Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@03:07:34 GMT

طرز تهیه املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۱۰۳۴

طرز تهیه املت سیب زمینی با پنیر و اسفناج

مواد لازم برای املت سیب زمینی:
کره ۷۵ گرم
سیب زمینی نگینی خرد شده ۶ عدد
سیر له شده ۳ حبه
پودر فلفل پاپریکا ۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگی بدون پوست و هسته نگینی خرد شده ۲ عدد
تخم مرغ ۱۲ عدد
فلفل مقداری
برگ اسفناج جوان و ریز ۲۲۵ گرم
تخم رازیانه ۱ قاشق چایخوری
پنیر فتا، نگینی خرد شده ۱۲۵ گرم
ماست ساده (شیرین نشده) ۴ قاشق غذاخوری


طرز تهیه املت سیب زمینی:
۲۵ گرم یا ۲ قاشق غذاخوری از کره را در یک ماهیتابه گرم نمایید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه سیب زمینی‌ها را روی حرارت کم، تفت دهید تا سطح آن‌ها طلایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در طول پخت مرتب آن‌ها را هم بزنید. سپس داخل یک کاسه بریزید.

فلفل، سیر و گوجه فرنگی را به ماهیتابه اضافه نمایید و به مدت ۲ دقیقه دیگر تفت دهید.

تخم مرغ‌ها را با همزن دستی خوب بزنید و به آن فلفل بیافزایید و آن‌ها را روی سیب زمینی‌ها بریزید و خوب با هم ترکیب نمایید.

اسفناج‌ها را ۱ دقیقه داخل آب جوش بریزید تا کمی نرم شوند، سپس آن‌ها را آبکش نمایید و زیر آب سرد بگیرید تا دوباره تازه و طراوت شوند. آن‌ها را با دستمال مخصوص آشپزخانه خشک نموده و پنیر فتا، تخم رازیانه و ماست به آن بیافزایید.

۱/۴ از کره باقی مانده را در یک ماهیتابه به قطر ۱۵ سانتیمتر گرم نمایید. با یک ملاقه ۱/۴ از مخلوط سیب زمینی و تخم مرغ را داخل تابه بریزید و هر طرف آن را به مدت ۲ دقیقه بپزید تا سفت شود.

املت سیب زمینی را به بشقاب مخصوص پذیرایی منتقل نمایید. ۱/۴ از مخلوط اسفناج را روی آن بریزید. سپس املت سیب زمینی را از وسط تا نمایید تا مواد داخل آن جای بگیرند. این کار را برای تمام مواد تکرار نمایید تا ۴ املت سیب زمینی آماده شود.

توصیه سرآشپز:
جهت تهیه املت سیب زمینی از انواع پنیر از جمله پنیر بلوچیز می‌توان استفاده نمود، همچنین می‌توانید کلم بروکلی را جایگزین اسفناج نمایید.



منبع: avayesalamati.com

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آشپزی املت املت سیب زمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۱۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)

رادیو گلستان ویژه برنامه «خورشید علم» را از ساعت ۰۹:۰۰ به مدت ۱۲۰ دقیقه به تهیه کنندگی سونیا سعادت فر و گویندگی فاطمه شاه حسینی و نویسندگی احمدرضا جندقی در سالروز شهادت ششمین امام شیعیان تقدیم شنوندگان همیشه همراه می‌شود.

این برنامه با بخش‌هایی از جمله واکاوی الگوپذیری از شخصیت علمی، فرهنگی و عرفانی آن امام همام، بررسی ابعاد مختلف زندگی ایشان، تاثیر امام جعفر صادق (ع) در فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی در زمان خودشان، ارائه راهکار برای زندگی در قالب نصایح، مداحی، گزارش مردمی و ... است.

معاونت سیما نیز ویژه برنامه «صبح صادق» را در روز جمعه از ساعت ۲۰:۲۰ به مدت ۳۰ دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین گلی خطیر روی آنتن می‌برد.

 این برنامه با بخش‌های مختلفی از جمله کارشناس مذهبی، مداحی، شعر خوانی و ... با اجرای مرتضی سایری تقدیم عزاداران آن امام همام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • یک دسر بهاری خوشمزه با توت فرنگی
  • طرز تهیه دسر شکلاتی رژیمی، با خیال راحت دسر بخورید!
  • نفخ لوبیاها را چطور بگیریم ؟ ؛ طرز تهیه خوراک لوبیا | این غذا سرشار از آنتی اکسیدان است | فوت و فن خوشمزه‌تر شدن این غذای سالم و خانگی
  • (ویدیو) طرز تهیه کرپ سیب‌زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده
  • (ویدیو) طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی
  • مربای ریواس ؛ یک مربای بهاری، پرخاصیت و مقوی + طرز تهیه
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • آموزش روز اول، طرز تهیه مرغ خوشمزه با کشمش و زرشک
  • طرز تهیه مرغ کنتاکی رستورانی به روش کی اف سی (فیلم)
  • طرز تهیه پنیر با ۲ لیتر شیر ، زنجبیل و لیموترش (فیلم)