Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@22:36:07 GMT

آغاز واردات لاستیک هندی و واردات دام زنده

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۶۸۳۶۶

دبیر ستاد تنظیم بازار با اشاره به توزیع اقلام اساسی مردم، آمادگی این ستاد برای واگذاری توزیع گوشت وارداتی توسط اتاق تعاون را اعلام کرد و گفت: با این کار دست واسطه‌ها از بازار کوتاه خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، عباس قبادی در نشست مدیران عامل تعاونی‌های تولید و مصرف اظهار کرد: با تدابیر اتخاذ شده انواع گوشت و ماهی و روغن در سطح تامین و توزیع کالاهای اساسی را در اختیار مردم قرار خواهیم داد که کار توزیع ۵۳ میلیون تن کالا توسط تعاونی‌ها انجام خواهد گرفت و برای این طرح بیش از ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون یورو هزینه شد که عملیات اجرایی آن را به اتاق تعاون ایران محول خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با هشت میلیارد دلار بودجه کل کشور مشکلی در تامین مردم نداشتیم، اما در حال حاضر با مشکل مواجه شده‌ایم و آمریکا جنگ تمام عیاری را با ما شروع کرده اما کسی آن را باور ندارد. معتقدیم در این شرایط راه نجات کشور تولید و بعد از آن صادرات است که در کنار آن تنظیم بازار و اشتغالزایی هم صورت خواهد گرفت.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در ادامه از واردات ۵۰۰۰ تن دام زنده کوچک در هفته آینده خبر داد و گفت: این دام از طریق فرودگاه پیام وارد کشور می‌شود و ۲۴ ساعت بعد، کشتار و توزیع خواهد شد.

وی درباره تنطیم بازار اجیل نیز گفت: برای تنظیم بازار آجیل چاره اندیشی کرده ایم، ولی نیازمند واردات هستیم چون امسال شرایط تولید پسته مناسب نبود. سیب درختی هم ۵۰۰ هزار تن کاهش یافت. در حالی که شش برابر سال قبل صادرات داشتیم و وزارت جهاد کشاورزی ادعا دارد ۸۰۰ هزار تن سیب در انبار دارد و ما چاره‌ای جز اعتماد نداریم.

قبادی آمادگی ستاد تنطیم بازار را برای واگذاری توزیع گوشت وارداتی توسط اتاق تعاون اعلام کرد و گفت با این کار دست واسطه ها از بازار کوتاه خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار درباره خروج گندم از بورس کالا اظهار کرد: گندم مصارف آزادپز و کارخانجات آرد تا پایان سال از بورس کالا خارج خواهد شد که این امر به نفع تولید و شرایط کشور است. در تنظیم بازار ما موضع مشخصی داریم. در بحث شیر خام ۲۰۰۰ تومان را تصویب کردیم اما اتفاق بد این بود که بخشی از شیر خشک قاچاق می‌شد که با جلوگیری از آن، بازار تنظیم شده است.

وی گفت که واردات شیر خشک را به صلاح نمی‌داند و طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی به اندازه نیاز کشور شیر وجود دارد.

قبادی در پایان صادرات محصولات خام را جفایی بزرگ دانست و گفت در بحث سیب زمینی و کشت آن کشاورزان دچار مشکل شده‌اند، به همین دلیل صادرات را آزاد کردیم ولی دلالان محصول را با قیمت پایین می‌خرند و به کشاورزان ضرر می رسانند.

وی همچنین از واردات لاستیک هندی خبر داد و گفت: طی مذاکراتی که با مسئولان هندی در سفر اخیر وزیر امور خارجه به این کشور داشتند، قرار است هند ما را در این خصوص تامین کند و از امروز واردات لاستیک از هند آغاز می‌شود.

در ادامه این نشست بهمن عبدالهی - رییس اتاق تعاون ایران - از اجرای آزمایشی سامانه مدیریت هوشمند تامین کالاهای اساسی (مهتا) در فروشگاه‌های بخش تعاون خبرداد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واردات لاستیک دام زنده توزیع گوشت وارداتی ستاد تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۸۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین

مسعود آرامیده معاون تعاون روستایی استان قزوین با اعلام اینکه در سال گذشته ۴۷ هزار و ۲۷۸ تن آرد روستایی در بین روستائیان استان توزیع شده است، گفت: توزیع آرد در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل رشد چشمگیری داشته است و عمده شرکت‌های تعاونی روستایی عامل توزیع آرد روستائیان هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تامین و توزیع آرد به روستا‌های قزوین هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آرد یکی از نیاز‌های ضروری و از مایحتاج روزانه مردم برای تامین غذا است، از این رو در این زمینه فعالیت‌ها به صورت دقیق و منظم رصد می‌شود.

وی بیان کرد: در صورت توجه به قابلیت‌ها و پتانسیل‌ها، شبکه تعاون روستایی می‌تواند نقش مؤثری در توسعه پایدار کشور به ویژه در جوامع روستایی ایفا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • قیمت گذاری دستوری، باعث افزایش قیمت لاستیک می‌شود
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع یک هزار تن مرغ و گوشت قرمز تنظیم بازاری در مازندران
  • توزیع بیش از ۴۷ هزار تن آرد روستایی در بین روستائیان استان قزوین
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور