Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد «تحریم‌ها تاثیری بر بخش کشاورزی ندارد و در صورت همکاری نکردن برخی کشورها برای تامین سموم و کود، همچنان مشکلی نخواهیم داشت».

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس کشاورز عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری ششمین نمایشگاه بین المللی سم، کود و نهاده های کشاورزی تهران افزود: در تامین نهاده ها به 28 هزار تن سم نیاز داریم که تا پایان آذر، 22 هزار تن سم وارد کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین پیوند، نایب رئیس انجمن تولید کنندگان سموم دفع آفات نباتی ایران بیست و سوم دی ماه به ایرنا اعلام کرد: با رفع مشکلاتی مانند وقفه واردات مواد اولیه، سموم مورد نیاز بخش کشاورزی تامین شده است و کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
به گفته «فرید رحمتی»، با پیگیری های معاونت امور زراعی و سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی اکنون 80 درصد مواد اولیه انواع سموم مورد نیاز بخش کشاورزی از محل واردات و تولید داخل تدارک دیده شده است.
نیاز مصرفی سالیانه سم در کشور 25 هزار تا 30 هزار تن است که نزدیک 25 درصد آن از محل واردات و 75 درصد در شرکت های داخلی تهیه می شود.

**استاندارد تولید محصولات کشاورزی ایران؛ هفت برابر سختگیرانه تر از اروپا
معاون امور زراعی وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد «استانداردهای تولید محصولات کشاورزی در ایران نسبت به اروپایی‌ها هفت برابر سختگیرانه‌تر است».
وی افزود: امسال 500 رقم محصول از جمله گندم، صیفی، خیار و پیاز آزمایش شد که انحراف کمتری را نسبت به بسیاری از کشورها نشان می دهد.
این مسوول درباره سلامت برنج تولید داخل نیز گفت: در حالی که میزان استاندارد اروپا برای آرسنیک برنج 15 صدم درصد اعلام شده، این میزان در ایران پنج دهم درصد است.
کشاورز همچنین از واردات پنج هزار و 500 بذر چغندر خبر داد و گفت: میزان واردات بذر در ماه های شهریور، مهر و آبان به اندازه پارسال بوده و کاهش نداشتیم.
به گزارش ایرنا، ششمین نمایشگاه بین المللی سم، کود و نهاده های کشاورزی از بیست و پنجم تا بیست و هشتم دی ماه به مدت چهار روز در بوستان گفتگو تهران دایر است.

اقتصام*9186*6984*1961*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد برجام 97 استاندارد كود و سم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است

به گزارش خبرگزاری مهر، کاوه دلیری مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران، گفت: نمایشگاه ایران اکسپو در دو دوره اخیر رویکرد جدیدی را ایجاد کرده و چهار دوره قبل این نمایشگاه پیش‌از فراگیری بیماری کرونا بود؛ از دوره قبل بنا شد تا مهمانان خارجیِ متناسب و متمایل به همکاری با ایران به این نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرکل شرق آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو رادیویی، افزود: کشوری مانند چین که دارای بازار بزرگی از واردات و صادرات است، حدود ۱۲۰ دوره نمایشگاه برگزار می‌کند و مخاطب مورد نظر خود را در اکثر نقاط جهان پیدا کرده و هم‌اکنون صدر تقویم نمایشگاه جهان است؛ علاوه بر این نمایشگاه واردات چین نیز طی ۶ دوره برگزار شد که این موضوع هم موقعیت مناسبی برای کشورش ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد صادرات ایران در دو گروه کالایی محصولات نفت پایه و محصولات معدنی عنوان می‌شود که ایده آل کشور نیست؛ بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید به سمت تولید و صادرات کالاهای با ارزش افزوده بیشتری باشد و از خام فروشی بپرهیزیم و صادرات خدمات را هم در حد گسترده‌تری انجام دهیم.

دلیری در پایان عنوان کرد: برای ثبت برخی محصولات ایرانی به ویژه دارو در کشورهای مختلف و تأیید استانداردها باید همت بیشتری در حوزه بازاریابی نشان دهیم.

کد خبر 6097210 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • وزیر صنعت: برای تولید اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • چین صدر جدول نمایشگاه‌ها؛ ۸۵ درصد صادرات ایران برپایه نفت است
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • هفت کشور جهان تمام برق مورد نیاز را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کنند