Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@02:32:03 GMT

آماده‌باش12هزارراهداربرای‌مدیریت‌راهها

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۸۹۲۳۵

آماده باش ۱۲ هزار نیروی راهدار همزمان با کولاک و بارش‌های جدیدمطاعی گفت: ۱۲ هزار نیروی راهداری در محور‌های مواصلاتی آماده ارائه خدمات به مسافران و کاربران جاده‌ها هستند. ناطقان: به نقل از روابط‌ عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حیدر مطاعی معاون راهداری با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور مبنی بر ورود موج جدید سرما در روز‌های آینده اظهار کرد: ورود این سامانه همراه با بارش برف و باران و در برخی نقاط و محور‌های کوهستانی وزش باد شدید، کاهش دما و شدت برودت هوا همراه خواهد بود که این امر شرایط تردد در جاده‌ها و محور‌های مواصلاتی را برای کاربران جاده‌ها در وضعیت هشدار قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: توصیه می‌شود در روز‌های آتی به ویژه در ایام منتهی به پایان هفته از انجام سفر‌های غیرضروری پرهیز شود و در صورت لزوم سفر، مسافران قبل از سفر، اطلاعات و وضعیت محور مورد تردد خود را از طریق سایت و تلفن ۱۴۱ مورد بررسی قرار داده و از موقعیت راهدارخانه‌های طول مسیر خود جهت اسکان اضطراری مطلع شوند.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: در شرایط جوی یاد شده مسافران باید از سلامت خودروی خود به ویژه وسایل گرمایشی خودرو و تجهیزات ایمنی و زمستانی آن اطمینان حاصل کنند و با باک بنزین پر سفر کنند، این در حالی است که همراه داشتن زنجیر چرخ و آگاهی از نحوه استفاده از آن از ضروریات سفر در فصل زمستان محسوب می‌شود .

مطاعی از به‌ کارگیری ۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و آمادگی ۶۴۹ راهدارخانه برای اسکان اضطراری مسافران خبر داد و افزود: سرعت باد قالب در اکثر مناطق از ۲۸ کیلومتر بر ساعت فراتر خواهد رفت که باعث کولاک خواهد شد که در چنین شرایطی مردم باید همکاری لازم را با نیرو‌های راهداری داشته باشند زیرا همکاران راهدار ما در جاده‌های کشور در حال انجام فعالیت راهداری زمستانی و برف‌روبی و یخ‌زدایی هستند ولی به دلیل کولاک، دوباره برف بر جاده بازخواهد گشت و لازم است تا مردم حتماً از زنجیر چرخ استفاده کنند.

وی بیان کرد: راهداران در تمامی راه‌ها و گردنه‌ها نمک‌پاشی انجام می‌دهند با این حال نمی‌توانند به دلیل مسایل زیست‌محیطی از حدمجاز فراتر عمل کنند که این امر لزوم استفاده از تجهیزات زمستانی را توسط مردم افزایش می‌دهد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین ابراز کرد: باتوجه به آمادگی نیرو‌های راهداری و تجهیزات و ماشین‌آلات راهداری، تمام تلاش راهداران بر این است که احتمال مسدود شدن راه‌های اصلی کشور به حداقل برسد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آماده باش ، مدیریت راهها ، راهدار

منبع: ناطقان

کلیدواژه: آماده باش مدیریت راهها راهدار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت تداوم تلاش‌ها در زمینه ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های این استان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی و به نقل از روابط عمومی استانداری، جواد قناعت، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _در جلسه دیدار با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور به تشریح موقعیت جغرافیایی و اقلیمی استان پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه خراسان‌جنوبی به واسطه واقع شدن در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و غرب به شرق، شاهد ترددهای بی‌شماری است، ارتقای کیفیت و ایمنی راه‌های استان در راستای حفظ امنیت جانی مسافران را ضروری خواند.

استاندار خراسان‌جنوبی ضمن تشکر از عملکرد مثبت اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، تصریح کرد: توسعه این خدمات به حمایت‌های ویژه و تأمین تجهیزات نیاز دارد.

وی با ارائه درخواست تأمین ماشین‌آلات و تجهیزات ایمنی محورهای مواصلاتی در خراسان‌جنوبی، درباره وضعیت روکش راه‌های سطح استان گزارشی ارائه کرد.

قناعت متذکر شد: اصلاح و بهسازی نقاط حادثه‌خیز از اقداماتی است که به‌طور ویژه در دستور کار استان قرار دارد و تسریع در روند اجرای این مهم، حمایت‌های سازمان راهداری را می‌طلبد.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی به واسطه نوع فعالیت و اقدامات مثبت، اداره برتر کشور است، خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای شرایط موجود با نظر مثبت هر کمکی که نیاز باشد، انجام می‌شود.

امانی درباره تأمین اعتبار و پیگیری موضوع شتاب دادن به روند اجرای رفع نقاط حادثه‌خیز استان نیز قول مساعد داد.

کد خبر 751050

دیگر خبرها

  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • ۶ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی البرز ایمن‌سازی شد
  • ضرورت تداوم تلاش‌ها برای ارتقای کیفیت و ایمنی جاده‌ها
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • ۵۰۰۰ میلیارد ریال پروژه در راه‌های دشتستان فعال است
  • تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهسازی دشتستان
  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • جابجایی ۳۰ میلیون تن کالا در محور‌های مواصلاتی هرمزگان