Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اولین جلسه رسیدگی به اتهامات سه متهم بانک سرمایه که یکی از آنها پرویز کاظمی وزیر دولت نهم بوده است، کیفرخواست صادره برای متهمان قرائت شد.

به گزارش ایسنا، در اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان بانک سرمایه در ابتدای این جلسه قاضی مسعودی مقام اعلام کرد متهم‌ آقای علی بخشایش، به اتهام خیانت در امانت به مبلغ ۲۹ میلیارد و ۳۵۴ میلیون و ۸۸۰ میلیون ریال به اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی کشور اقدام کرده‌اند و در حال حاضر دارای ثیقه هستند و در زندان به سر نمی‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه قاضی مسعودی مقام از نماینده دادستان خواست که کیفرخواست پرونده را قرائت کند.


صفریان، نماینده دادستان با حضور در جایگاه اظهار کرد: تقریبا در تمامی تسهیلات اعطایی کلان، وثایق با اعتماد اخذ نگردیده است و شرکت‌های متقاضی تسهیلات مورد اعتبارسنجی قرار نگرفته‌اند.


وی افزود: مدیران وقت بانک سرمایه با نقض عامدانه اقدام به حیف و میل سرمایه سهامداران و سپرده‌گذاران نمودند و قریب به ۱۴ هزار میلیارد تومان از اموال و سپرده فرهنگیان به یغما رفته است.


نماینده دادستان گفت: مدیران و کارکنان بانک سرمایه به عنوان یک بانک خصوصی در خصوص نحوه وکیل و امین بانک هستند و ملزم با مصرف وجوه مطابق آیین نامه و مقررات بانکی هستند. این در حالی است که با تبانی با برخی تسهیلات گیرندگان و نقض شرایط و ضوابط قانونی تخت عنوان مجرمانه طبق قانون تعزیرات باید تعقیب کیفری هستند.


صفریان خاطرنشان کرد: متهمان این پرونده مرتکب بزه مشارکت و اخلال عمده در نظام پولی و بانکی شده‌اند.

علی بخشایش، پرویز کاظمی و محمدرضا توسلی در اغلب تسهیلات اعطایی خلاف ضابطه از طریق پیگیری‌های نامتعارف  و اعمال فشار بر زیردستان و اعطای تسهیلات نقش موثر داشتند در نتیجه بانک مرکزی رای عدم صلاحیت حرفه‌ای به مدت ۱۰ سال برای علی بخشایش، پرویز کاظمی به مدت ۵ سال و محمدرضا توسلی را به مدت ۵ سال صادر کرده است.


ادامه دارد

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید

به گزارش "ورزش سه"، با وجود اینکه قرار است بعد از پایان فصل جاری ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس تغییر کند و سیت‌های در نظر گرفته شده برای مالکان جدید باشگاه به نماینده‌های بانک‌های صاحب سهام در این باشگا برسد اما قرار شد فعلا یک سیت خالی در هیئت مدیره فعلی هم با نماینده بانک شهر پر شود.

روز پنجم اردیبهشت ماه و بعد از جلسه رسمی واگذاری 85 درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی از سوی مدیرعامل بانک شهر اعلام شد به‌زودی یک نماینده از این کنسرسیوم به‌عنوان نظر مالی وارد هیئت مدیره خواهد شد. در حال حاضر هیئت مدیره پرسپولیس چهار عضو دارد و لازم است که تعداد این هیئت فرد باشد تا تصمیم گیری‌ها رسمیت یابد به همین دلیلی فعلا قرار است یک نماینده از کنسرسیوم بانکی وارد این هیئت مدیره شده و تغییرات بعدی پس از پایان فصل جاری فوتبالی صورت بگیرد.

قرار بود فردی به نام فروزنده که گفته می‌شد عضو جدید هیئت مدیره سرخ‌ها خواهد بود از روز گذشته معارفه و شروع به کار کند که ظاهرا این مسئله به تعویق افتاده یا مشمول بروکراسی اداری شده است. در حال حضر و با وجود پرداختی ده درصدی به اعضای تیم پرسپولیس همچنان درباره مسائل و مباحث مالی باقی‌مانده نوعی ابهام و سردرگمی وجود دارد و به نظر می‌رسد تا زمانی که عضو جدید هیئت مدیره به باشگاه اضافه نشود این سردرگمی ادامه داشته باشد.

در حال حاضر باشگاه پرسپولیس منتظر حضور نماینده کنسرسیوم بانکی در هیئت مدیره است تا به امور مالی باشگاه سر و سامان دهد.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می‌دهد
  • اجرای قانون تامین مالی تولید، اتکا به تسهیلات بانکی را کاهش می دهد
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن همچنان پشت در بسته بانک‌ها