Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که اتحادیه مشاغل تونس برای انجام اعتصاب سراسری در روز پنجشنبه خود را آماده می‌کند، رئیس جمهوری این کشور نسبت به وقوع یک "پنجشنبه سیاه" دیگر به دلیل این اعتصاب هشدار داد.

به گزارش ایسنا، الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس گفت، اعتصاب سراسری که اتحادیه مشاغل تونس آن را می‌خواهد ترتیب دهد ممکن است نتایج مصیبت‌باری به همراه داشته باشد که عمق آن را تنها کسانی که اعتصاب ۱۹۷۸ را تجربه کرده‌اند، درک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سایت ارم نیوز، وی از همه خواست در دست‌یابی به راه‌حلی برای اجتناب از عواقب بدی که ممکن است به دنبال این اعتصاب به بار آید، به مسؤولیت خود عمل کنند، اعتصابی که ۲۶ ژانویه ۱۹۷۸ در تونس صورت گرفت و منجر به فروپاشی اتحاد ملی تونس شد.

السبسی افزود، دولت دلیل اصلی اعتصاب را مساله افزایش حقوق می‌داند؛ دلیلی که جایی برای اعتصاب ندارد زیرا مساله اساسی مقابله با کاهش قدرت خرید شهروندان است و همه امروز مسؤول هستند که درخواست‌های مردم را جدی بگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که اصولی برای چرخشی شدن قدرت به عنوان شرط اساسی دموکراسی قانونی به وجود آید، دموکراسی که جنبش‌های مردمی سازمان‌دهی شده و آزادی‌بیان را محترم شمارد. تجربه دموکراتیک در تونس متزلزل است زیرا برخی مشغول تشکیل یک حزب دولتی هستند و این مساله موجب می‌شود در سایه انتظار مردم برای پایان دادن به حاشیه‌سازی، فقر و بیکاری روند دموکراسی به تاخیر افتد.

رئیس جمهوری تونس در ادامه تصریح کرد، تضمین ثبات تونس به ویژه در سایه تهدیدهایی که با شروع هر سال همراه می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

اعتصاب سراسری ۱۹۷۸ موسوم به "پنجشنبه سیاه" شاهد حوادث خونینی بود، نیروهای ارتش و امنیت تونس به سمت هزاران عضو سندیکاهای معترض به نابسامانی وضعیت سیاسی و اقتصادی تیراندازی کردند که در اثر آن صدها تن کشته و زخمی شدند.

همچنین یوسف الشاهد، نخست وزیر تونس با نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی به مناسبت هشتمین سالروز انقلاب و جوانان دیدار و اولویت‌های طرح استراتژیک جوانان را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بیان کرد، طرحی که بر محورهای اصلی یعنی حمایت از مشارکت جوانان در سیاست، زندگی اجتماعی و حرفه‌ای، توسعه توانایی‌های جوانان و دیگر مسائل مربوط به آنها متمرکز است.

نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی نیز در این دیدار بر ضرورت پیگیری نتایج این طرح تاکید کرده و گفتند، از مهم‌ترین نتایج این دیدار باید اعتماد مجدد به جوانان باشد تا آنان پیشگام بوده و نقش اصلی را ایفا کنند.

انتهای پیام

مترجم: رویا معصومی

دبیر:‌ زهرا موسوی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۱۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی

هواشناسی خراسان جنوبی برای سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط استان هشدار داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سمیه لطفی، اظهار داشت: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان تا فرداشب گاهی وزش باد شدید، وقوع رگبار و رعد برق و با توجه به ماهیت بارش‌ها در این فصل و حجم آن‌ها همچنان وقوع رواناب و آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در شهرستان‌های زیرکوه، خوسف، بیرجند و برخی نقاط طبس و سرایان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: خسارت‌های قنوات و تاسیسات زیربنایی نیز بر اثر بارش‌ها محتمل است و برای مناطق مستعد بارش تگرگ برخورد صاعقه پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: روند کاهشی دمای هوا تا صبح فردا ادامه دارد و در مناطق مرتفع و جاده‌های کوهستانی تشکیل مه باعث کاهش دید افقی می‌شود.

لطفی بیان کرد: پرهیر از سفر‌های غیر ضروری، احتیاط در تردد، خودداری از اسکان و چرای دام، خودداری از تردد عشایر در بستر و حاشیه رودخانه، پرهیز از صعود و مناطق مرتفع از جمله توصیه‌های هواشناسی است. 

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • هشدار فرشاد مؤمنی؛ ۸۹ درصد فقرا از شاغلین سابق و امروز هستند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن برخی مناطق خراسان جنوبی
  • هشدار هواشناسی برای سیلابی شدن مسیل ها در برخی مناطق
  • تداوم رگبار باران در ارتفاعات برخی استان‌ها/ پنجشنبه کوهنوردی خطرناک است
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در جمهوری اسلامی قانون است، همه پیروی کنند | دست اجانب دنبال برداشتن حجاب است
  • چرا مردم هشدار‌های سیل را جدی نمی‌گیرند؟
  • هشدار زرد وقوع گرد و خاک در خوزستان