Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدی از تخصیص یک هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی و عشایری به گیلان خبر داد و گفت: تاكنون مبلغ ۲هزار و ۲۹۷ ميليارد ريال اعتبار تخصيصي توسط بانك هاي عامل پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، جلسه کارگروه اشتغال استان گیلان با حضور معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان امروز (یک‌شنبه،۲۳دی)  در سالن اجتماعات فرمانداری لنگرود برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«سید محمد احمدی» در این جلسه با بیان اینکه از کل اعتبار سه هزار و 80 میلیارد ریالی تسهیلات روستايي و عشايري گیلان مبلغ هزار و 740 ميليارد ريال از طريق بانک‌هاي عامل به استان تخصيص یافت، گفت: تاكنون مبلغ دو هزارو  297 ميليارد ريال معادل 75درصد اعتبار ابلاغي و 132 درصد اعتبار تخصيصي توسط بانکهاي عامل متولي پرداخت شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با بیان اینکه بانك توسعه تعاون با 646 ميليارد ريال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت 541 ميليارد ريال، بیشترين جذب را داشته است، افزود: پست بانک نيز با 453 ميليارد ريال طرح انعقاد قرارداد شده و با پرداخت 402 ميليارد ريال رتبه دوم جذب را در استان داراست.

 

وی ادامه داد: بانک كشاورزي نيز با هزار و 69 ميليارد ريال طرح به قرارداد رسيده و با پرداخت همين مبلغ رتبه سوم جذب را در بين بانکهاي عامل اعتبارات روستايي و عشايري کسب کرد و صندوق كار آفريني اميد با 302 ميليارد ريال طرح انعقاد قرارداد شده، كمترين درصد جذب در بانکهاي عامل را داراست. 


احمدی در خصوص وضعيت طرح‌هاي معرفي شده به كارگروه ملي، گفت: تاكنون از بين طرح‌هاي معرفي شده به كارگروه ملي در سطح استان، تنها طرح مجتمع کشت و صنعت سبز دشت (شرکت سپید طیور ) با مديرعاملي امير كج‌باف و مبلغ 150 ميليارد ريال به عنوان طرح احداث کشتارگاه صنعتی طیور و با رسته اولويت «صنايع غذايي و تبديلي،تكميلي كشاورزي» از نوع طرح جديد، در شهرستان لنگرود توسط بانک كشاورزي پرداخت شده است. 


وی در خصوص تسهيلات اشتغال فراگير با استفاده از منابع داخلي بانک‌هاي عامل استان، گفت: از مجموع پنج هزار و 875 ميليارد ريال اعتبار استان مبلغ 678 ميليارد ريال معادل 12 درصد كل اعتبار تاكنون از طريق بانکهاي عامل پرداخت شده است.

 

احمدی ادامه داد: از كل اعتبار استان در اشتغال فراگير، شهرستان لنگرود با پرداخت 10 طرح به مبلغ 123 ميليارد ريال و اشتغال 118 نفر(معادل 38درصد از سهم تخصيصي) رتبه اول را داراست و در همين راستا شهرستان آستارا كمترين درصد جذب را نسبت به سهم خود در بين شهرستان‌ها دارد. 

 


وی در پایان با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات روستایی هدف دولت پول‌پاشی نیست، اذعان کرد: عزم نظام و در رأس آن رهبری این است که اشتغال رونق یابد و انتظار ما تحرک بیشتر از بانک‌هاست.

 

گفتنی است، استان گيلان در بخش رتبه بندي كشوري نسبت به 50 درصد اعتبارت ابلاغ شده اشتغال روستايي و عشايري با 195 درصد مبلغ مصوب رتبه 12 كشوري و با 164 درصد مبلغ انعقاد قرارداد رتبه 9 كشوري را کسب کرد.

 

پایان پیام/167

منبع: شبستان

کلیدواژه: ششمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی جنوب کرمان خبرگزاری شبستان بیرجند روز پرستار شیراز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کانون های مساجد دبیرخانه مساجد خراسان جنوبی فرمانده کل ارتش مراسم ترحیم تسهیلات روستایی و عشایری تخصیص اعتبار گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۵۵۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی در جلسه شورای تامین مسکن آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: نمایندگان استانداری، راه وشهرسازی، بانک مسکن، بانک ملی به عنوان رییس شورا هماهنگی بانک‌های دولتی در استان، اداره اقتصاد و دارایی و بنیاد مسکن در این هیات ویژه حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: بررسی عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن از مهمترین اهداف تشکیل هیات ویژه نظارت است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: در بخش مسکن حمایتی بانک‌های عامل کمتر از ۳۰ درصد عملکرد در پرداخت دارند و این رقم باید ظرف ۲ ماه آنده به بالای ۵۰ درصد برسد.

عطائی افزود: بانک‌های عامل مکلف شدند نسبت به عقد قرارداد مشارکت مدنی برای طرح‌های دارای پروانه ساخت اقدام کنند.

وی اضافه کرد: عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات بانکی در طرح خود مالکی شهری ۲۹ درصد و در بخش روستایی نیز ۵۰ درصد است.

وی اظهار داشت: بانک‌های عامل باید ظرف ۲ ماه آینده نسبت به تعیین و تکلیف کل پرونده‌های ارجاع داده شده اقدام کنند و درصد مشارکت را به بالای ۶۰ درصد برسانند.

دیگر خبرها

  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی