Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – شبکه خبری سی ان ان روز یکشنبه گزارش داد: مقامات دولت ترامپ گفته اند خود را برای ادامه تعطیلی دولت تا ماه فوریه آماده می کنند، در این میان برخی از فرودگاه های آمریکا در شرف تعطیلی قرار گرفته اند.

به گزارش ایرنا، تعطیلی دولت فدرال آمریکا هم اکنون وارد بیست وسومین روز خود شده است و کاخ سفید خود را برای ادامه این تعطیلی تا ماه فوریه آماده کرده است، این درحالی است که «دونالد ترامپ» در توئیتی اعلام کرد که طرحی برای پایان دادن به طولانی ترین تعطیلی دولت در تاریخ آمریکا دارد اما به جزئیات آن اشاره نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'وال استریت ژورنال' نیز دراین باره نوشت: کاخ سفید بر این باور است تا زمانی که اکثریت آمریکایی ها 'بن غذا' دریافت و از ' بخشودگی مالیاتی' برخوردار هستند، صدای خود را برای تعطیلی دولت بلند نخواهند کرد.
***تعطیلی فرودگاه میامی
گزارش سی ان ان حاکیست : هم اکنون 800 هزار پرسنل دولت فدرال برای چهارمین هفته فاقد حقوق مانده که این تعداد شامل 51 هزار نیروی امنیتی فرودگاه های آمریکا است و فرودگاه میامی ترمینال های ورودی خود را به علت نارضایتی پرسنل مراقبت و امنیتی تعطیل کرده است .
بنابراین گزارش مقامات فرودگاه میامی از تعطیلی ترمینال G یکی از شش ترمینال موجود در این فرودگاه از روز شنبه تا دوشنبه خبر دادند، چراکه پرسنل مراقبتی فرودگاه که وسایل و بار مسافران دراین فرودگاه را پیش از سوار شدن به هواپیما کنترل می کنند، حاضر نیستند تا دریافت حقوق خود، به کار ادامه دهند.
سی ان ان افزود: پرسنل دولت فدرال درحالی موظف به رفتن به سرکار خود هستند که به آنها گفته می شود شما باعث زنده نگاه داشتن چرخه کار و برقراری امنیت دراین کشور هستید، اما از دیگر سو به آنها پولی پرداخت نمی شود، چراکه مشاجره ای بر سر تصویب بودجه در واشنگتن دی.سی بین کاخ سفید و کنگره درجریان است.
به گزارش ایرنا، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا در پی مخالفت شخص ترامپ با دمکرات ها بر سر تامین بودجه دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک از 22 دسامبر 2018 میلادی ( یکم دیماه ) تعطیل شده است که آنرا به طولانی ترین تعطیلی دولت فدرال در تاریخ این کشور مبدل ساخته است.
ترامپ تخصیص پنج میلیارد و 600میلیون دلار بودجه سالانه برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را درخواست کرده و این درحالی است که دمکرات ها در مجلس نمایندگان تا سقف دو میلیارد دلار و آنهم برای تامین امنیت مرزها موافقت کرده اند.
این تعطیلی که در آستانه سال نو میلادی رخ داد، 800 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال را تحت تاثیر قرار داد که از این میان، 420 هزار نفر از کارکنان دولت فدرال بدون دستمزد به سرکار می روند و 380 هزار نفر دیگر نیز به خاطر نبود بودجه در مرخصی اجباری به سر می برند.
این تعطیلی بخش هایی از وزارتخانه هایی همچون خارجه و امنیت ملی آمریکا را نیز در بر می گیرد.
تعطیلی دولت فدرال آمریکا مسبوق به سابقه است و در چهار دهه گذشته و از دوره ریاست جمهوری جرالد فورد 22 بار تعطیل شده است.
بیشترین تعطیلی دولت فدرال در زمان ریاست جمهوری «جیمی کارتر» و طولانی ترین دوره تعطیلی دولت در زمان ریاست جمهوری بیل کلینتون رخ داد.
در دوره ریاست جمهوری جیمی کارتر بین سال های 1977 تا 1979دولت فدرال پنج بار و در مجموع 56 روز تعطیل شد.
نخستین تعطیلی دولت در دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون بین 13تا 19 نوامبر 1995 به مدت پنج روز و دومین آن از از 15 دسامبر 1995 تا 6 ژانویه 1996به مدت 21 روز بود.
اروپام **1302** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آمريكا تعطيلي دولت فوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۴۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است

 در حالی که طرح تعطیلی شنبه‌ها و دو روزه شدن تعطیلات آخر هفته بحث برانگیز شده است، یک نماینده مجلس از موافقت کمیسیون اجتماعی با تعطیلی روز شنبه خبر داد.   به گزارش عصر ایران علی‌اصغر عنابستانی در گفت و گو با ایلنا گفت:   * درخصوص آخرین تصمیمات پیرامون لایحه اصلاح قانون خدمات کشوری که به طرح تعطیلات ۲ روزه آخر هفته مشهور است؛ کمیسیون در حال بررسی است، بنده از بحث استفتاء و استعلام اطلاع ندارم، اما کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی در حال بررسی است و یک جلسه هم با اتاق بازرگانی و بخش خصوصی برگزار شد و نظرات مختلف شنیده شد.   * به نظر می‌رسد که آخرین جمع بندی کمیسیون و امضایی که دوستان کردند بر مبنای تعطیلات روز شنبه است و احتمالا گزارش کمیسیون به عنوان تعطیلات روز شنبه به هیات و برای صحن ارسال خواهد شد.   * (در پاسخ به این سوال که «در صورت تصویب این لایحه و اجرای آن، آیا کارگران و بخش خصوصی هم مشمول آن خواهند شد؟»): ببینید ما براساس لایحه دولت درحال اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری هستیم وقتی این قانون را اصلاح می‌کنیم یعنی داریم روی ساختار دولت صحبت می‌کنیم؛ البته در دولت ما نظام کارگری هم داریم، یعنی بخشی از کارگرها، کارمندان دولت هستند که قرارداد کارگری دارند، این دسته از کارگران در این مساله جزو دولت محسوب می‌شوند.   *  اما قاعده اش این است که وقتی دولت در یک روز مشخصی تعطیل می‌شود، بخش خصوصی هم خودش را وفق می‌دهد و تعطیلی اعمال خواهد شد.   * در متن لایحه‌ای که در کمیسیون مصوب شده دستگاه‌های امدادرسان که ضرورت دارد خدمات ارایه دهند فعال هستند که می‌تواند بخشی از شعب منتخب بانک‌ها هم جزو این‌ها باشد. ما در متن آوردیم که دستگاه‌های امدادرسان که فعالیت‌شان ضروری است مثل آتش نشانی و اورژانس و شعب منتخب بانک‌ها هم می‌توانند مشمول این متن باشند.   * وقتی قانون اصلاح شود دیگر نظام اداری ۴۰ ساعت کار در هفته می‌شود و آن وقت اگر کسی بیش از این یعنی در روز تعطیل شده (شنبه یا پنجشنبه) کار کند باید اضافه کار و حق شیفت و این موارد را به نیروی خود بپردازد و ساعت برای همه ۴۰ ساعت خواهد بود.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • رفع فیلتر گوگل پلی در آینده نزدیک !
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • احتمالا تعطیلی شنبه بر پنجشنبه‌ چربیده است
  • رهبر انقلاب: کارگر باید به آینده کاریِ خود اطمینان داشته باشد |‌ در دوره‌ای مبتلا به تعطیلیِ کارخانه‌های بزرگ شدیم که ... | ویدئو
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵