افزايش يارانه نبايد به گونه اي باشد که از سال آينده با پديده مراجعه نکردن کودکان به مدرسه و يا ثبت نام ديرهنگام مواجه شويم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، «احمد ميدري» روز يکشنبه در جلسه «بهبود و هماهنگي شاخص هاي آموزشي در مناطق محروم و کمتر توسعه يافته» در سالن کنفرانس وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: رايزني ها براي افزايش يارانه کودکان فقير بازمانده از تحصيل توسط وزير تعاون با رئيس سازمان هدفمندي يارانه ها انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: بيش از 142 هزار نفر کودک 6 تا 13 ساله و 98 هزار و 840 کودک 6 تا 11 ساله نيز از تحصيل بازمانده اند.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي «عقب ماندگي، معلوليت، فقر، مهاجرت، فوت، دوري از مدرسه و نبود تمايل در کودک براي رفتن به مدرسه» را از عمده ترين دلايل مراجعه نکردن کودکان به مدارس بيان کرد.
وي، مشکلات خانوادگي و سهل انگاري والدين براي ثبت نام کودکان، قبول نشدن در آزمون سنجش، مراجعه به مدارس ديني، آسيب‌هاي اجتماعي، افزايش سن کودک و نپذيرفتن مدرسه براي ثبت نام و سپرده شدن کودک به فرزندخواندگي را از ديگر دلايل حاضر نشدن کودکان در سن تحصيل، به مدارس برشمرد.
معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر ضرورت حمايت از کودکان بازمانده از تحصيل گفت: تلاش مي شود به کودکاني که در مدارس شبانه روزي هستند نيز بسته حمايتي تعلق بگيرد اما هنوز اعتبار آن تامين نشده است.
ميدري ادامه داد: 300 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزي هستند که براي تخصيص بسته حمايتي 200 هزار توماني به آنها، 60 ميليارد تومان اعتبار است که در حال رايزني با سازمان برنامه بودجه هستيم.
به گزارش ايرنا، ميدري اول ديماه امسال نيز به ايرنا گفته بود، سه وزارتخانه با هماهنگي يکديگر اطلاعات افراد 5 تا 11 ساله خود را مقايسه کردند که به شناسايي 130 هزار دانش آموز ثبت نام نکرده در مدارس منجر شد.
به گفته وي، طرح شناسايي دانش آموزان بازمانده از تحصيل و حمايت از آنها از سال گذشته آغاز شده است. براي اجراي اين طرح با همکاري وزارت آموزش و پرورش، کد ملي دانش آموزاني که در مدارس ثبت نام کرده اند را استخراج و با کد ملي افراد 5 تا 11 سالگي (سن تحصيل در مقطع پيش دبستاني تا تا پايان دوره ابتدايي) تطبيق داده مي شود. از نتيجه اين مقايسه مي توان دريافت که چه تعداد از دانش آموزان ترک تحصيل کرده و يا اينکه از ابتدا در مدرسه ثبت نام نکرده اند.
«پس از اينکه تعداد افراد بازمانده از تحصيل مشخص شد با همکاري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات شماره سرپرست و يا يکي از اعضاي خانواده را دريافت کرده و با ارسال پيامکي به آنها، علت ثبت نام نکردن نام دانش آموز را جويا مي شويم.»
اقتصام* 9454*2078** 2023
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد

ایسنا/لرستان سرپرست فرمانداری معمولان خواستار ارتقا و توسعه رشته‌های فنی در این شهرستان شد.

محمد ناظری امروز (دهم اردیبهشت ماه) در جلسه‌ شورای آموزش و پرورش شهرستان، گفت: با نفوذترین و محبوب‌ترین فردی که می‌تواند در همه مراحل حساس زندگی، دانش‌آموز را یاری کند، معلم است و به همین دلیل، دانش‌آموزان معلم خود را به‌عنوان الگو و اسوه می‌پذیرند و خود را با او همسان و همانند می‌کنند.

او ارتقا و توسعه رشته‌های فنی را در این شهرستان خواستار شد و افزود: تمام اقشار بویژه جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان باید از ظرفیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای حرفه‌آموزی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه همه دانش‌آموزان معمولانی این است که علم‌آموزی و مهارت‌آموزی را به بهترین شکل یاد بگیرند، اظهار کرد: باید تلاش شود جهت فکری جامعه به‌گونه‌ای باشد که خانواده‌ها به رشته‌های فنی تمایل پیدا کنند تا دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای تشویق و هدایت شوند.

سرپرست فرمانداری معمولان با بیان اینکه علاوه بر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در مدارس باید به مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی آنها توجه شود، گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های متناسب با سن دانش‌آموزان در تمام مقاطع تحصیلی در تعطیلات تابستان از دیگر مسائلی است که باید به‌صورت جدی به آن توجه شود.

او با تاکید بر لزوم تقویت مهارت‌آموزی در مدارس، ادامه داد: تحصیل در مدارس فنی حرفه‌ای و کار و دانش به معنی کم‌سواد بودن دانش‌آموزان نیست و این موضوع باید به‌عنوان یک فرهنگ بین خانواده‌ها نهادینه شود.

وی افزود: معلمان همیشه سرمشق و الگوی اثرگذار دانش‌آموزان برای آینده روشن هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟