Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:14:32 GMT

سه شنبه های بدون خودرو در رشت اجرایی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۷۶۸۳۵

سه شنبه های بدون خودرو در رشت اجرایی می شود

رشت - ایرنا - رئیس شورای اسلامی رشت با اشاره به پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو گفت: سه شنبه های بدون خودرو در این کلانشهر آغاز و اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدامیرحسین علوی شامگاه دوشنبه در هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی کلانشهر رشت افزود: سه شنبه های بدون خودرو با همکاری شورای اسلامی و سازمان حمل و نقل بار مسافر شهرداری رشت در این کلانشهر آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سه شنبه های بدون خودرو را در کاهش بار ترافیکی در کلانشهر رشت موثردانست، اظهار داشت: این پویش بایستی نهادینه و فرهنگ سازی شود.
رئیس شورای اسلامی رشت با اشاره به نقش مهم مردم در کاهش ترافیک با استفاده از حمل و نقل عمومی از شهروندان این کلانشهر خواست تا در این پویش و نهادینه کردن آن همکاری داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع آلودگی های رودخانه های زرجوب و گوهر رود خاطر نشان کرد: از سال 93 با مطالعات انجام شده و با همت عمومی و عزم شورای اسلامی ، ساماندهی این رودخانه ها خیلی بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
علوی با تاکید بر این مطلب که ساماندهی و احیاء رودخانه ها بایستی متولی واحدی داشته باشد، بیان داشت: رودخانه های رشت متولی واحدی ندارد، اگر منابعی برای این رودخانه ها داده می شود، بین دستگاه های مختلف تقسیم می شود به همین دلیل خروجی خوبی نداریم.
وی با بیان این که حل معضل آلودگی این رودخانه ها با حذف آلاینده ها امکان پذیر است، اظهار داشت: درباره رودخانه های رشت استانداری گیلان عزم جدی دارد تا پی گیر این موضوع باشد، اگر استانداری بخواهد این مهم را بر عهده بگیرد، شورای اسلامی نیز با تمان توان نسبت به این موضوع همکاری خواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت رفع مشکلات رودخانه ها را مطالبه عمومی دانست و خاطر نشان کرد: اگر دولت نسبت به رفع مشکلات رودخانه های این کلانشهر اقدام کند و منابع لازم اختصاص دهد می توان به شهروندان این نوید را داد که مشکل رودخانه های رشت مرتفع خواهد شد.
اسماعیل حاجی پور عضو شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در ادامه این جلسه بعد از قرائت جواب بازرسی گیلان در موضوع لایحه مطرح شده شورا درباره کمک به تیم های داماش و سپیدرود بیان داشت: مالک ، هیات مدیره، رییس و مدیرعامل باشگاه داماش نیستم بلکه هوادار این تیم هستم.
وی با بیان این که در تیم داماش هیچ مسئولیت اجتماعی و مدنی ندارم و از باشگاه خارج شده ام، اظهار داشت: اما همه هزینه های این تیم را با کمک گروهی پنج و شش نفره پرداخت می کنم.
وی با بیان این که تیم های سپیدرود و داماش برای مردم رشت است، خاطر نشان کرد: مردم این تیم ها را دوست دارند و افتخاری برای رشت است.
سرپرست شهرداری رشت نیز با بیان این که داماش و سپیدرود دو تیم محبوب مردم این کلانشهر است، اظهار داشت: مردم با برد این تیم ها خوشحال و با باخت آنها غمگین می شوند.
علی بهارمست خاطر نشان کرد: این تیم ها در افزایش نشاط اجتماعی نقش مهمی دارند بنابراین بایستی شرایطی فراهم شود تا شهرداری رشت با همه مشکلات یاریگر این تیم ها باشد.
رشت حدود 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول روز به یک میلیون و 200 هزار نفر می رسد.
شورای اسلامی کلانشهر رشت 11 عضو دارد.
7286/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اسلامي گيلان رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ضیایی صبح شنبه در حاشیه مراسم تقدیر از مجریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که در فیروزکوه برگزار شد، ضمن گرامیداشت عملیات غرور آفرین «وعده صادق» با اشاره به حضور گسترده مردم به خصوص مردم ولایتمدار فیروزکوه در انتخابات اسفندماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که این حماسه بزرگ رقم خورد.

ضیایی با اشاره به کشیده شدن انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین و تهران به دور دوم، گفت: خوشبختانه در دور اول، انتخابات با قوت و قدرت در همه حوزه‌ها برگزار شد و امیدوار هستیم که در مرحله دوم هم شاهد برگزاری انتخاباتی امن توأم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص برگزاری دور دوم انتخابات به صورت تمام الکترونیکی عنوان کرد: در مرحله دوم برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر و پردیس انتخابات به صورت تمام الکترونیک و در حوزه‌های ورامین، قرچک و پیشوا انتخابات به طور نیمه الکترونیک برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک موجب تسریع و تسهیل در فرآیند اخذ رأی و شمارش آرا می‌شود، افزود: امیدوار هستیم که در این خصوص با کسب تجربه‌ای مطلوب، برای برگزاری انتخابات‌های بعدی نیز از این امکان بهره مند شویم.

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری تهران در خصوص صحت انتخابات نیز اظهار کرد: صحت انتخابات در همه حوزه‌های انتخابیه استان تهران به تأیید شورای محترم نگهبان رسیده است.

ضیایی افزود: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۳۲ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای ۱۶ کرسی و دو تن از نامزدها نیز برای رسیدن به یک کرسی مجلس در ورامین با هم رقابت خواهند کرد.

مدیر کل انتخابات استانداری تهران در پایان با بیان اینکه در دوره اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در استان تهران بیش از ۷۵ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور داشتند، گفت: خداوند را شاکر هستیم که با وجود همه فشارها توانستیم انتخابات مرحله اول را طبق چهار مؤلفه مورد تاکید مقام معظم رهبری اعم از «امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت» برگزار کنیم و انشاالله برای دوره دوم نیز از تمام ظرفیت‌ها جهت برگزاری باشکوه انتخابات بهره خواهیم گرفت.

کد خبر 6089609

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • برای روان سازی ترافیک ۶۰ هزار میلیارد اختصاص یافت
  • خیال راحت رئال: هر دو ستاره به بایرن می‌رسند
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • (ویدئو) تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود