Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@16:52:36 GMT

نرخ پوشش تحصیلی در کشور افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۳۸۸۶

نرخ پوشش تحصیلی در کشور افزایش یافته است

رضوان حکیم زاده گفت: روند نرخ پوشش تحصیلی طی سالهای ۹۲ تا ۹۷ در مقاطع پیش دبستانی و ابتدایی رو به رشد بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، رضوان حکیم زاده در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی مناطق محروم گفت: روند نرخ پوشش تحصیلی روبه رشد بوده بطوری که از سال ۹۲ تا ۹۷ در استان آذربایجان غربی از ۹۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۸ درصد به ۹۸.۱ و در استان سیستان و بلوچستان از ۹۰.۴۹ به ۹۲.۴۳، در استان کرمان از ۹۶.۶۳ به ۹۷.۶۵ و در هرمزگان از ۹۷.۵۳ به ۹۸.۱۸ درصد رسیده است که این استان ها مورد هدف ما بوده اند.

وی با اشاره به اینکه همچنین نرخ پوشش پیش دبستانی در استان آذربایجان غربی از ۵۱ درصد به ۶۵ درصد، در کرمان از ۸۷.۷ به ۹۱.۸ درصد و در سیستان و بلوچستان به ۸۲ درصد و در هرمزگان از ۷۸.۵ به ۸۷.۵ درصد رسیده است که تمام این آمارها نشان از رشد پوشش خوب دارد.

حکیم زاده گفت: در پوشش پیش دبستانی این نرخ را در چهار استان از میانگین کشوری بالاتر برده ایم، علیرغم اینکه امکانات خاصی برای رفع موانع خاص نبوده، در سال ۹۲ با ابلاغ انسداد موانع بیسوادی به استانداران، رشد خوبی در دوره ابتدایی و پیش دبستانی داشته ایم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۴۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل را شناسایی و آمار آنها را به دو مرجع ارسال کردیم که از این تعداد وزارت رفاه ۹ هزار نفر آنها را تحت پوشش قرار داد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام آمار این دانش آموزان به تفکیک به استانها و ادارات کل ارسال شده است و در برخی موارد مدیران حتی از جیب خود موانع را رفع و آنها را پوشش داده اند به طوری که توانستیم ۳۰ هزار و ۸۰ نفر را به مدرسه برگردانیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آموزش وپرورش تحصیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۳۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است
  • تعرفه معاینه فنی تنها یک سوم از هزینه این خدمات را پوشش می‌دهد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت