Web Analytics Made Easy - Statcounter

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه سفر دوره‌ای مهمی را برای دیدار با مقامات چند کشور همسایه در منطقه اقیانوس آرام به ویژه با هدف تأکید بر نفوذ کشورش در مقابل چین آغاز می‌کند.

موریسون نخستین نخست وزیر دولت استرالیا خواهد بود که از دهه‌ها پیش به ویتنام سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ویژه نخستین نخست وزیر استرالیاست که دیداری دو جانبه از فیجی انجام می‌دهد، کشوری که با وجود کوچک بودن چهارمین اقتصاد منطقه است.

آن روستون، وزیر مشاور در امور توسعه بین الملل و توسعه اقیانوس آرام دولت استرالیا اعلام کرد: «این سفر عمدتا به شرکای ما در زمینه امنیتی، اقتصاد و فرهنگ اختصاص دارد.» استرالیا از دیرباز شریک تجاری اصلی کشوری منطقه اقیانوس آرام به شمار می‌رود و چهار برابر بیشتر از نیوزیلند که دومین کمک کننده به کشور‌های منطقه است، به این کشور‌ها کمک می‌کند، اما این نفوذ در حال حاضر کاهش یافته است.

موریسون در مقابل کاهش نفوذ استرالیا در منطقه اقیانوس آرام، متعهد شد دیپلمات‌های بیشتری در اقیانوسیه مستقر کند، سرمایه گذاری‌ها و شرکای خود را در زمینه امنیتی افزایش دهد و همچنین پایگاهی نظامی در پاپوآ گینه نو ایجاد کند.

جنی هاوارد جونز از مؤسسه لووی Lowy اعلام کرد: «یک حس ترس در کانبرا وجود دارد جایی که نفوذ فزاینده چین از این پس منافع استرالیا را تهدید می‌کند.»

پکن میلیارد‌ها دلار وام برای طرح‌های زیربنایی در چند کشور جزیره‌ای تزریق کرده است. علاوه بر این، چند کشور منطقه اقیانوسیه از انفعال کانبرا در مقابل تغییرات آب و هوایی در این شرایط که بالا آمدن آب مجمع الجزایر آن‌ها را به شدت تهدید می‌کند، انتقاد می‌کنند.

استرالیا به علت مصرف زغال سنگ و جمعیت محدودش (۲۵ میلیون نفر) یکی از کشور‌های جهان است که بیشترین میزان سرانه گاز گلخانه‌ای را تولید می‌کنند. حال آنکه نخست وزیر این کشور که انتخابات پارلمانی پیچیده‌ ماه مه را در پیش رو دارد، ماه سپتامبر از درج اهداف کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در قانون صرف نظر کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چین اقیانوسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند

سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند

دیگر خبرها

  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • نخست‌وزیر جدید هائیتی منصوب شد
  • مشارکت احتمالی کره جنوبی در پیمان آکوس؛ محور گفت‌وگوهای دو جانبه سئول و کانبرا
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • سید حسن خمینی به نخست وزیر بورکینافاسو: طرح مسئله فلسطین از زبان شما به عنوان یک کشور مستقل و تاثیرگذار در آفریقا می تواند خیلی کمک کند
  • تمجید نخست‌وزیر بورکینافاسو از پیشرفت‌های ایران
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند