Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ وهنر خبرگزاری تقریب، با همت معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی طرح توزیع تغذیه رایگان در بین دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته آغاز شد و در فاز نخست طرح قرار است یک میلیون تغذیه رایگان بین دانش‌آموزان محروم استان‌های خراسان شمالی، رضوی و خراسان جنوبی توزیع شود.

مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس با اعلام این خبر گفت: مطابق دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توجه به محرومان و مستضعفان، طرح بزرگ تغذیه رایگان دانش‌آموزان مدارس مناطق کم‌برخوردار در سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی توسط معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی پیشنهاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: مجموعاً در قالب این طرح، تا پایان سال جاری بیش از یک میلیون وعده صبحانه رایگان از تولیدات کارخانجات آستان قدس رضوی، به ارزش اعتباری 25 میلیارد ریال برای دانش‎آموزان در 16 دهستان و 121 مدرسه توزیع می‌شود.

خاکسار همچنین با اشاره به ابعاد همکاری بین سازمانی این طرح، بیان کرد: این طرح به پیشنهاد آستان قدس رضوی در سه استان خراسان برنامه‌ریزی و از امروز اجرایی می‌شود و دوشادوش این آستان، آموزش و پرورش، سپاه و کمیته امداد با ما همراهی می‌کنند.

خاکسار دانش‏‌آموزان را سرمایه‎های آینده کشور دانست و گفت: نارسایی و سوء تغذیه از جمله آسیب‌های برخی نونهالان و نوجوانان در مناطق محروم است، لذا در قالب این طرح ضمن رفع این کمبودها، رشد فکر، ذهنی و جسمی دانش‌آموزان هم تأمین خواهد شد.

وی نهادینه کردن فرهنگ رضوی را از مهمترین اهداف زیربنایی این طرح برشمرد و گفت: امیدواریم از این مسیر نام و فرهنگ مبارک رضوی را در مدارس و میان نوجوانان و جوانان کشور اشاعه دهیم.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان دیگر ابعاد اجرای طرح تغذیه رایگان دانش‌آموزان در مدارس مناطق محروم ابراز کرد: این طرح برای نخستین بار در حال اجرا است و در قالب آن بنا داریم نهادهای مسئول را بیش از پیش به این امر توجه دهیم تا خلا موجود در این زمینه به زودی مرتفع شود.

خاکسار قهرودی گفت: از مسیر اجرای این طرح به دنبال جهت دادن فرهنگی و معنوی به کمک خیران و تلاش‌های میان سازمانی هستیم چرا که این دست برنامه‌ها ضمن توجه به حرکت‌های فرهنگی جامعه، توجه به محرومان و نیز نگاهی به چشم‌انداز نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۵۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد

به گزارش خبرنگار مهر، رضا سعیدی صبح چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات هلال احمر شاهرود از توزیع ۲۰ تانکر آب در روستاهای بخش بی ارجمند شاهرود خبر داد و ابراز داشت: روستای دراز آب از جمله مناطقی که در بحران خشکسالی قرار دارد.

وی ضمن بیان اینکه این تعداد تانکر به همت خیران تهیه شده است، افزود: ۷۰۰ میلیون ریال برای تهیه این تانکرها اعتبار صرف شده است.

معاون داوطلبان هلال احمر استان سمنان بابیان اینکه تأمین تانکر آب بین خانواده‌های منطقه دچار تنش آبی به انجام رسید، ابراز داشت: این منطقه به خاطر خشکسالی با آسیب‌های بسیاری همراه که رفع آنها همراهی خیران را می‌طلبد.

سعیدی ضمن بیان اینکه هشت سبد غذایی نیز بید نیازمندان مناطق کم برخوردار توزیع شد، تصریح کرد: این اقدام به همت اعضا و داوطلبان خانه‌های هلال روستایی و شهری انجام شده است.

وی ضمن بیان اینکه رفع چالش‌های خانواده‌های کم برخوردار و محروم روستاهای در دستور کار است، افزود: از اولویت‌های خدمات داوطلبان تأمین آب و رسیدگی به این خانواده‌ها است.

کد خبر 6087298

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • توزیع کتب درسی براساس محل تحصیل دانش آموزان
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای این پایه‌ها آغاز شد | دانش آموزان به این سایت مراجعه کنند
  • ۲۰ تانکر آب در روستاهای محروم بخش بیارجمند شاهرود توزیع شد
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد