Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه در ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت سیب‌زمینی انجام شده است، گفت: امسال حدود ۹۸۰ هزار تن سیب‌زمینی در استان تولید شده است. ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، منصور رضوانی جلال صبح امروز در گردهمایی تولیدکنندگان سیب‌زمینی بذری استان همدان اظهار داشت: 22 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت کشت محصول سیب زمینی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صادرات 31 میلیون دلار محصولات کشاورزی از همدانصادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی رکورد زد45 واحد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان فعالیت دارد

وی با اشاره به اینکه میزان تولید سیب زمینی در استان امسال حدود 980 هزار تن بوده است، افزود: افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان همدان است و با بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف از جمله تولید بذر در راستای افزایش تولید علیرغم کاهش سطح کشت حرکت می‌کنیم. 

رضوانی جلال با بیان اینکه بخش کشاورزی دارای رسالت مهم تأمین امنیت غذایی در سطح کشور است، گفت: تولید سیب‌زمینی به عنوان یک محصول مهم و استراتژیک از مصادیق این امر محسوب می‌شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه تولید بذر سالم با بهره‌وری بالا از مهم‌ترین عوامل افزایش بهره‌وری محصول سیب‌زمینی است، تصریح کرد: افزایش ضریب مکانیزاسیون، افزایش سیستم‌های نوین آبیاری و انتقال فناوری‌های نوین به مزارع از دیگر عوامل افزایش بهره‌وری محصول سیب‌زمینی محسوب می‌شود. 

مدیرعامل شرکت تعاونی سیب‌زمینی کاران بهار با اشاره به موانع تولید سیب زمینی بذری اظهار داشت: واردات سیب‌زمینی بذری و کمبود اراضی ایزوله برای کشت بذر سیب‌زمینی از مهم‌ترین مشکلات در این بخش محسوب می‌شود. 

وی افزود: این شرکت تعاونی با عضویت 3 هزار و 300 نفر در شهرستان بهار سالانه بیش از 2 هزار تن سیب‌زمینی بذری تولید می‌کند. 
مجید ریحانی بیان کرد: کشاورزان پیشرو در عرصه تولید سیب‌زمینی می‌توانند با انتقال تجربیات در افزایش بهره‌وری در این بخش گام بردارند که این مهم با همت تعاونی محقق می‌شود. 

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: برداشت محصول سیب زمینی ۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شده است.

مجید فیاضی در گفت وگو با ایسنا، افزود: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰تن است که پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.

وی گفت: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • احیای ۲۳۹ واحد راکد کشاورزی در لرستان
  • طی دو سال ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی به چرخه تولید بازگشت
  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • مدیرکل اقتصادی استانداری، از سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریالی چین در بخش کشاورزی مازندران خبر داد
  • چینی ها ۱۰ هزار میلیارد ریال در مازندران سرمایه گذاری می کنند
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی