Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور عصر دوشنبه با همراهی فرماندار گُمیشان از اقامتگاه های سنتی در این شهرستان از توابع استان گلستان دیدن کرد.

به گزارش ایرنا فرماندار گمیشان در این بازدید با اشاره به ظرفیت شهرستان در حوزه گردشگری گفت: گمیشان ظرفیت های طبیعی و تاریخی متنوعی را برای توسعه فعالیت های گردشگری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امیر شیر توماج افزود: وجود اقامتگاه های سنتی در این شهرستان ظرفیت مناسبی برای جذب توریست و گردشگر ایجاد کرده که باید با توجه ویژه احیا شود.
وی یادآور شد: معماری خانه های قدیمی موجود در منطقه در نوع خود کم نظیر بوده و احیای آن در قالب اقامتگاه های سنتی و طرح های بوم گردی زمینه رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال را در منطقه به دنبال دارد.
فرماندار گمیشان، اقامتگاه های سنتی را یکی از روش های مناسب برای معرفی آداب، رسوم و شیوه زندگی مردم منطقه بیان کرد و افزود: وسایل و ابزارآلات استفاده شده در این اقامتگاه ها سنتی بوده و با معماری آن هماهنگی دارد.
در شهرستان گمیشان 180 بنای تاریخی وجود دارد که 18 مورد از این خانه های قدیمی به ثبت کشوری رسیده است.
این شهرستان با حدود 80 هزار نفر جمعیت در فاصله 59 کیلومتری گرگان واقع بوده و زمینه های توسعه گردشگری را با توجه به فرصت ها و برنامه هایی همچون اقامتگاه سنتی دارد.
وسعت گمیشان یکهزار و 285کیلومترمربع معادل 6.3 درصد مساحت گلستان است، این شهرستان مرزی سال 1388 از بندرترکمن منفک شد.
6204/1648

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سفر رييس جمهوري اقامتگاه سنتي گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۱۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد

جلال علمدار مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد گفت: از ابتدای امسال با اتمام بهره برداری آزمایشی از این تصفیه خانه آب ، بهره برداری عملیاتی از آن شروع شده است. 
 
او افزود: ظرفیت کلی این تصفیه خانه ۲۱ هزار متر مکعب در شبانه روز است که در حال حاضر امکان تصفیه ۱۴ هزار متر مکعب فاضلاب در شبانه روز فراهم شده است. 
 
مدیرعامل شرکت آبفای استان یزد با بیان اینکه توسعه شبکه و ساخت تصفیه خانه شهر میبد و بهره برداری از آن بر عهده شرکت پترو فرایند کرخه به عنوان سرمایه گذار خصوصی است، ادامه داد: با بازچرخانی پساب تصفیه شده و استفاده آن در بخش‌هایی از قبیل صنعت می‌توان میزان برداشت آب از سفره‌های زیرزمینی را کاهش داد. 
 
شایان ذکر است در شهر میبد بیش از ۲۵۰ کیلومتر شبکه جمع آوری و خطوط انتقال فاضلاب اجرا و بیش از هشت هزار انشعاب فاضلاب نصب شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید
  • اقامتگاه ییلاقی پادشاهان قاجار و پهلوی اینجاست
  • اجرای «تو محشری» امید با مجوز صداوسیما
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها
  • لحظات بیرون انداختن مدیرعامل شرکت بورسی!
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود