Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر حفظ منابع ژنتیکی گفت: در همه جای دنیا این مسئله مورد توجه و اهمیت قرار گرفته است که نباید بیش از 12 تا 15 درصد منابع زیست محیطی خودمان را از دست بدهیم و اکنون پروژه پایش پارک ملی گلستان با پیشنهاد و حمایت وزیر ارتباطات اجرایی می شود.

به گزارش گروه علمی ایرنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی کلانتری روز دوشنبه در مراسم انعقاد تفاهم نامه مشترک سه جانبه با وزارت ارتباطات، استانداری گلستان و سازمان محیط زیست برای حفاظت از پارک ملی گلستان گفت: منابع ژنتیکی از منابع گرانبهایی است که دستیابی به دانش های نوین هم ارزش بیشتر آن را بیش از پیش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پارک های ملی و زیستگاه های کشور که در حال حاضر حدود 12 درصد از سطح کشور را پوشانده است و در آینده نزدیک هم به 15 درصد می‌رسد، باید برای استفاده نسل های آینده حفظ شوند.
معاون رییس جمهوری تصریح کرد: پروژه پایش پارک ملی گلستان برای حفاظت از محیط زیست را وزیر ارتباطات پیشنهاد داد و بودجه آن را نیز تامین کرد و اگر وی چنین گام موثری را برنمی‌داشت این پروژه اجرایی نمی شد چرا که با بودجه ناچیز سازمان محیط زیست نمی‌توانستیم آن را به تنهایی اجرایی کنیم.
وی تاکید کرد: تشکر می کنم از این برادر عزیز که تشخیص دادند برای حفظ کشور باید منابع زیست محیطی و ژنتیکی آن را حفظ کرد و به همین دلیل فناوری‌های نوین را به کمک حفظ محیط زیست کشور آوردند که جای تقدیر و تشکر دارد.
کلانتری در ادامه گفت: ما در دولت همیشه با وزیر جهاد و کشاورزی اختلاف دیدگاه داشتیم که میزان کشت برنج در استان خوزستان چه میزان است که وزیر ارتباطات با کمک داده های ماهواره ای به این تفاوت نظر پایان داد.
رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر این که در حال حاضر 78 هزار مترمربع در استان خوزستان زیر کشت برنج است، گفت: این مسئله واقعا یک فاجعه است آن هم برای استانی که به شدت با کمبود منابع آبی مواجه است.
علمی*م.ش*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كلانتري گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۴۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلم| تصاویری از خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • فیلم/ گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • (ویدئو) گشت و گذار خرس قهوه‌ای در پارک ملی گلستان
  • سلاجقه: از برقی کردن وسایل نقلیه در تهران حمایت می‌کنیم
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • عوارض آزادراه تهران-شمال در اختیار محیط زیست