Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی ضمن اشاره به اینکه برخی از ادامه خصوصی سازی در کشور نگرانند گفت: وقتی کاری شروع شد ولی به خاطر ناکارآمدی، رانت خواری، عدم نظارت و ... درست اجرا نشد دیگر وقتی خصوصی سازی یک بخش مطرح می شود همه نگران می شوند.

هدایت الله خادمی، عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دلایل اصلی شکست خصوصی سازی در کشور اظهار داشت: سال هاست که خصوصی سازی در کشور ما آغاز شده است اما ما نتوانستیم خصوصی سازی را درست انجام بدهیم تا جایی که تقریباً همه از واگذاری بخش های دولتی به بخش خصوصی پشیمان شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در اجرای خصوصی سازی، مجری بد عمل کرده است عنوان کرد: هر کشوری که بخواهد توسعه پیدا کند باید بخش خصوصی خود را گسترش داده و دولت دستش را از روی بخش های مختلف برداشته و اقتصاد را به دست مردم بدهد.

عضو کمیسیون انرژی ضمن انتقاد از نظارت دولت بر بخش های خصوصی عنوان کرد: دولتها معمولا از قبل خصوصی سازی به سرمایه های خوبی هم دست پیدا می کنند اما در کشور ما وقتی اجرای خصوصی سازی شروع شد به شکل بدی عمل کردند و اصلا اهلیت تحویل گیرنده بررسی نشد.

خادمی در ادامه افزود: واگذاری ها باید به کسانی صورت می گرفت که توانایی اداره شرکت را داشته و همچنین نسبت به رونق تولید علاقه داشته باشند؛ نه اینکه فقط با انگیزه منحل کردن و فروش زمین های شرکت یک بخش را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه غالب شرکت هایی که به بخش خصوصی واگذار شدند به مشکل برخوردند گفت: بسیاری از این شرکت ها به خاطر عدم مدیریت صحیح با مشکلات مالی گسترده رو به رو شده و ریزش نیرو پیدا کرده اند؛ و همین مساله آنها را به تعطیلی کشانده است.

عضو کمیسیون انرژی ضمن اشاره به اینکه برخی از ادامه خصوصی سازی در کشور نگرانند تصریح کرد: وقتی کاری شروع شد ولی به خاطر ناکارآمدی، رانت خواری، عدم نظارت و ... درست اجرا نشد دیگر وقتی خصوصی سازی یک بخش مطرح می شود همه نگران می شوند.

خادمی با بیان اینکه دولت به رقابت به بخش خصوصی پرداخته تصریح کرد: دولت ها می بایستی به بخش خصوصی برای رونق تولید کمک می کردند اما از آنجایی که در بخش هایی مانند بخش خصوصی منفعت داشتند به یک رقیب برای بخش خصوصی تبدیل شدند و سعی در نظارت بر این بخش ها نداشتند.

 

انتهای پیام/ط

 

 

 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یخ؛ جواهر کمیاب!

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: این در حالی‌است که یک قطعه نان باگت استاندارد در این کشور، ۲۵۰فرانک است. دلیلش هم روشن است؛ گرما! موج گرمایی که این روزها و در اواخر ماه آوریل، دمای این کشور را تا ۴۸درجه بالا برده و مردم را بی‌تاب کرده است.

بیش‌تر بخوانید: گاوها ؛ متهم ردیف اول گرمایش زمین!

افزایش گرما، باعث قطع برق طولانی‌مدت در این کشور شده و زندگی را برای مردم این کشور فرانسوی‌زبان، سخت‌تر کرده است.

رنج گرما

«سومایلا مایگا» جوانی است ساکن حومه پایتخت. او می‌گوید: «دمای هوا در شب‌ها، گاهی به ۴۶درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این شرایط را برای من غیرقابل‌تحمل کرده است. من گاهی شب‌ها هم از گرما، سرگیجه می‌گیرم.»

در این کشور فقیرنشین، به‌خاطر گران‌بودن سوخت، مردم نمی‌توانند در ساعت‌های طولانی بی‌برقی، از ژنراتورهای بنزینی جایگزین هم استفاده کنند.

دکتر «یاکوبا تولوبا» هم در بیمارستانی در پایتخت کار می‌کند. او می‌گوید: «لااقل در بیمارستان ما، روزانه ۱۵نفر به‌خاطر گرما بستری می‌شوند. آنها به‌خاطر گرما، کم‌آبی و ناراحتی‌های تنفسی را تجربه می‌کنند.»

تعطیلی مدارس

مدارس این کشور هم در این روزها، به‌خاطر گرما و اقدام پیشگیرانه برای سلامت بچه‌ها، تعطیل شده. حتی از مردم مسلمان این کشور خواسته شده با وجود اتمام‌ ماه مبارک رمضان، به‌خاطر شرایط آب و هوایی، روزه‌ نگیرند.

این موج گرما، علاوه بر همسایگان این کشور مثل ساحل عاج، نیجر و سنگال، برخی کشورهای جنوب شرق آسیا را هم در نوردیده. مثلا در فیلیپین هم گرما امان مردم را بریده و این روزها باعث تعطیلی مدارس این کشور شده است.

کارشناسان، «انسان» را متهم ردیف اول گرمایش زمین می‌دانند و امیدوارند این متهم متواری، روزی سر عقل بیاید و هوای زمین و محیط‌زیست اطرافش را بیش از گذشته داشته باشد.

کد خبر 848139 برچسب‌ها گرما کره زمین محیط زیست جهان آفریقا

دیگر خبرها

  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • یخ؛ جواهر کمیاب!
  • دو جوان استقلالی همچنان سرشار از انگیزه (عکس)
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • عنایتی: شمس‌آذر نشان داد انگیزه جلوتر از حاشیه است
  • نحوه واگذاری سهام ترجیحی پرسپولیس مشخص شد
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • اعلام نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان پرسپولیس
  • تعویض‌های اوسمار پرسپولیس را زمین زد
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی