Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-26@17:42:11 GMT

تشنگی دائمی نشانه چه بیماری نهفته ای است؟

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۴۷۵۲

تشنگی دائمی نشانه چه بیماری نهفته ای است؟

رکنا: احساس تشنگی دائمی در اغلب موارد مشکل جدی نیست اما در برخی مواقع از وجود یک ناراحتی جسمی نهفته حکایت دارد.

براساس مطلبی تازه از نشریه تخصصی "مدیکال دیلی" از جمله دلایل احتمالی در احساس تشنگی دائمی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
عدم دریافت آب کافی در طول روز

یک دلیل اصلیِ احساس تشنگی مداوم عدم مصرف میزان کافیِ آب در طول روز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته پزشکان بدن برخی از افراد به دریافت میزان آب بیشتری نیاز دارد. همچنین بدن افرادی که به طور مرتب ورزش می‌کنند یا در محیط‌های آب و هوایی خشک زندگی می‌کنند به دریافت میزان بیشتری آب نیاز دارد. همچنین نوشیدن آب کافی که از رنگ ادرار قابل تشخیص است با تاثیرات مثبت متعددی بر بدن همراه است.

الگوهای غذایی

افرادی که رژیم غذایی کتوژنیک دارند از عوارض جانبی متعدد آن شکایت دارند که یکی از آن‌ها احساس تشنگی مفرط است. احساس تشنگی ناشی از این نوع رژیم غذایی به این دلیل است که میزان کربوهیدرات دریافتی در آن کمتر است.

مشکلات تیروئیدی

تاثیرات تیروئید پرکار در افراد مختلف متفاوت است. بنابراین درحالیکه احساس تشنگی مفرط به تنهایی عامل نگران کننده‌ای نیست، لازم است دیگر علائم مرتبط با آن از قبیل کاهش بی‌دلیل وزن، لرزش دست‌ها، احساس خستگی، اضطراب و نشانه‌های دیگر مورد توجه قرار گیرد. و در صورت وجود تعدادی از این علائم لازم است برای تشخیص مشکل تیروئید به پزشک مراجعه شود.

دیابت

احساس تشنگی مفرط در کنار تکرر ادرار و تاری دید از جمله علائمی هستند که می‌تواند حاکی از ابتلای فرد به بیماری دیابت باشد.

مصرف برخی داروها

بسیاری از داروهای رایج به طور مستقیم یا غیر مستقیم به احساس تشنگی دائمی کمک می‌کند. داروهای افسردگی، داروهای فشار خون و آلرژی با عوارض جانبی همراه هستند که از آن جمله می‌توان به تکرر ادرار و خشکی دهان اشاره کرد.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اولین فیلم از حادثه سقوط هواپیما در کرج +تصاویر اسحاق به 6 زن تنها در آپارتمان اشان تجاوز کرد+عکس مادر مهربان تهرانی اعدام می شود قاتل ملیکا فردا اعدام می شود فیلمی جدید و دردناک از شکنجه وحشیانه اسرای ایرانی توسط منافقین در عراق (16+) معلم منحرف به دانش آموزان کارهای مستهجن یاد می داد! +عکس قاتلان صادق برمکی به این شرط اعدام می شوند / درخواست جنجالی مادر داغدیده! +فیلم زمان واریز یارانه دی 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اقدام وقیحانه پسرعاشق پیشه و زن مطلقه در تهران + فیلم گفتگو چرا آقای "ح . ک"بازیکن مشهور پرسپولیس در خیابان ولیعصر دستگیر شد ؟+ عکس و جزئیات عکس/ محل سقوط بویینگ٧٠٧ در صفادشت کرج گفتگو با سهراب قاتل جنجالی در تهران + عکس رهایی آرش از اعدام در یک قدمی چوبه دار+ عکس پای نماینده مجلس در مرگ مشکوک زهرا نویدپور گیر است؟

منبع: رکنا

کلیدواژه: ورزش پزشک دیابت هوایی احساس بیماری آب حکایت تصاویر دختر مرد سوپر مارکت دوربین مدار بسته عکس فیلم پسر من فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۴۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود

به گزارش "ورزش سه"، تمرینات تیم ملی والیبال ایران در حال پیگیری است و بازیکنان دعوت شده در تلاش برای نشان دادن خود به کادر فنی هستند. اما در روز هایی که موریسیو موتا پائز به دلیل حضور در تیم باشگاهی‌اش هنوز به ایران نیامده بود، پیمان اکبری نفر اول کادر فنی تیم ملی به شمار می‌آمد و بر عملکرد ملی پوشان نظارت داشت.

پیمان اکبری که تقریبا با اکثر این بازیکنان در مسابقات باشگاهی همکاری داشته، به خوبی از پس تمرینات بر آمد و اجازه نداده جای خالی و غیبت موریسیو موتا پائز احساس شود.

پیمان اکبری که پس از چندین سال دوباره به کادر فنی تیم ملی بازگشته است حالا امیدوار است این بار با پائز برزیلی فرانسوی دومین صعود به المپیک را تجربه کند. اکبری چندین سال دستیار کولاکوویچ در تیم ملی بوده است و تجربه خوبی در این زمینه دارد.

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • مارتین لوتر کینگ و خشونت
  • کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید