Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با تاکید بر این مطلب که مردم باید بدانند که مسئولان برای حل مسائل پای کار هستند،گفت: ماهیت موضوعات اجتماعی، فرادستگاهی است و همه دستگاه ها باید برای حل این موضوعات همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری روز سه شنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان کرمان افزود: لازم است که امکانات و تجهیزات دستگاهها برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی به کار گرفته شود و در این رابطه تمامی دستگاه ها باید امکانات خود را شناسائی و معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این مطلب که اهمیت اقدامات در حوزه اجتماعی و فرهنگی بسیار زیاد است، گفت: مسائل اجتماعی، اولویت کار در حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان است.
وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مسائل و موضوعات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حل نشود، مسائل امنیتی همچنان باقی خواهد بود.
وی ادامه داد: دو نشست مباحث اقتصادی و لزوم نظارت بیشتر بر بازار برگزار شده است تا هرگونه کوتاهی در این حوزه ها با پشتیبانی شورای تامین ساماندهی شده و برطرف شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، ایجاد امید در بین مردم و جلوگیری از ایجاد یاس و ناامیدی امری ضروری است و نابسامانی در حوزه اقتصادی و بازار موجب سلب امید مردم می شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان افزود: موضوعی که درباره کودکان کار در چند روز اخیر اتفاق افتاد بسیار زشت بود و نباید به این مسائل به سادگی نگاه کرد.
بصیری با بیان این مطلب که بزه ها و مسائل اجتماعی همواره وجود دارد، ادامه داد: باید زمینه بزهکاری در جامعه را کاهش داد تا فضای اجتماعی پاک و طاهر باشد و اتفاقات ناگواری مانند انچه بر سر دو کودک کار آمد، رخ ندهد.
وی اظهارداشت: بسیاری از مشکلات ممکن است با برگزاری همایش ها برطرف نشود و باید به جای همایش و گردهمایی های مستمر، به موضوع آموزش در خانواده، محلات و مراکز رسمی دانش اموزی و دانشجوئی توجه بیشتری صورت گیرد و در ادامه اگر مشکل لاینحلی وجود داشت، با برگزاری همایش ها و گردهمائی های علمی برای حل آن راهکارهای لازم اندیشیده شود.
وی بر پرهیز از موازی کاری در حوزه های اجتماعی و فرهنگی تاکید و عنوان کرد: در شورای فرهنگ عمومی استان با تشکیل کارگروه های تخصصی زمینه ای فراهم شده تا هم افزائی ها بیشتر و موازی کاری ها کمتر شود.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان به موضوع لزوم توسعه نشاط و شادابی اجتماعی نیز اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه به دو موضوع تلاش علمی و ورزش تاکید دارند.
وی نشاط معنوی را از دیگر نیازهای کنونی جامعه برشمرد و تصریح کرد: با توسعه نشاط معنوی در جامعه، بزهکاری ها کاهش می یابد و کاهش جرائم و تخلفات در ایام معنوی از جمله در ماه محرم و ماه رمضان موید این موضوع است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان نیز گفت: مطالعات و تحقیقات بیانگر نقش نشاط اجتماعی و شادابی در بهبود مناسبات اجتماعی است و در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نیز تاثیر به سزائی دارد.
زهرا موسی پور افزود: بی توجهی به نشاط و شادابی اجتماعی موجب بروز بیماری های روانی، آسیب‌ها و ناهنجاری ها، نارضایتی و بی اعتمادی، ناامیدی و بی مسئولیتی، کاهش مشارکت های اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی می شود.
وی به موضوع کودکان کار و خیابانی اشاره و بیان کرد: با همکاری همگانی می توان از بروز مسائلی مانند آنچه چند روز قبل درباره دو کودک کار ایجاد شد، جلوگیری کرد و در این رابطه نیاز به همکاری تمامی سازمان ها است.
7440/ 5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اولويت فرهنگي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۸۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست

به گزارش خبرنگار مهر، علی قاسم زاده صبح یکشنبه در صحن علنی شورا اظهار کرد: کلید حل همه مسائل کشور در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در دل تعلیم و تربیت نهفته است.

وی افزود: در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها آن طور که لازم است به آموزش و پرورش پرداخته نشده و این سیستم با حداقل امکانات بیشترین تلاش‌ها را در امر تعلیم و تربیت صورت داده است.

شهردار اصفهان گفت: اگر نسلی تربیت کنیم که این نسل در حوزه‌های مختلف به منابع انسانی نظام تزریق شود بسیاری از مشکلات از مسیر تعلیم و تربیت حل خواهد شد.

وی افزود: هر کشوری که مسیر رشد را توانسته با موفقیت طی کند به امر تعلیم و تربیت به خوبی پرداخته است، امیدواریم ما نیز با وجود مشکلات و فشارها آموزش و پرورش را به جایگاه اصلی خود برسانیم.

قاسم زاده با بیان اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست، گفت: وقتی ما یک دانش آموز را ۱۲ سال از خانواده امانت می‌گیریم هر گونه شکل دهی به شخصیت او باید در مدرسه صورت گیرد.

کد خبر 6092870

دیگر خبرها

  • اقلیم در پی ترمیم روابط‌ با ایران/اهداف سفر بارزانی به تهران چیست
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان
  • فرید مرجایی، تحلیل گر مسائل آمریکا و مقیم این کشور: جنبش دانشجویی سپهر غالب بر فضای سیاسی آمریکا را به چالش کشید/ شبکه های اجتماعی امپراطوری رسانه ای را زیر سوال بردند/ تظاهرات دانشجویی خط قرمز انتقاد از اسرائیل را شکسته است
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • مسائل فرهنگی و اجتماعی در کف خیابان قابل حل نیست