Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان منع سلاح‌های شیمیایی (OPCW) امروز دوشنبه با پیشنهاد ممنوعیت عامل اعصاب «نوویچوک» موافقت کرد.

عامل اعصاب «نوویچوک» ماده‌ای شیمیایی است که برای نخستین بار در شوروی سابق معرفی شد و گفته می‌شود در ماجرای سالزبری و پرونده مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه روس و دخترش مورد استفاده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، ۱۹۳ کشور عضو سازمان منع سلاح‌های شیمیایی هستند که ۴۱ عضو سازمان ضمن استقبال از پیشنهاد مشترک آمریکا، هلند و کانادا مبنی بر ممنوعیت بین المللی این عامل اعصاب و غیر قانونی بودن آن موافقت کردند. تصمیم سازمان منع سلاح‌های شیمیایی امروز دوشنبه اتخاذ شد و جزئیات بیشتر درباره آن ارائه نشده است. اعضای مخالف ۹۰ روز فرصت دارند تا با ارائه سند به این تصمیم اعتراض کنند.

سابین نولک، نماینده کانادا در سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از موافقت این سازمان در خصوص ممنوعیت عامل اعصاب نوویچوک خبر داد.

این نخستین تغییر در فهرست گاز‌های شیمیایی کشنده و عوامل اعصاب سازمان منع سلاح‌های شیمیایی از سال ۱۹۹۷ است.

پیشنهاد منع کاربرد عامل اعصاب نوویچوک پس از آن توسط کشور‌های غربی مطرح شد که دولت انگلیس در ماه مارس سال گذشته میلادی در پی مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا در سالزبری، با گرفتن انگشت اتهام به سوی روسیه خواستار منع استفاده از این عامل شد. لندن مدعی شده بود که نیرو‌های اطلاعاتی روسیه با استفاده از عامل اعصاب نوویچوک قصد ترور اسکریپال را داشتند. مسکو به شدت اتهامات علیه خود را رد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روسیه انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد

فردین علیزاده، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه بازیافت پسماندهی خطرناک صنعتی و مستقر در پارک علم و فناوری تربیت‌مدرس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره خطوط تولید «باتری‌های لیتیومی» گفت: ایده تولید باتری‌های لیتیومی، به‎عنوان یک محصول بازیافتی، از جایی آغاز شکل گرفت که بازیافت لیتیوم به‌عنوان یک فلز خطرناک برای محیط‌زیست، مسئله حیاتی تلقی شد.

وی در همین راستا افزود: لیتیوم داراری فلزاتی سنگینی از جمله کُبالت و نیکل است که پسماند آن برای طبیعت، بسیار خطرناک بوده و به یک روش اصولی برای بازیافت نیازمند است.

علیزاده درباره ابداع شیوه نوین بازیافت فلز لیتیوم توسط متخصصان این شرکت دانش‌بنیان توضیح داد: تکنولوژی مورد استفاده توسط تیم متخصصان که در نهایت لیتیوم را به باتری، تبدیل می‌کند، هیچ‌گونه پساب مضر و خطرناکی برای طبیعت ندارد.

این فناورحوزه مواد شیمیایی به فناوری‌های به‌کار گرفته‌شده در فرآیند تولیدباتری‌های لیتیومی اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که مواد شیمیایی اساس کار یک چرخه تولید قرار می‌گیرند، نمی‌توان گفت از یک فناوری خاصی استفاده کرده‌ایم.

وی افزود: در فرآیند تولید باتری‌های لیتیومی، عوامل موثری مانند دما، زمان و مواد شیمیایی گوناگون، تاثیرگذار هستند که تعیین فرمول تولید و نحوه چگونگی به‌کارگیری آنها، توسط کارفرما تعیین می‎شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درخصوص کاربرد باتری‌های لیتیومی در صنایع گوناگون اضافه کرد: این باتری‌های لیتیومی، برای صنایع تولید اسباب‌بازی، خودرو‌های الکترونیکی و تولید گوشی موبایل و به‌طورکلی هر صنعت یا چرخه تولیدی که نیاز به باتری دارد، می‌توان از باتری‌های لیتیومی بازیافتی استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • فراخوان کشف قیمت و تامین دارو‌های تک‌نسخه‌ای اردیبهشت ۱۴۰۳
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • این ملحفه‌ها باعث اگزما در پوست می‌شوند
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات
  • چرا رتیل‌ها مودار هستند؟