Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@03:07:42 GMT

افزایش 300 درصدی دستمزدها در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۴۵۴۵

افزایش 300 درصدی دستمزدها در ونزوئلا

رئیس جمهور ونزوئلا دستور داد حداقل سطح دستمزدها در این کشور ۳۰۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، به دستور نیکلاس مادورو حداقل سطح دستمزدها در ونزوئلا به ۱۸هزار بولیوار در ماه افزایش یافت که معادل ۶.۷ دلار و یا ۵.۲ پوند است. ونزوئلا هم‌اکنون با تورم سالانه دو میلیون درصدی دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال اقتصاددانان معتقدند این افزایش تغییری در وضعیت معیشتی مردم این کشور ایجاد نخواهد کرد.

دوره جدید ریاست جمهوری مادورو از پنج روز پیش و به مدت شش سال دیگر آغاز شده است. بسیاری از کشورهای آمریکایی اعلام کرده‌اند نتایج انتخابات ونزوئلا را به رسمیت نمی‌شناسند و کمک‌های مالی خود به این کشور را لغو کرده‌اند.

به دنبال فروپاشی اقتصاد ونزوئلا که به دلیل سیاست های سوسیالیستی و پوپولیستی دولت تشدید شده است، حدود سه میلیون ونزوئلایی از سال ۲۰۱۵ تاکنون از این کشور مهاجرت کرده‌اند. با این حال مادورو تقصیر به وجود آمدن شرایط فعلی را به گردن مخالفان داخلی و آمریکا می‌اندازد.

در پنج سال اخیر اندازه اقتصاد ونزوئلا نصف شده است و تورم به رقم دو میلیون درصد در سال رسیده است. در ماه اوت سال گذشته دولت این کشور از برنامه جدید اقتصادی خود رونمایی کرد که شامل چاپ اسکناس های جدید، افزایش حداقل سطح دستمزد و معافیت‌های مالیاتی بود.

باوجود تورم شدید، دولت نیکلاس مادورو از سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۵ مرتبه سطح حداقل دستمزدها را افزایش داده است که این مساله به نوبه خود منجر به چاپ پول بیشتر و تعطیلی کسب وکارها شده است.

انتهای پیام

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ونزوئلا دستمزد حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۴۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر رتبه دوم تردد خودروها بین استانی در سال گذشته کسب کرد و گفت: ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد نسبت به سال ماقبل آن افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محبوبه شهریاری عصر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه در طرح نوروزی، جابجایی 297 هزار و 341 مسافر استان با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است، اظهار داشت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در استان بوشهر در طرح نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 65 درصد افزایش یافته است.

وی جابه‌جایی بیش از 5 میلیون مسافر در سال گذشته با ناوگان حمل و نقل عمومی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استان بوشهر از نظر رشد تردد خودرو بین استانی در سال گذشته، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت تردد خودرو جاده‌ای کشور طی سال گذشته، بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته است. طبق آمار سامانه‌های تردد شمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماه‌های فروردین و آذرماه بوده است.

شهریاری با اشاره به تردد خودرو بین استانی در نخستین ماه سال جاری بیان کرد: در فروردین ما 1.3 میلیون خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: اکنون 19 سامانه نظارت تصویری، 64 سامانه کنترل سرعت، 60 سامانه تردد شمار و 4 سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • افزایش ۲۵۰ درصدی جذب ورزشکار در هیأت بولینگ و بیلیارد لرستان
  • حداقل تولید مرغ در اردیبهشت ۳۰۰ هزار تن است
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت کنندگان آزمون تخصصی حفظ قرآن
  • جزئیات توافق‌های بانکی ایران و روسیه
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان