Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا کنون ۷ شرکت مرکز رشد دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مجوز دانش‌بنیان جذب کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، بیژن ملائکه نکویی، رییس مرکز رشد واحد‌های فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان داشت: درحال حاضر ۲۹ شرکت به منظور تولید محصولات فناورانه در این مرکز در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکویی با بیان اینکه از ۲۹ شرکت مستقر در این مرکز  ۱۱ شرکت در مرحله پیش رشد یا رشد مقدماتی و ۱۸ شرکت در مرحله رشد قرار دارند خاطر نشان کرد: تا کنون ۷ شرکت نیز از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز دانش بنیان را جذب کرده اند.

رییس مرکز رشد واحد‌های فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه فعالیت شرکت‌های مستقر در این مرکز به مرحله تولید رساندن دارو‌های شیمیایی و گیاهی فراورده‌های آرایشی و بهداشتی و غذایی است خاطر نشان کرد: تا کنون ۲۹ محصول تولید شده در این شرکت‌ها مجوز تولید را کسب و یا در حال مراحل دریافت مجوز هستند.

وی خاطر نشان کرد:  اسپری آنتی سپتیک، اسپری آس، اسپری ضددرد، اسپری ضد عفونی کننده ابزار آلات با نام تجاری tak rokh ۱۵۰ ml، افشانه خوشبو کننده داخل خودرو حاوی عصاره گیاهی اسطوخودوس، افشانه خوشبو کننده هوا، افشانه مو قوی و افشانه مو (ملایم) حاوی عصاره گیاهی رزماری از تولیدات شرکت‌های زیر پوشش این مرکز به شمار می‌رود.

نکویی به دیگر محصولات دارای مجوز اشاره و اظهار کرد: اولیویاپین، کپسول پیپرجین و لیکوری کپ، روغن عنصل، شربت مالیقراطن و معجون عطایی و قرص کروسین از دیگر دارو‌های تولیدی این مرکز به شمار می‌رود.

رییس مرکز رشد واحد‌های فناور فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در این مرکز به شرکت‌های فناور خدمات مشاوره‌ای و تسهیلات داده می‌شود اظهار کرد: علاوه بر این مرکز مجهز به دو اتاق تمیز است که امکان تولید فراورده‌های دارویی بصورت مایع و نیمه جامد در حال حاضر وجود دارد و خط کپسول ژلاتینی نرم  نیز به زودی راه اندازی می‌شود.   

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۸۹۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • خراسان رضوی می‌تواند پایلوت تولید نان کامل شود
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد