Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، طبق اعلام شرکت بیکر مکنزی، در سال ۲۰۱۸ میلادی، با محدودیت‌هایی که آمریکا با بررسی دقیق قراردادها به وجود آورد و ضوابطی که چین برای خروج سرمایه از این کشور وضع کرد، سرمایه‌گذاری مستقیم چین در آمریکای شمالی و اروپا، ۷۳ درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح ۶ ساله خود رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این داده‌ها، تاثیر منفی اختلافات تجاری و سیاسی بین واشنگتن و پکن را نشان می‌دهد.

پس از در نظر گرفتن واگذاری‌های انجام شده، میزان خالص سرمایه‌گذاری مستقیم چین در ایالات‌متحده منفی شد؛ به نحوی که سرمایه‌گذاری چین در آمریکا ۸۳ درصد سقوط کرد، اما در مقابل، در کانادا ۸۰ درصد رشد داشت.

در اروپا نیز، علی‌رغم کاهش در کل اتحادیه، سرمایه‌گذاری چین در آلمان، فرانسه و اسپانیا، رشد کرد. در عین حال، شرکت بیکر اند مکنزی اعلام کرد که کل سرمایه‌گذاری خارجی چین در دو منطقه غربی (آمریکای شمالی و اروپا)، از ۱۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷، به ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ سقوط کرد.

 حتی اگر خرید ۴۳ میلیارد دلاری شرکت سینجنتا توسط شرکت چینی چم‌چاینا، در سال ۲۰۱۷ را در نظر نگیریم، باز هم میزان افت سرمایه‌گذاری چین در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۴۰ درصد خواهد رسید.

 بررسی سختگیرانه‌تر توافقات و قراردادها هم باعث شد ۱۴ قرارداد سرمایه‌گذاری چینی در آمریکای شمالی، کنسل شود که برآوردها نشان می‌دهد، ارزش قراردادهای کنسل شده در آمریکا بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده است.

در اروپا هم ۱.۵ میلیارد دلار از قراردادهای سرمایه‌گذاری چینی لغو شدند.

کد خبر 4512986

منبع: مهر

کلیدواژه: چین سرمایه گذاری سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست

نرخ ین ژاپن در برابر دلار به کمترین میزان خود در ۳۴ سال گذشته رسیده است.

به گزارش ایسنا، وزارت دارایی ژاپن آمادگی خود را برای اقدامات قاطع با توجه به تداوم تضعیف ین اعلام کرد.

نرخ ین ژاپن به پایین‌ترین سطح ۱۵۵ ین در برابر دلار از ژوئن ۱۹۹۰ کاهش یافت و بر اساس داده‌های معاملات ارز الکترونیکی در بورس توکیو، دلار به ۱۵۵.۰۸-۱۵۵.۱۱ ین صعود کرد.

وزارت دارایی ژاپن برای اقدامات قاطع با توجه به تداوم تضعیف ین آماده می‌شود.

به نقل از بیزنس، فعالان بازار به این مورد تمرکز کردند که این وزارتخانه مداخلات ارزی انجام می‌دهد یا خیر.

با توجه به سابقه این مورد، اقداماتی به ویژه در اکتبر ۲۰۲۲ انجام شد، زمانی که نرخ به ۱۵۱.۹۴ ین در برابر دلار کاهش یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • سقوط ین رکورد ۳۴ ساله را شکست
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • یورو رکورد زد