Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@22:36:09 GMT

برخورد با ۴۶ متخلف حوزه محیط زیست در کاشان

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۲۱۳۶

برخورد با ۴۶ متخلف حوزه محیط زیست در کاشان

حسین خادمی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه چندین پارامتر در آلودگی هوا تاثیرگذار است، اظهار داشت: اموراتی که در درجه اول انجام می شود جنبه پیشگیرانه دارد و صدور مجوز به صنایع با کمترین آلایندگی نمونه ای از این اقدامات است و از دیگر اقدامات آموزش بخصوص در سطح مدارس است.

وی با بیان اینکه طرح آموزش در مدارس از سال ۸۷ با ۳۰ مدرسه کار خود را آغاز کرد، افزود: گستردگی طرح امروزه به ۱۶۰ مدرسه افزایش پیدا کرده و ۱۵ هزار دانش آموز نیز تحت آموزش قرار می گیرند و برای هر مدرسه نیز دو مربی درنظر گرفته شده است که با این وجود کاشان بیشترین میزان آموزش در استان اصفهان مخصوصا دانش آموزان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۰ واحد آلاینده طی سه ماهه سوم سال در کاشان شناسایی شده است

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه طبق آخرین آمار اخذ شده طی سه ماهه سوم سال ۹۷  ۳۰ واحد آلاینده در کاشان شناسایی شده است، ابراز داشت: این لیست مدام در حال تغییر است چرا که برخی واحدهای آلاینده با پیگیری های صورت گرفته و رفع آلایندگی و پرداخت جریمه از این لیست خارج می شوند.

وی با بیان اینکه ساز و کار مناطق حفاظت شده از سال ۸۹ شکل گرفته است، گفت: متاسفانه در چند ماهه گذشته ۱۱ راس شکار و ۵۰ قطعه پرنده کشف و ۱۳ قبضه اسلحه غیر مجاز در مناطق حفاظت شده کشف شده است.

مکاتبه با محیط زیست استان برای تعمیر ایستگاه سنجش آلایندگی میدان ۱۵ خرداد

خادمی در مورد نمایشگر شاخص آلایندگی نصب شده در میدان ۱۵ خرداد افزود: این دستگاه زمانی نصب شده بود که نرم افزاری جهت نمایش شاخص آلایندگی وجود نداشت اما امروزه نرم افزار شاخص آلایندگی قابلیت نصب بر روی تمامی گوشی ها وجود دارد و بر همین اساس تعمیر ایستگاه سنجش آلایندگی نصب شده در کاشان با وجود این نرم افزار صرفه اقتصادی ندارد اما با این وجود مکاتباتی با محیط زیست مرکز استان جهت تعمیر آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آلوده اعلام کردن یک صنعت فرآیند مختلفی دارد، ابراز داشت: نقص فنی و اتفاق های لحظه ای به منزله آلوده بودن صنایع نیست و بر همین اساس اگر صنایعی آلوده مشخص شد توسعه آن با مشکل مواجه می شود و با فرصت داده شده به آن واحد باید نسبت به رفع این آلایندگی تلاش کند.

محیط بانان در سال جاری به جلیقه ضدگلوله تجهیز شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه محیط بانان در سال جاری به جلیقه ضدگلوله تجهیز شدند، گفت: در ۹ ماهه سال ۹۷ تعداده ۴۶ نفر متخلف و ۱۳ قبضه سلاح کشف و ضبط شده است و این مهم به صورت مستمر در طول سال در مناطق حفاظت شده وجود دارد.

خادمی با بیان اینکه طبق استانداردهای جهانی یک پنجم خاک هر منطقه باید دست نخورده باشد، اظهار داشت: اگر یک منطقه حفاظت شده بخواهد به پارک ملی تبدیل شود باید با بسیاری از ارگان های مختلف مکاتبه و موافقت آنان اخذ و بار مالی زیادی دارد اما مکاتباتی در خصوص اضافه شدن بخشی از مناطق بکر منطقه برزک و قمصر به مناطق حفاظت شده صورت گرفته است.

در دی ماه هوای پاک نداشتیم

وی وسعت این منطقه بکر را در حدود شش هزار هکتار دانست و افزود: در دی ماه هوای پاک نداشتیم و بیشترین شاخص آلایندگی تا حد سالم و برخی از روزها تا حد ناسالم نیز افزایش داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به برنامه های روز هوای پاک گفت: ۲۹ دی ماه در تقویم رسمی کشور با نام روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است و شعار امسال روز هوای پاک نیز هوای پاک مسئولان، مردم است.

کد خبر 4513712

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا حسین خادمی سازمان محیط زیست شکارچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز گفت: طرح پاکسازی گسترده و خودجوش  اتوبان شهید کسایی تبریز به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش امروز من بدون کیسه پلاستیکی اجرا شد.

 کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیات‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست بود.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضا‌های عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز تنها به منظور جمع آوری زباله نیست بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک/ حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • پاکسازی اراضی شهرک صنعتی قرچک همزمان با هفته زمین پاک