Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@05:31:54 GMT

انتقاد شاعرانه هاشمی طبا از موسوی‌خوئینی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۸۰۷۴

انتقاد شاعرانه هاشمی طبا از موسوی‌خوئینی‌ها

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سید مصطفی هاشمی طبا در واکنش به مصاحبه اخیر آیت الله موسوی خوئینی ها و انتقادات وی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به شعری از سعدی اشاره کرد و گفت: « زبان در دهان ای خردمند چیست/ کلید در گنج صاحب هنر / چو در بسته باشد چه داند کسی / که گوهر فروش است یا پیله ور»

آیت الله موسوی خوئینی ها کم حرف می زند اما با حرف های اخیرش حسابی سر و صدا به پا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش دوم مصاحبه او با ایرناپلاس که به انتقاد از آیت الله هاشمی رفسنجانی اختصاص داشت در روزهای اخیر منتشر شد و از قضا مورد استقبال گسترده مخالفان هاشمی قرار گرفت. خانواده، یاران و همفکران هاشمی اما از بیان این اظهارات دلخور شده اند. آنان بیان این حرف ها را آن هم همزمان با سالگرد آیت الله هاشمی چندان منصفانه نمی بییند و به بخش ها مختلفی از اظهارات وی نقد دارند. مثلا محمد هاشمی برادر آیت الله با این نقد که چرا این اظهارات در زمان حیات وی بیان نشده است، در روزنامه شرق نوشت: «به نظر می‌رسد که اظهار چنین سخنانی برای عقب‌نماندن از عرصه سیاسی است. برخی وقتی تصور می‌کنند که دیگر در یاد مردم نیستند با انتقاد به شخصیت‌های برجسته خود را دوباره مطرح می‌کنند که چنین رویکردی منصفانه نیست. »

سید مصطفی هاشمی طبا وزیر دولت هاشمی نیز به خاطر این مصاحبه از موسوی خوئینی ها گلایه دارد. او در گفت و گو با نامه نیوز گفت: «حداقل آقای خوئینی ها نباید بگوید که هاشمی قانون گریز بود ، مگر خود او خیلی به قانونی پایبند است؟ به اضافه اینکه تلاش آقای هاشمی برای کسب اجازه از رهبری مصداق قانون گریزی نیست. درست است که این روش برخورد درست نیست اما کسب اجازه از رهبری به خودی خود مذموم نیست. اگر آقای هاشمی هم این کار را نمی کرد به هر حال باب این کار باز شده و خیلی از مسائل به ایشان ارجاع می شد. اصلا مگر این کار ممنوع است؟»

هاشمی طبا با تاکید بر اینکه مرحوم هاشمی کاملا به قانون پایبند بود، گفت: «مساله این است که افراد قانون مدار باشند و از قانون استفاده درست کنند. یکی از کارهایی که آقای هاشمی می خواست انجام دهد بحث آبیاری های مردن در حوزه کشاورزی در کشور بود و قعطعا اگر کاری که شروع کرده بود ، انجام می شد امروز به مشکلات فعلی برنمی خوردیم».

وی ادامه داد: « اگر قرار بر نقد قانون گریزی باشد، خود آقای خوئینی ها از همه قانون گریزتر است».

او با این اعتقاد که مصاحبه مذکور به نفع شخصیت هاشمی رفسنجانی بوده است، گفت: «صحبت های آقای خوئینی ها این نبود که بگوید آقای هاشمی نقطه ضعف دارد. کما اینکه همه نقطه ضعف دارند و کسی معصوم نیست. به نظر من بیان این حرف ها حتی به نوعی آقای هاشمی را تایید کرد».

هاشمی طبا در پاسخ به پرسشی درباره چرایی بیان این حرف ها همزمان با سالگرد مرحوم هاشمی گفت: «نمی توان نیت خوانی کرد اما همین قدر می توان گفت که آقای خوئینی ها کار خوبی نکرد. حرف های او در نهایت به نفع شخصیت آقای هاشمی است اما ظاهرا قصدشان از بیان این حرف ها منکوب کردن هاشمی بوده است.»

وی افزود: « اگر مصاحبه را کامل بخوانید خواهید دید که حرف های ضد و نقیض بسیاری زده اند. خیلی مسائل را انکار کرده و برخی موضوعات را نیز اصلا فراموش کرده است. در مجموع این مصاحبه برای شخصیت آقای خوئینی ها خوب نبود».

هاشمی طبا درباره آن بخش از مصاحبه که آقای خوئینی ها مرحوم هاشمی را به مهندسی انتخابات متهم کرده است، گفت: «من آقای هاشمی را اینطورنمی شناختم و نمی شناسم. اتفاقا ایشان در خیلی ازکارها با مشورت دیگران عمل می کرد اما وقتی به جایی میرسید که تشخیص می داد انجام کاری برای مملکت لازم است، همه تلاش خود را می کرد و بی تفاوت نمی ماند. بسیاری از افراد نسبت به انجام کارهای مفید برای مملکت بی تفاوت هستند اما آقای هاشمی اینطور نبود».

وی به قیاس موسوی خوئینی ها و مرحوم هاشمی در این زمینه پرداخت و گفت: « اگر اقدامات آقای خوئینی ها برای مملکت و آقای هاشمی را در دو کفه ترازو قرار دهیم مشخص می شود که کدام یک کار بیشتری کرده اند. همه این ها حساب کتاب دارد و معلوم می شود که چه کسی چه قدمی برداشته است».

وی از اظهارات موسوی خوئینی ها در مورد برخورد هاشمی با روزنامه سلام هم انتقاد کرد و گفت: « این روزنامه توقیف شد. اگر ایشان قانون گرا هستند نباید طوری رفتار می کردند که روزنامه توقیف شود. برخورد به این شکل با مسائل صحیح نیست و امیدوارم که هم انصاف داشته باشند.»

هاشمی طبا در پایان به شعری از سعدی اشاره کرد و گفت: « زبان در دهان ای خردمند چیست/ کلید در گنج صاحب هنر / چو در بسته باشد چه داند کسی / که گوهر فروش است یا پیله ور»
 

نامه نیوز

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هاشمی طبا خوئینی ها انتقاد شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن قصد خودکشی داشت!

به گزارش خبرآنلاین «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک برنامه رادیویی فاش کرد که در گذشته به سبب مرگ همسر اولش، «نیلیا» و دختر ۱۳ ماهه او، «نائومی» دچار افسردگی و افکار روانپریشانه همچون خودکشی و معتاد شدن به مشروبات الکلی شده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی «هیل» بایدن در این مصاحبه که عمدتا با موضوع اتفاقات زندگی شخصی و دوره ریاست جمهوری او برگزار شد درباره افکار خود پس از مرگ آنها که در دسامبر ۱۹۷۲ رخ داد، گفت: «من می‌نشستم و به این فکر می‌کردم که فقط مشروب بخورم و معتاد به الکل شوم.»

به نقل از ایسنا بایدن در ادامه با گفتن اینکه فکر خودکشی نیز به سرش زده بود، گفت: «برای اینکه خودکشی کنید لازم نیست دیوانه باشید.»

او ادامه داد: «من به این فکر می‌کردم که به پل یادبود دلاوِیر بروم و از آنجا به پایین بپرم.»

رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های گذشته بارها گاف‌ها و رفتارهای غیرعادی و عجیب از او در برابر انظار عمومی سر زده و سلامت جسمی و روانی خود را زیر سوال برده در این مصاحبه مدعی شد کسانی که فکر خودکشی دارند را تشویق به روان درمانی می‌کند.

جو بایدن که لقب پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ ایالات متحده را به خود اختصاص داده، بیش از هر زمان دیگری به دلیل نزدیک‌تر شدن به انتخابات ۲۰۲۴ و هم‌چنین گاف‌های بی‌پایانش زیر ذره‌بین قرار دارد.

جو بایدن از ابتدای شروع ریاستش تاکنون گاف‌ها و حرکات نمایشی مضحکی را در مقابل حضار و بینندگان پخش زنده انجام داده است؛ این موارد از اشتباهات لفظی گرفته تا افتادن روی صحنه و هم‌چنین هذیان‌گویی شهرت و محبوبیت رئیس‌جمهور آمریکا را به خطر انداخته است.

نشریه انگلیسی «سان» اخیرا با استناد به یک نظرسنجی تازه نوشت بسیاری از رای‌دهنگان آمریکایی نگرانند که «جو بایدن» پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا در صورت پیروزی مجدد در دور بعدی انتخابات، حین ریاستش فوت کند.

نشریه سان در این مطلب با اشاره به اظهارات رای‌دهندگان آمریکایی ‌نوشت:«بسیاری از آمریکایی‌ها خواستار پیروزی ترامپ هستند زیرا معتقدند او نسبت به بایدن قادر به انجام کارها است. آن‌ها به طور کلی رئیس‌جمهوری را می‌خواهند که به لحاظ ذهنی سالم باشد و بتواند پا به پای رهبران جهان قدم بردارد.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900091

دیگر خبرها

  • «دوگین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • انتقاد تند ابطحی از مهدی نصیری: پوست خربزه زیر پایت انداخته‌‌اند
  • دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی تجمع می‌کنند
  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • تصویری دیده نشده از ۱۶ سالگی آیت‌الله هاشمی در کنار دوستانش
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • بایدن قصد خودکشی داشت!