Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محسن محسنی‌پور عضو سازمان نظام پرستاری در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه پرستاری در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و متاسفانه مطالبات این گروه از سال ۹۶ پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس استاندارد‌های ایران کمبود پرستار بین ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر در سطح کشور است که به علت عدم صدور مجوز استخدام کار جذب این نیرو‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو سازمان نظام پرستاری بیان کرد: به دلیل نبود مجوز استخدام بر اساس درآمد‌های مراکز درمانی گاهی جذب نیروی پرستار به صورت شرکتی انجام می‌شود که حقوق آن‌ها بر اساس قانون وزارت کار و مطابق سایر پرسنل عادی است.

تاخیر در پرداخت مطالبات عامل ترک شغل پرستاران

محسنی‌پور گفت: علی‌رغم آنکه درآمد پرسنل پرستاری به اضافه کاری و کارانه آن‌ها مربوط است، ولی طی سال‌های اخیر شرایط پرداخت مطالبات  مناسب نبوده است، به همین دلیل برخی از پرستاران مجبور به ترک حرفه خود و اشتغال در حوزه دیگری شدند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات پرستاران دادن نوبت و تامین بیمارستان یا مراکز درمانی برای پرستاران طرحی است به همین دلیل برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای گذراندن طرح نیرو‌ها با مشکلاتی روبه رو هستند.

وی افزود: از دست دادن جایگاه و منزلت کاری همچنین حمایت نشدن از سوی مسئولان از مشکلات جامعه پرستاری است به طوری که در برخی  مراکز درمانی دانشجویان پزشکی به نیرو‌های پرستاری ارجحیت دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت بهداشت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۶۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از ماما‌های استان در روز جهانی ماما

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ در این مراسم محمد منان رئیسی منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نرخ باروری در استان گفت: اجرای طرح نفس برای جلوگیری از سقط عمدی جنین در قم بیانگر توجه جامعه پزشکی و ماما‌های استان قم برای افزایش رشد نرخ باروری است.    خانم رفیعی کارشناس سلامت مادران معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم هم گفت: در حال حاضر ۸۰۰ ماما در سطح مراکز بهداشتی و درمانی استان فعالیت می‌کنند.    وی با بیان اینکه شعار امسال روز ماما با حمایت از جوانی جمعیت است افزود: ماما‌های استان در سطح مراکز بهداشتی تلاش می‌کنند با ارائه خدمات و مشاوره‌ها از سقط‌های عمدی جلوگیری و به رشد نرخ جوانی کمک کنند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نگران آینده پزشکی ایران هستم/ بحران پرستاری سراغ پزشکی خواهد آمد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تجلیل از ۵۵ مامای استان قم
  • قدردانی از ماما‌های استان در روز جهانی ماما
  • الکترونیکی شدن ۴۷۷,۰۰۰ پروانه کسب کاغذی تا ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • نیروهای شرکتی منتظر نباشند؛ خبر نگران کننده درباره طرح ساماندهی کارکنان دولت