Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس زارع مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری در نشست تخصصی مدیران آب و خاک پیرامون روند توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با هدف پایداری منابع پایه و تولید اظهار کرد: با توجه به اهمیت سامانه‌های نوین آبیاری، مقام معظم رهبری طی سه سال اخیر یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار از صندوق توسعه منابع ملی به طرح سامانه‌های نوین آبیاری اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابه درخواست وزیر جهاد کشاورزی برای بودجه سال ۹۸، مجددا قرار است منابع قابل توجهی به طرح سامانه‌های نوین آبیاری از صندوق توسعه ملی اختصاص یابد.

زارع با بیان اینکه اجرای هر طرحی خالی از اشکال نیست، تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آب، مزایای اجرای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری بر اشکالات آن ارجحیت دارد.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری با بیان اینکه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی سنتی و زیرشبکه‌های مدرن تحت پوشش سامانه‌های نوین آبیاری است، گفت: براین اساس یک میلیون و ۸۸۰ هزار هکتار از اراضی سنتی و ۲۰۰ هزار هکتار شبکه مدرن به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شدند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: سامانه‌های اجرا شده در اراضی نیاز به خدمات پشتیبانی دارد تا پس از مراجعه بهره برداران به شرکت‌های خدمات آبیاری بتوانند قطعات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

به گفته وی، اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در مزارع دو هدف افزایش بهره وری و حفاظت از آب و خاک را دنبال می‌کند.

زارع از اجرای آبیاری هوشمند خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای میان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص توسعه کشاورزی هوشمند به منظور تامین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش کشاورزی با هدف افزایش بهره وری از طریق هوشمند سازی و استفاده از فناوری نوین در بخش به امضا رسیده است.

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری افزایش بهره وری بخش کشاورزی، توسعه و بهبود فضای کسب و کار، بازار مبتنی بر فناوری اطلاعات در بخش، توسعه آموزش و ترویج و توانمند سازی، افزایش بهره وری، استفاده بهتر از منابع پایه با استفاده از اینترنت اشیا و هوشمندسازی و تسهیل فضای کسب و کار در حوزه کشاورزی را از دیگر مزایای توسعه کشاورزی هوشمند در بخش برشمرد.

در حال تکمیل/

اختصاص اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۲۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید عماد شاهرخی، عصر امروز، در همایش روز مزرعه در سلسله، گفت: این شهرستان به‌عنوان قطب تولید دانه‌های روغنی در لرستان مطرح است.

او با اشاره به ضرورت امنیت غذایی و جهش تولید در محصولات کشاورزی، اضافه کرد: ما باید اصول علمی و فنی را به مزارع و بخش کشاورزی منتقل کنیم.

پیش‌بینی برداشت 150هزار تن جو در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: حدود هزار و 700 هکتار  از سه هزار و 500 هکتار کلزای این استان در شهرستان سلسله کشت می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه چهار میلیون دلار ارز سالانه برای واردات روغن هزینه می‌شود، بیان کرد: ما باید کشور را از واردات روغن بی‌نیاز کنیم و در این راستا یکپارچه‌سازی اراضی بسیار مهم است.

او با اعلام اینکه میانگین تولید گندم آبی در اراضی کشور 4.5تن است، اضافه کرد: این آمار در لرستان 5.5تن در هر هکتار است و هزار کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری هستیم.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • تولید ۵.۵تن گندم آبی در هر هکتار از مزارع لرستان
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • صرفه جویی ۴۰ درصدی در مصرف آب با سیستم ابیاری زیر سطحی
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری