Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«محمدجلال فیروزنیا» سفیر ایران در بیروت پس از دیدار با «سعد الحریری» نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه لبنان گفت: ایران از تشکیل هرچه سریعتر دولت لبنان از سوی آقای الحریری حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، فیروزنیا امروز (سه شنبه) با الحریری دیدار و درباره مسائل منطقه و لبنان و روابط دوجانبه با او گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سفیر ایران در گفت و گو با خبرنگاران دیدارش با الحریری را خوب توصیف کرد و گفت: ما آماده توسعه روابط و همکاری های دوجانبه با لبنان در زمینه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی هستیم. جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت کمک به برقراری ثبات و استقرار و امنیت در لبنان اقدام کرده و این همکاری ها را ادامه خواهد داد.
سعد الحریری شاخص ترین سیاستمدار اهل سنت لبنان، از حدود هشت ماه پیش به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه معرفی شد اما به دلیل اختلاف گروه های سیاسی درباره ترکیب کابینه، این ماموریت هنوز به نتیجه نرسیده است.
فیروزنیا که یک روز پس از دیدار «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا با الحریری با وی دیدار کرد، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها خیلی سعی می کنند خود را خیرخواه منطقه معرفی و اینگونه وانمود کنند که خواهان امنیت و ثبات در منطقه و توسعه و پیشرفت آن هستند ولی واقعیت این است که هیچ کس درمنطقه این ادعای آمریکایی ها را باور نمی کند.
وی افزود: دولت کنونی آمریکا تعهدات مختلف بین المللی خود را نقض کرده و فقط به دنبال منافع تجاری یکجانبه خود در سطح منطقه ای و بین المللی است.
سفیر ایران تاکید کرد که آمریکایی ها با حمایت هایی که از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه به عمل می آورند خیرخواه منطقه نیستند. فیروزنیا تصریح کرد: منطقه ما - بخصوص در دوران ریاست جمهوری ترامپ- از سیاست های اشتباه و نابخردانه آمریکا رنج می برد و متاسفانه آمریکایی ها همواره با سیاست های مداخله جویانه و تجاوزکارانه خود اوضاع منطقه را متشنج کرده اند.
به گفته فیروزنیا بهترین وضعیت در منطقه زمانی حاصل خواهد شد که آمریکایی ها نه تنها از سوریه نیروهای خود را خارج کنند بلکه بساط خود را از همه منطقه برچینند و به حمایت های یکجانبه خود از رژیم صهیونیستی پایان دهند و اجازه دهند کشورهای منطقه با همکاری یکدیگر استقرار و امنیت منطقه را تامین و در جهت توسعه و شکوفایی کشورهای منطقه گام بردارند.
دیپلمات ارشد ایران با بیان اینکه ما در کنار کشورهای منطقه قرار داریم، گفت: کشورهای منطقه درک خوبی از سیاست های غیر عقلانی آمریکا و دولت ترامپ دارند و روی اسب بازنده شرط بندی نخواهند کرد.
سفارت ایران امور همچنین در بیانیه ای به اظهارات دیروز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی پس از دیدار دیروزش با الحریری واکنش نشان داد.
هیل دیروز ایران را متهم به حمایت از به گفته او گروه های تروریستی کرد و حزب الله لبنان را نیز در این زمره قرار داد.
سفارت ایران اظهارات هیل را نشان دهنده شکست سیاست های آمریکا دانست و اعلام کرد: فرستاده آمریکا فراموش کرده که کشورش بزرگترین پناهگاه و حامی اصلی گروه های تندروی تروریستی از جمله داعش بوده است.
سفارت ایران در واکنش به این سخنان هیل که گفته بود آمریکا به حضور نظامی ایران در سوریه پایان می دهد، اعلام کرد: حضور مستشاری نظامی ایران در سوریه نیاز به اجازه کسی ندارد چرا که این حضور بر اساس خواست دولت قانونی سوریه و با هماهنگی و همکاری کامل بین دو کشور بوده است.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان الحريري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد

به گزارش صدای ایران،باشگاه خبرنگاران نوشت: سید محمدتقی شاهچراغی در جلسه شورای اداری ورامین با اشاره به لزوم پیگیری مطالبات مردم اظهار داشت: تشکیل استان شرقی و استان شدن ورامین فرایندی دارد که آغاز شده و در مسیر اجراست.

وی با بیان اینکه بخشی از کار‌های استان تهران شرقی پیش رفته است افزود: این تقسیمات فرآیندی دارد که در حال پیگیری است و تاکنون در کمیسیون سیاسی دولت مصوب شده و بر اساس قانون باید در دولت و مجلس بررسی شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: مطالبات مردم و مشکلات احصا شده، لذا باید ثبت و توسط فرمانداران و معاونان استاندار تهران رسیدگی شود.

شاهچراغی ابراز داشت: ارتباط با مردم نیاز به برنامه ریزی مستمر دارد و فرمانداران و بخشداران باید به این نکته توجه کنند که دیدار با اقشار مختلف جامعه از جمله دانشجویان، کشاورزان، عشایر و ... منوط به دوره خاصی نباشد و مشکلات احصا شده به‌صورت مستمر پیگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: انتخابات در استان تهران کم‌نظیر و حتی بی‌نظیر بود که با همکاری تمام استانداران و فرمانداران پیگیری شد و در احقاق ۴ راهبرد فرموده مقام معظم رهبری گام‌های ارزشمندی را شاهد بودیم.

معاون وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: دشمنان ما از برگزاری انتخابات پرشور در ایران هراس داشتند و پیام‌های رسمی صادر کرده بودند که اختلال و ضربه‌ای به انتخابات وارد می‌کنند، اما انتخابات در تمام کشور و حتی در مرز‌ها به‌خوبی انجام شد و برای اولین بار بیش از ۹۹ درصد آرای مردم به‌صورت آنلاین اتخاذ شد.

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • فردا: مصاف نخست شهرداری گرگان در خانه الریاضی
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه