Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران -ایرنا- رئیس کمیته دوستی پارلمانی چک و سوریه ضمن محکومیت حمله اخیر جنگنده های رژیم صهیونیستی به فرودگاه دمشق، تاکید کرد که حضور نیروهای خارجی در سوریه بدون موافقت دولت دمشق، غیرقابل قبول است.

«استانیسلاو گراسبیچ» در مصاحبه با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) که روز دوشنبه منتشر شد، گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل، نظام ترکیه و ائتلاف تحت رهبری آمریکا که مدعی مبارزه با تروریسم می باشند، به شکل های مختلف به دنبال انجام 'تروریسم دولتی' برای تحقق اهداف شان در سیطره بر منطقه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: وجود نیروهای خارجی در سوریه بدون درخواست دولت قانونی این کشور، امری غیرقابل قبول است و تنها منجر به افزایش مشکلات می شود.
این مقام چک تصریح کرد، هدف از استقرار نظامیان خارجی در سوریه تلاش برای سنگ اندازی پیش روی عملیات ارتش سوریه علیه تروریست ها و تاخیر در حل بحران این کشور است.
رئیس کمیته دوستی پارلمانی چک و روسیه ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر جنگنده های اسرائیلی به فرودگاه دمشق، تاکید کرد که این حمله به دنبال تحقق پیروزی نهایی سوریه علیه تروریسم صورت گرفت؛ به همین جهت سران رژیم اسرائیل نگران تضعیف موقعیت خود هستند.
منابع خبری در سوریه اعلام کردند که فرودگاه بین المللی دمشق شب گذشته (جمعه) هدف حمله چند فروند موشک شلیک شده از سوی جنگنده های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
گراسبیچ تاکید کرد: تجاوزها و حملات اسرائیل به سوریه و نقض مکرر حریم هوایی لبنان، نشان می دهد که این رژیم تا چه اندازه به قوانین بین المللی و حاکمیت کشورها بی توجه است و نمی توان این بی اعتنایی را نادیده گرفت.
این مقام چک همچنین حملات ائتلاف به اصطلاح بین المللی به رهبری آمریکا را به اراضی سوریه به بهانه مبارزه با داعش محکوم کرد.
آمریکا دارای 19 پایگاه نظامی در منطقه شرق سوریه و نزدیک مرزهای مشترک این کشور با عراق است که مهم ترین آنها پایگاه التنف (در جنوب شرق) است.
نیروهای آمریکایی ، فرانسوی و انگلیسی بدون اجازه دولت سوریه در این کشور حضور دارند و دمشق بارها خواستار پایان تجاوز نظامی آنان به سوریه شده است.
سوریه از اواخر اسفند ماه 1389 درگیری اقدامات تروریستی مورد حمایت از سوی برخی کشورهای غربی و عربی و رژیم صهیونیستی است.
خاورم**9329*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سوريه چك نيروهاي خارجي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری برای باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد.

وی گفت: این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

پیش از این «سعید فارس السعید» تحلیلگر مسائل امنیت ملی سوریه تاکید کرده بود که سرویس اطلاعات آمریکا برای ایجاد تشکیلات تروریستی جدید با استفاده از اتباع کشورهای عربی برنامه ریزی می‌کند.

وی افزود: این عناصر دارای سوابق تروریستی هستند و به سرکردگان و اعضای داعش وابستگی دارند. آنها تفکرات تروریستی تکفیری دارند.

فارس السعید تصریح کرد: این پروژه آمریکا امنیت ملی عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: واشنگتن می کوشد امنیت عراق و سوریه را بی ثبات و شکننده جلوه دهد تا بتواند به راحتی در این ۲ کشور نفوذ کند.

کد خبر 6089741

دیگر خبرها

  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • واکنش وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح ایران
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح است
  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند