Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا، علی محمد شاعری درباره وضعیت بودجه سازمان محیط زیست گفت: بودجه سازمان محیط زیست  بر خلاف سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، اما همچنان سهم بودجه محیط زیست در مقایسه با اعتبارات مورد نیازش بسیار اندک است .

 

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس تاکید ویژه‌ای بر افزایش بودجه محیط زیست موضوع داشته است، امیدواریم کمیسیون تلفیق هم به این نکته توجه کند تا بودجه محیط زیست در سال 98 افزایش قابل توجهی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بودجه محیط زیست در سال 98 به بخش مدیریت پسماند، صیانت از جنگل و فعالیت‌های آبخیزداری توجه بسیار خوبی کرده است و در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. اعتباری که برای مدیریت پسماند، منابع طبیعی، فعالیت آبخیزداری و منابع آب در نظر گرفته شده بی تردید به حفظ محیط زیست در کشور کمک بسیار زیادی می‌کند، از طرفی همه این موارد ارتباط مستقیمی با بهبود شاخص‌های محیط زیست دارد

وی ادامه داد: بودجه محیط زیست در سال 98 به بخش مدیریت پسماند، صیانت از جنگل و فعالیت‌های آبخیزداری توجه بسیار خوبی کرده است و در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. اعتباری که برای مدیریت پسماند، منابع طبیعی، فعالیت آبخیزداری و منابع آب در نظر گرفته شده بی تردید به حفظ محیط زیست در کشور کمک بسیار زیادی می‌کند، از طرفی همه این موارد ارتباط مستقیمی با بهبود شاخص‌های محیط زیست دارد.

شاعری با اشاره به میزان توجه لایحه بودجه 98 محیط زیست به وضعیت آلودگی هوا افزود: ما در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی تلاش کردیم بخشی را به بهبود وضعیت آلایندگی خودروها و آلودگی هوا اختصاص دهیم همچنین باید عوارض و جرائمی که از رانندگان گرفته می‌شود صرف توسعه حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت ترافیک در کلانشهر‌های شیراز اصفهان، تهران و مشهد و تمام شهر‌های بزرگ و آلوده کشور شود. 

شاعری در رابطه با وضعیت محیط‌بانان در بودجه سال 98 افزود:  متاسفانه ما در کشور با کمبود شدید محیط‌بان مواجه هستیم، حدود 3 هزار محیط‌بان در اختیار داریم که حداقل باید به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند، ما تلاش می‌کنیم ضمن افزایش تعداد محیط‌بان در سال آینده، تقویت تجهیزات، وضعیت معیشتی نیز بهبود پیدا کند. سرانه محیط بانی در دنیا برای عرصه‌های حفاظت شده حدود 1000 هکتار برای هر نفر است اما در کشور ما 5 برابر استاندارد جهانی یعنی حدود 5 هزار هکتار تحت پوشش یک محیط‌بان قرار می‌گیرد،  بنابر این لازم است به محیط بانان توجه ویژه ای صورت بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: محیط بانان در شرایط فعلی نمی‌توانند از مراتع و منابع طبیعی و محیط زیستی کشور حراست  کنند، باید دولت و مجلس به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشند، کمیسیون کشاورزی نیز در سال جاری تمام تلاش خود را  در دفاع از منافع محیط بانان و محیط زیست کشور  معطوف کرده است.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا مجلس شورای اسلامی پسماند محیط بانان بودجه 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۷۹۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس اداره روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفظت محیط زیست آذربایجان غربی  گفت : این تور یکروزه به منظور بازدید خبرنگاران از آخرین وضعیت تالاب های اقماری استان در شهرستان نقده و انعکاس بخشی از اقدمات و دستاورد های اداره کل حفاظت محیط زیست استان با حضور دکتر سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی برگزار گردید .

 حامد برزگری افزود: در جریان این برنامه، جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از آخرین وضعیت تالاب بین المللی شورگل حسنلو ، تالاب بین المللی دورگه سنگی ، تالاب طالقان و تالاب سلدوز شهرستان نقده بازدید کردند. 

وی بیان کرد : خبرنگاران به عنوان سفیران اطلاع‌رسانی، رسالت آگاهی‌بخشی و روایت صحیح از دستاورد ها و اقدامات را برعهده دارند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و در هم افزایی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان می توانند در زمینه اشاعه و ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست تاثیر بسزایی داشته باشند.

با پیگیری های اداره کل حفاظت محیط زیست استان ،  آبگیری  11 تالاب اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه از بهمن 1402 آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد و این تالاب ها از لحاظ وضعیت آبی و زیستگاهی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی