Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان دی ماه امسال در فرهنگسرای هنر با شعار«از کودکی خوب بپوشیم» برگزار شد.

 

بیشتر بخوانید: اختتامیه جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان برگزار شد

پس از پایان این جشنواره با مینو پدرام دبیر دومین جشنواره پارچه و لباس کودک و نوجوان گفتگو کردیم و نقاط ضعف و قوت این فستیوال را بررسی کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پدرام در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: من نقاط قوت‌ را بیشتر از نقاط ضعف می‌دانم، اما بزرگترین نقطه ضعف‌های جشنواره مربوط به کمبود حمایت‌های دولتی بود. من از حمید قبادی به عنوان دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس و مسئولان وزارت ارشاد برای توجه خاص به این جشنواره تشکر می‌کنم، اما فکر می‌کنم این کمک‌ها کافی نیست.

 

بیشتر بخوانید: جلسه‌ی دبیر جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان با حضور مجید مظفری و ایرج طهماسب 

وی با بیان اینکه وقتی یک جشنواره را ملی برگزار می‌کنیم، باید نگاهمان هم ملی باشد،گفت: تمام نهادها، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و حوزه‌هایی که در بخش کودک و نوجوان فعالیت دارند، باید به ما کمک کنند. ما واقعا به سختی این جشنواره را برگزار کردیم.

پدرام باتاید بر اینکه اتحادیه و انجمن‌ها می توانند از تولید کنندگان حمایت کنند، افزود: فروشندگان می‌توانند آثار طراحان را ببینند و حمایت کنند. البته تولید کنندگان در جشنواره حاضر بودند اما این حضور خیلی کم بود. نکته‌ دیگر بحث اطلاع رسانی است که صدا و سیما می‌تواند نقش بزرگی را در این حوزه داشته باشد. البته رسانه‌ ملی و مطبوعات مختلف، تلاش فراوانی برای بهتر برگزار شدن این فستیوال انجام دادند، که به نظرم در حد استاندارد نبود.

این فعال عرصه‌ لباس کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت آموزش در طراحی لباس بیان کرد: تا زمانی که من سکاندار این جشنواره باشم، ورکشاپ‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی گفت:خوشبختانه امسال موفق‌تر از سال گذشته در زمینه ورکشاپ یا کارگاه‌های آموزشی فعالیت کردیم. با نشست‌ها و آموزش‌های پیش از جشنواره، به طراحانمان برای بهتر شدن لباس کودک و نوجوان هم کمک کردیم. در این چند روز تولید کنندگان کنار طراحان بودند و همین موضوع، فاصله‌ی ایده پردازی تا اجرا را کمتر و کمتر کرد از این رو معتقدم در جشنواره امسال اتفاق بزرگی رخ داده است.

 

بیشتر بخوانید: خانم بازیگر چگونه از طراحی مد و لباس سر درآورد؟ 

پدرام در پایان به دستاورد‌های جشنواره پارچه و لباس کودک و نوجوان اشاره کرد و گفت: کنار هم قرار گرفتن طراح و تولید کننده از مهمترین دستاورد‌های جشنواره مد و لباس کودک و نوجوان بود. طراحان، آثارشان را برای مخاطب خاص یعنی تولید کنندگان و مخاطب عام یعنی بازدید کنندگان به نمایش می‌گذاشتند که مهمترین دستاورد این جشنواره بود. علاوه بر این در بخش مسابقه زنده اتفاقات ویژه‌ای رخ داد و این بخش به الگویی برای جشنواره‌های دیگر تبدیل شد.

انتهای پیام/

اظهارات مینو پدرام درباره‌ جشنواره پارچه و لباس کودک و نوجوان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مد روز وزارت ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سلسله نشست‌های علمی و تخصصی با عنوان «سواد بصری در مد و لباس» توسط کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود.

در این نشست مریم مونسی استاد دانشگاه و عضو هیأت علمی دانشگاه الزهرا به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم مورد اشاره چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6089007 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • فیلم| پیاده‌روی خانوادگی با طعم بی‌تدبیری / مردم در گِل ماندند
  • پیگیری تولید برنامه های خلاق و پویا ویژه کودک ونوجوان
  • زیر تیغ
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • سپاهانی‌ها در انتظار نامه خوزستانی‌ها به سازمان لیگ
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان یزد در گردکوه
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس