Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@22:39:50 GMT

تدوین برنامه جامع مدیریت تنش آبی تابستان ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۰۱۵۲

تدوین برنامه جامع مدیریت تنش آبی تابستان ۹۸

مدیر کل­ خدمات مشترکین آبفا از تدوین برنامه جامع مدیریت تنش آبی تابستان ۹۸ برای مقابله با کمبود آب در پیک مصرف تابستان سال آینده خبر داد. ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ اقتصادی نفت و انرژی نظرات - اخبار اقتصادی -

علی سیدزاده مدیر کل­ مدیریت مصرف خدمات مشترکین و کاهش هدررفت شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به تدوین برنامه سه ساله تا پایان 1400 برای مقابله با تنش آبی افزود: با وجود بارندگی‌های مناسب پاییز امسال نسبت به سال گذشته، اما همچنان ذخایر سد‌ها نسبت به سال گذشته از حجم کمتری برخوردار است که البته این کمبود در استان‌های مرکزی، ​جنوب شرق و شمال شرق کشور به دلیل وضعیت نامناسب بارش‌ها بیشتر احساس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش هدررفت آب در شبکه را از جمله برنامه‌های تدوین شده دانست و گفت: اصلاح و بازسازی شبکه‌های فرسوده، استاندارسازی شبکه‌های فرسوده و نشت یابی در شبکه‌های توزیع از جمله راه کار‌های کاهش هدررفت است.

مدیر کل­ مدیریت مصرف خدمات مشترکین و کاهش هدررفت شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: هم اکنون هدررفت آب در شبکه‌های توزیع 25 درصد است که این حجم بیش از 800 تا 900 میلیارد تومان خسارت مالی به شرکت‌های آب و فاضلاب وارد می‌کند.

سید زاده با بیان اینکه متوسط هدررفت در کشور‌های توسعه یافته 15 درصد است گفت: میانگین هدررفت در کشور‌های درحال توسعه 35 درصد است که ما در مقایسه با این کشور‌ها از وضع مناسب تری برخوردار هستیم، اما با توجه به قرار گرفتن در منطقه خشک و نیمه خشک، افزایش جمعیت وکاهش بارندگی نیازمند اقدامات متعدد و بیشتر نسبت به کشور‌های پرآب برای مقابله با کمبود آب هستیم.

وی با اشاره به کاهش نیم درصدی هدررفت آب به صورت سالانه طبق برنامه ششم توسعه افزود: این هدف گذاری در سال 96 نسبت به 95 محقق شده است که البته تا پایان برنامه ششم توسعه باید یک و نیم درصد کاهش یابد.

سیدزاده گفت: احیا و بازسازی چاه‌های موجود، احداث چاه جدید، ارتقای کیفیت چاه‌ها و احداث آب شیرین کن در شهر‌های جنوبی کشور و باز چرخانی پس​اب از دیگر هدف گذاری‌های انجام شده در برنامه جامع مدیریت تنش آبی تابستان 98 است.

وی افزود: در بین تمام برنامه‌های تعیین شده اولویت با شیرین سازی آب دریا در مناطق جنوبی است که با مشکلات متعددی مواجه هستند البته تحقق همه این برنامه به تامین منابع مالی مورد نیاز بستگی دارد.

جهانگیری: نباید تصور کرد کشور از تنش آبی عبور کرده است

انتهای پیام/

R32317/P/S7,80/CT11 واژه های کاربردی مرتبط شرکت آب وفاضلاب

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت آب وفاضلاب شرکت آب وفاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، احمد توکلی، در حاشیه سومین همایش شورا‌های اسلامی استان مازندران، افزود: راهبرد "جهش تولید با مشارکت مردم"را با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی در همه عرصه‌ها در انجام امور عمرانی و خدماتی این استان اجرایی می‌کنیم.

وی اظهارداشت: در سال جاری حسب تاکید رهبر معظم انقلاب موضوع مهم راهبرد امسال " جهش تولید با مشارکت مردم " با کمک اعضای شورا‌های اسلامی که نمایندگان مردم در روستا‌ها و شهر‌ها هستند، اجرایی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع چالش ترافیک این استان را که برنامه جامع آن در سال‌های گذشته تهیه شده باید به روزرسانی شود که در سال جاری در دستور کار داریم از جمله تعریض محور‌ها و رفع نقاط حادثه خیز و موضوعاتی در حوزه فرهنگ سازی و راهبری داریم، در دستور کار مجموعه استان و همه عوامل اجرایی اعم از شهرداری ها، شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در خصوص طرح ملی آزاد راه تهران- شمال یادآور شد: این آزادراه از جمله طرح‌های مهم ملی کشور است که مجدانه پیگیری می‌شود و مجموعه استان نیز در سال جاری این موضوع را پیگیری کرده و آماده نحوه اجرای کار هستیم.

دیگر خبرها

  • آمادگی ۱۰۰ اکیپ عملیاتی و پشتیبانی آبفا در سطح استان یزد
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • بارش های تهران چقدر کاهش داشته است؟ | برنامه های آبفا برای جلوگیری از هدررفت آب
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • جلوگیری از هدررفت آب در بوستان‌ها
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • تدوین برنامه‌های اجرایی شعار امسال در کار‌های عمرانی مازندران