Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@20:41:43 GMT

انهدام دو مقر داعش در استان دیالی عراق

تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۵۴۷۶۱

انهدام دو مقر داعش در استان دیالی عراق

مرکز رسانه‌ای ارتش عراق از انهدام دو مقر وابسته به داعش در شمال شرق استان دیالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، این مرکز در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های ارتش با پشتیبانی نیروهای تیپ پنجم و فرماندهی عملیات دیالی توانستند دو مقر وابسته به گروه تروریستی داعش را در شمال شرق دیالی منهدم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ماه‌های میلادی گذشته تعدادی از نیروهای داعش در حملات جنگنده‌های عراق در مناطق مختلف این استان کشته شدند.

همچنین نیروهای مشترک تیپ ۲۹ و یگان خنثی‌سازی بمب عملیات پاکسازی میدانی را در استان قیروان اجرایی کرده و صدها مواد منفجره وابسته به داعش و دیگر تجهیزات نظامی مانند بمب کاتیوشا و کورنیت را شناسایی کردند.

رئیس شورای محلی شهرستان المقدادیه در استان دیالی نیز از شلیک هفت خمپاره به مناطق مختلف این شهرستان خبر داد و خواستار آغاز تحقیقات فوری شد.

از سوی دیگر، "میسون ساعدی"، عضو ائتلاف "سائرون" در پارلمان عراق خواستار تسریع در ارائه پیش‌نویس قانون بیرون کردن نیروهای بیگانه شد. وی گفت: این ائتلاف همچنان خواستار خروج این نیروها از کشور است و حضور آنها بدون موافقت پارلمان اقدامی غیرقانونی است و به همین دلیل باید برای خارج کردن آنها اقدام شود. در صورتی که نیروهای اجنبی درخواست خروج را رد کنند، قوه قانون گذاری موضع دیگری اتخاذ خواهد کرد.

همچنین فرماندهی عملیات الأنبار اعلام کرد، جنگنده‌های عراقی به هنگام پروازهای شناسایی در آسمان صحرای غربی این کشور خودرودی پیکاب را شناسایی کردند که حامل پنج تروریسم و سلاح و تجهیزات نظامی بود. فرماندهی عملیات به دنبال این شناسایی دستور داد تیراندازان مستقر در هواپیما به سمت خودرو تیراندازی کنند و در پی آن، پنج تن از فرماندهان داعش کشته و این خودرو منهدم شد.

از سوی دیگر، "حسن کریم الکعبی"، معاون اول رئیس پارلمان وقوع انفجار تروریستی در بازاری در الأنبار را محکوم کرد که در پی آن چند تن کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • انهدام باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم
  • ۱۲ متهم متواری در فلاورجان دستگیر شدند
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • انهدام شرکت هرمی کیونت در کرج
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران