Web Analytics Made Easy - Statcounter

در گفتگو با  خبرگزاری بسیج از کردستان، آنچه که جوان روستای نوبهار بیجار را متمایز می‌کند داشتن روحیه خودباوری و دست پنجه نرم کردن با بیماری هولناک سرطان برای مرده نشدن روح بیمارش و ایجاد یک سرگرمی که توجه به آن می‌تواند موجب تقویت وضعیت اقتصادی و تکیه بر داشته‌های خودمان باشد.

جوانی که کمبود‌های روستا در عین داشتن بیماری هولناک سرطان وی را از پای در نیاورد و با داشتن ذوق و علاقه‌ای که از همان کودکی به اسباب بازی داشت وی را وارد مقوله ساخت ماکت اسباب بازی‌های نمود که اگر بتواند در آینده‌ای نه چندان دور با ایجاد کارگاه تولیدی قدمی در راه تولید داخلی برمیدارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای آشنایی بیشتر با این جوان خلاق به گفتگو نشسته ایم، از شما دعوت می‌شود خواننده گفتکوی ما با این جوان مبتکر باشید.


این جوان خلاق اهل شهرستان بیجار در گفتگو با خبرنگار ما اینچنین خود را معرفی می‌کند:کاوه رمضانی هستم متولد سال ۱۳۶۵ اهل روستای نوبهار از توابع شهرستان بیجار دارای مدرک دیپلم رشته الکترونیک و در حال حاضر بعنوان راننده در شرکت جهاد نصر مشغول به کار هستم.


آقای رمضانی چطور شد به ساخت ماکت اسباب بازی روی آوردید؟


راستش را بخواهید از همان دوران کودکی به ماشین‌های اسباب بازی علاقه فراوانی داشتم، در سال ۸۶ در خدمت سربازی دچار سرطان تومور بدخیم ناحیه صورت شدم و همین بیماری موجب شد با ۱۱ ماه خدمت معاف شوم و به دنبال درمان رفتم که به همین دلیل ۹ جلسه شیمی درمانی ۳۳ جلسه رادیو تراپی و ۲۷ بار جراحی شدم که به لطف خداوند الان بهبودی خودم را به دست آورده ام.

بعد ازاین مشکل من بخاطر اینکه خودم را سرگرم کنم شروع به درست کردن ماکت دستگاه‌های راهسازی وکشاورزی کردم، با این تفاوت این ماکت‌ها کاملا با نمونه واقعی هیچ گونه فرقی ندارد.

از همان دوران کودکی همیشه به تعمیر وسایل خانه، چه الکترونیکی چه مکانیکی علاقه داشتم وبه دنبال آن سعی داشتم چیز‌های نوین درست کنم، خوشبختانه با هرچی که رو به رومیشدم احساس میکردم میتوانم کاری بکنم و به همین خاطر همیشه پیچ گوشیم آماده بود.


چون از همان ابتدای کودکی علاقه خاصی به اسباب بازی داشتم هر وقت به یک اسباب بازی فروشی میرفتم دلم میخواست سازنده یکی از آن اسباب بازی‌ها من بودم و هر وقت پدر و مادرم یک اسباب بازی برام میخریدن خودم ابتکار به خرج میدادم و با طرحی که در سر داشتم حتما تغییرش می‌دادم و همین موجب شد به ساختن ماکت اسباب بازی‌ها روی بیاورم.


در زمینه ساخت ماکت اسباب بازی‌ها چه اقداماتی انجام داده اید؟


در حال حاضر در زمینه ماکت سازی دستگاه‌های راه سازی مشغول به فعالیت هستم، هر وقت یه مدل ماکت از هرچیزی میبینیم فقط نگاهمان به ظاهر ماکت است و دیگر چیزی از آن نمیبینیم، اما من به این ماکت‌ها توانایی حرکت دادم و سعی کردم آن چیزی که ماکت باید به مخاطبش برساند را عملی کنم، با این کار میتوانم بچه‌ها را خوشحال کنم که اسباب بازی‌ها واقعی وارد بازی شوند نه اینکه داخل کمد خاک بخورند یا دور ریخته شوند.

همان طور که می‌دانید بچه‌ها علاقه شدیدی به اسباب بازی دارند و در حال حاضر بیشتر اسباب بازی‌های که در بازار است به نحوی خشونت را در درون بچه بیدار می‌کند مانند تفتگ، شمشیر، ماشین پلیس یا خیلی اسباب بازی‌های جدید، ما باید به فکر فرهنگ سازی در ساخت اسباب بازی برای بچه هایمان باشیم و سعی کنیم آن‌ها را با وسایلی آشنا کنیم که در زندگی برایشان کاربرد داشته باشد.

الان در هر خانه‌ای بگردی محال است چند تا ماشین پلیس برای آقا پسر‌ها و چند عروسک باربی برای دختر خانم‌ها که دنیای خودشان را با ساخته اند وجود نداشته باشد.

امیدوارم با این طرح و اسباب بازی‌ها یک تغییر در رفتار وشخصیت فرزندانمان که بتوانند در آینده هرکدام به گونه‌ای مثمر ثمر باشند که خودشان درست طراحی کنند، بسازنند وکارکنند ایجاد نماید.

آیا برای ثبت اختراعتان کاری انجام داده اید؟


در حال حاظر با کمک پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی و حوزه مقاومت شهید بیاتیان بیجار که از من حمایت خوبی داشتند مشغول به ثبت شرکت هستم که بتوانم گارگاه تولید انبوه ساخت اسباب بازی‌ها را راه اندازی کنم.

با راه اندازی این کارگاه تولیدی برای چند نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود؟


بعد از پذیرش طرح در پارک علم و فناوری دانشگاه پیام نور بیجار که با حمایت آقای جمشیدپور در حال انجام است برای ثبت شرکت و گرفتن تسهیلات اقدام کنم.
برای راه اندازی کارگاه تولید اسباب بازی، چون قیمت دستگاه‌های تزریق پلاستیک و قالب‌ها به روز هستند بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه لازم است که می‌توان برای ۴۰ نفر اشتغال فراهم کرد.


برخورد مسئولان برای ثبت شرکتتان چگونه است؟


از مسئولین خیلی گله دارم، چون هیچ کمکی نمی‌کنند، بار‌ها به من گفتند بیکاری، حوصله دارید، کی میاد اسباب بازی بخرد، ولی حالا واقعا درخواست میکنم حداقل نه من، بلکه کسی که در هر زمینه‌ای فعالیت میکند به حرفش گوش بدید تا شاید یه راه چاره هم برای خود و برای دیگران باشد و امیدوارم من هم بتونم با عملی کردن ایده ام قدمی برای اشتغالزایی جوانان روستایم فراهم نمایم.

امیدواریم مسئولان ما با توجه به این شعر زیبای سعدی، قدمی برای جوانان این دیار محروم بردارند.‌ای که دستت می‌رسد.

کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار.
چون زیر دستیت بخشید آسمان زیر دستان را همیشه نیک دار

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۳۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بانوان الگو و نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند و باید در راستای ترویج و تقویت فرهنگ اعتماد به موفقیت زنان در مدیریت و فعالیت‌های صنفی جامعه تلاش کرد و در این راه بیان عملکرد خوب آنان درعرصه‌های مدیریتی ضروری است.

خلیل‌احمد سلامی در نخستین جلسه کمیته بانوان و خانواده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان که با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری برگزار شد ضمن تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تکریم قشر‌های مختلف جامعه کار و تولید بعنوان جهادگران عرصه تلاش و خودکفایی است.
وی به نقش مهم بانوان در جامعه نیز اشاره کرد و افزود: بدون مشارکت جدی بانوان در عرصه‌های مختلف، توسعه پایدار محقق نمی‌شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: زمینه‌های مشارکت بیشتر بانوان در تشکل‌های کارگری و کارفرمایی فراهم است و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود از آنها حمایت می‌شود.
وی از حمایت مجموعه دستگاه‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از بانوان کارآفرین خبر داد و افزود: زنان و دختران این استان بواسطه فرهنگ و پیشینه تاریخی مستحکم، از توانمندی‌هایی برخوردار هستند که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد و حمایت شوند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان هم در این جلسه اظهار کرد: تشکیل هیات اندیشه ورز متشکل از بانوان عضو تشکل‌های کارگری و کارآفرینان می‌تواند در پیگیری مسائل این قشر پر تلاش و اثرگذار مهم باشد.
زهرا ابراهیمی گفت: در سال‌های اخیر دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تلاش کرده است با همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حمایت‌هایی را از بانوان این خطه انجام دهد.
وی افزود: حضور بانوان استان در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی، برگزاری همایش و نشست‌های تخصصی با زنان تاثیر گذار و تقویت کمیته‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی از جمله برنامه‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • حرکت جنون‌آمیز پسر جوان؛ پرش از روی ۲ خودرو در حال عبور (فیلم)
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • ساخت نمونک خودرو آتش نشانی باتلاش دانش آموزان نیشابور
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه