Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - 'ریچارد گرنل' سفیر آمریکا در آلمان در اقدامی مداخله جویی، با ارسال نامه به شرکت های آلمانی فعال در پروژه خط لوله گاز 'نورد استریم 2'، این شرکت ها را تهدید به تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه آلمانی پرشمارگان 'بیلد ام زونتاگ' روز یکشنبه نوشت: شرکت های آلمانی شریک در احداث خط لوله گاز نورد استریم -2 بین آلمان و روسیه، نامه هایی از سفیر آمریکا دریافت کرده اند که در آن به شرکت های آلمانی هشدار داده که چنانچه از این پروژه خارج نشوند 'با خطر بزرگ تحریم' روبرو خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این خط لوله قرار است گاز طبیعی را از شمال غربی روسیه و از مسیر زیر دریای بالتیک به شمال آلمان منتقل کند و بطور موثر حجم گاز وارداتی آلمان از روسیه را دو برابر خواهد کرد.
آمریکا با این پروژه مخالف است و مدعی است این خط لوله موجب تشدید کنترل روسیه بر بازار انرژی اروپا خواهد شد و اهمیت مسیرهای ترانزیت انرژی مانند اوکراین را کاهش خواهد داد.
این درحالیست که شرکت های آمریکایی تولید کننده گاز با فناوری های جدید نیز درصدد فروش گاز به اروپا هستند و به نظر می رسد مخالفت آمریکا بیشتر با هدف تصاحب بازار اروپا است.
به گزارش روزنامه بیلد ام زونتاگ، سفیر آمریکا در نامه به شرکت های آلمانی مدعی شده که این خط لوله موجب وابستگی اروپا به مسکو می شود و تهدید مداخله های روسیه را افزایش خواهد داد.
ریچارد گرنل در این نامه ها نوشته است: تاکید می کنیم که شرکت های شریک در صادرات انرژی روسیه در امری مشارکت دارند که می تواند خطر بزرگ تحریم را به همراه داشته باشد.
این روزنامه همچنین به نقل از یک سخنگوی گرنل نوشته است که این نامه نباید به عنوان یک تهدید تلقی شود بلکه یک پیام روشن درباره سیاست آمریکا است !
پیش از این نیز 'گوردون ساندلند' سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هشدار داده بود که 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا 'ابزارهای بسیار زیادی' برای توقف این پروژه در اختیار دارد.
به نوشته پایگاه خبری آلمانی دویچه وله، اقدام تازه سفیر آلمان در ارسال نامه های تهدید آمیز برای شرکت های آلمانی اقدامی بسیار غیرمعمول است و می تواند موجب تشدید تنش ها بین برلین و واشنگتن شود.
گرنل پیش از این نیز در آغاز ماموریت خود در برلین در ماه مه 2018 (اردیبهشت سال جاری) با انتشار یک توئیت مداخله جویانه و درخواست از شرکت های آلمانی برای توقف کار با ایران، جنجال ایجاد کرده بود.
اظهار نظر مداخله جویانه سفیر آمریکا در ارتباط با همکاری شرکت های آلمانی با ایران واکنش منفی شماری از سیاستمداران این کشور را برانگیخت و از جمله رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ خطاب به او گفت: آلمانی ها از دستور خوششان نمی آید!
اروپام ** 1078 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي آلمان گرنل خط لوله گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۰۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه پاکستان بر اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد، گفت: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است.

به گزارش شانا، ناصر کنعانی امروز (دوشنبه، دهم اردیبهشت‌) در نشست خبری که در نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، بیان کرد: این نمایشگاه مصداقی خوب برای همکاری میان دستگاه‌های مختلف کشور است. همان‌طور که ما شاهد همکاری میان دیپلماسی و میدان برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بودیم، برگزاری چنین نمایشگاهی هم نشان‌دهنده هم‌افزایی مطلوب میان دستگاه‌های اجرایی کشور است.

وی افزود: افزایش نرخ تبادلات و توافق‌های ایران با شریکان خارجی و افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌های خارجی و تحقق برخی پروژه‌های مشترک، چه در حوزه‌ همسایگان و چه با کشورهای دورتر، نشان‌دهنده موفقیت نسبی ایران بوده است و البته ما به تلاش خود همچنان ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره پروژه خط لوله گازی آی‌پی نیز تصریح کرد: اجرای خط لوله گاز صادراتی ایران به پاکستان در چارچوب موافقت‌نامه دو کشور، جزو موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است که در سفر اخیر رئیس‌جمهوری مورد اهتمام بوده است؛ ازاین‌رو در چارچوب توافق دوجانبه انتظار داریم این پروژه مهم و راهبردی به نتیجه برسد.

کنعانی با بیان اینکه طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید کرده است، گفت: مذاکرات کارشناسی انجام‌شده، همچنین مذاکرات سطح عالی انجام‌شده پیشین دو کشور، زمینه‌ساز آغاز فاز اجرایی ٨٠ کیلومتری اجرای این خط لوله در خاک پاکستان بوده است.

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد
  • تهدید به بمب‌گذاری در سفارت روسیه در برزیل