Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبـرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام با بیان اینکه رعایت حقوق شهروندی اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس است، گفت: این اصل که در قانون به آن اشاره شده است بایستی سرلوحه کار ظابطان قضائی قرار گیرد.

 محمد روشنایی اظهار داشت: فرآیند آیین دادرسی کیفری یک آغاز و یک پایانی دارد که آغاز آن با تعقیب شروع می‌شود و پایانش با اجرای حکم خاتمه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در فاصله بین تعقیب و اجرای حکم مرحله رسیدگی و تحقیقات وجود دارد که نقش ضابطان در فرایند آیین دادرسی کیفری نقشی بی‌بدیل و ممتاز است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام یادآور شد: اگر ضابطان در رابطه با فرآیند آیین دادرسی کیفری نقش خود را به خوبی ایفا کنند آن وقت می‌توانیم بگوییم که عدالت به خوبی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: نقش ضابطان همانند یک تیغ دولبه است و تنها در صورتی می‌تواند اثربخشی داشته باشد که توازن و تعادل را بین مثلث متهم، بزه دیده، و جامعه برقرار کند.

روشنایی خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی این توازن و تعادل به هم بخورد نخستین چیزی که قربانی می‌شود عدالت خواهد بود.

وی گفت: نیروی انتظامی پاسداران خط مقدم حفظ امنیت و عدالت در جامعه هستند و در این میان آنچه که مهم و نقش حیاتی دارد تسلط ضابطان به قانون است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان ایلام در پایان با بیان اینکه آشنایی ضابطان با وظایف و اختیارات قانونی یک ضرورت است، گفت: آنچه که برای آموزش ضابطان مهم است برگزاری کلاس‌های کارگاهی و عملی است.

 

انتهای پیام/ع

اولویت اصلی ماموریت‌های پلیس رعایت حقوق شهروندی  است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی پلیس حقوق شهروندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۲۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • خط و نشان فدراسیون برای باشگاه‌ها/ الزامات حرفه‌ای رعایت نشود لیگ آینده به تعویق می‌افتد+ فیلم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • جزئیات دور جدید فروش خودرو‌های وارداتی
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • روزنامه اصولگرا: کسی که بخاطر ترس از مجازات و پلیس حجاب را رعایت می کند، با کنار رفتن این موانع ،کشف حجاب می کند