Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@14:51:34 GMT

بومی سازی فن آوری تولید قطعات با تکنولوژی بالا

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۰۲۹۵

به گزارش ایلنا، حسین نجاری حداکثر بهره برداری از منابع موجود، تعمیق و توسعه خودکفایی را از جمله اقدامات ویژه ساپکو در مقابله با تحریم‌ها عنوان کرد و گفت: بازنگری در استانداردها و سیاست های کیفی و اصلاح روش ها،‌ سیستم ها و فرآیندها از دیگر رویکردهای ساپکو در این زمینه است.

وی گفت: میزان ساخت داخل قطعات در بخش های مختلف تولید اعم از فرآیند تولید ، قالب و ابزار، مواد اولیه و قطعات استاندارد و زیرمجموعه ها متفاوت است که در اغلب موارد به بیش از 80 درصد می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجاری تاکید کرد: برای افزایش عمق ساخت داخل برنامه هایی از جمله هماهنگی با سازندگان جهت داخلی سازی قطعات زیرمجموعه خرید خارج، تعمیق ساخت داخل و استفاده از توان تولیدکنندگان مواد اولیه فلزی و پلیمری جهت جایگزینی مواد داخلی با مواد خارجی در تولید قطعات و همچنین بومی سازی قالب و ابزارهای مورد نیاز جهت تولید قطعات خودرو را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیر عامل ساپکو خودکفایی قطعات خرید خارجی، کاهش ارزبری قطعات و مجموعه های خودکفا شده، ازطریق افزایش عمق ساخت داخل خودکفایی مواد اولیه و قالب ها با منشاء خارجی و ایجاد واریانت های جدید برای استفاده از ظرفیت سازندگان موجود را از جمله اقدامات انجام شده ساپکو برای جبران کاهش تیراژ تولید دانست.

وی درباره اقدامات ساپکو برای بومی سازی تولید قطعات با تکنولوژی های بالا گفت: دسته بندی قطعات و مجموعه های خودرو به 5 بخش اصلی خودرو (مگاماژول) براساس طراحی وتکنولوژی ساخت و تولید صورت پذیرفته است.

کلیه گلوگاه‌ها و مشکلات  تولید و تامین قطعات اعم از فرآیند تولید، تکنولوژی ساخت، مواد اولیه و ... شناسایی شده و برای تعمیق داخلی سازی مجموعه مگاماژول‌ها و زیر سیستم‌های آنها برنامه ریزی شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استاندارد استفاده از ظرفیت خودرو مشکلات برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان

طباطبایی  در شصت و ششمین جلسه شورای مسکن استان سمنان، درباره ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ این شهر، گفت: از ۳۳۶ واحد قطع‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکنون ۲۵۳ واحد به راه و شهرسازی استان معرفی و ۲۳۷ واحد تخلیه شده است.

وی یادآور شد: عملیات ۲۱۴ واحد ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت ۱۱۲ واحد باقی‌مانده قطعات ۲۳ و ۲۴ با پیمانکار منعقد شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، گفت: مالکان در این قطعه‌ها همکاری لازم را برای پیشبرد هدفگذاری دولت داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • موتور ۶ سیلندر بنزینی بومی چه ویژگی دارد؟
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • دستگاه بلوک زنی
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان