Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان پیش از ظهر یکشنبه در تالار آزادی دانشگاه کاشان ضمن عرض تبریک به مناسبت  ۴۰ سالگی پیروز انقلاب اسلامی اظهار داشت: در چهل سال قبل جمعیت کشور بالغ بر ۳۶ میلیون بود و تمامی نیروگاه ها که اندکی بیش از هفت هزار مگاوات بود توسط خارجی ها ساخته شده بود.

وی با بیان اینکه امروز از ایران درخواست انتقال علوم دارند، افزود: امروز بالغ ۸۰ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم که افزایش ۱۱ برابری را نشان می دهد و طول شبکه های برق ما نیز بیش از ۱۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ برابر شده است.

۱۱ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده است

وزیر نیرو با بیان اینکه طی این دولت ۱۱ هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه شده است، ابراز داشت: تعداد روستاهای برق دار ما بیش از ۱۳ برابر شده است و با توجه به نقش برق در آسایش مردم نشان دهنده افزایش رفاه و آسایش مردم شده است به نحوی که بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان در این دولت در صنعت برق کشور هزینه شده است.

وی ضمن اشاره به پروژه سیکل ترکیبی افتتاح شده در کاشان گفت: این پروژه سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعب و به معنای ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی دارد.

اردکانیان با بیان اینکه از حیث دسترسی آب سالم طی چهل سال از ۲۷ به ۱۳۹ تصفیه خانه رسیده است، افزود: ۲۱۶ تصفیه خانه شهری در کشور وجود دارد در حالی که قبل از انقلاب تنها چهار تصفیه خانه وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۶ میلیون نفر جمعیت روستایی طی چند سال اخیر به آب شرب دسترسی پیدا کردند، ابراز داشت: برای ۹ پروژه آبرسانی بالغ بر هشتصد میلیون یورو اعتبار تخصیص پیدا کرده است که با بالغ بر چهارصد میلیون یورو از آن در این دولت محقق شده است.

کد خبر 4511610

منبع: مهر

کلیدواژه: آب شرب رضا اردکانیان وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ حوزه فاضلاب از ۱۱۰۰ کیلومتر شسشوی شبکه فاضلاب شهرها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین خبر داد.

وی تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با هزینه ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیرنوندی، در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد و برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکردهای سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه،اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899495

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • ثبت 70 هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی طی سال گذشته
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند