Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@00:20:13 GMT

حمایت آشنا از رویکرد دولت نسبت به تحریم‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۰۸۱۵

حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در نشست استانداران سراسر کشور با نقل روایتی از امام هادی علیه السلام ناظر بر اینکه "بندگان تدبیر می‌کنند و خداوند تقدیر گفت: آنچه ما به عنوان مردم، مسئولان و خصوصاً استانداران تدبیر می‌کنیم، در مسیر تقدیر خداوند قرار می‌ گیرد و خداوند نیز بر اساس مصالح و حکمت عالیه الهی و از جمله متناسب با تدبیر ما امور را تقدیر می‌ فرماید؛ همچنان که می‌گویند از شما حرکت و از خدا برکت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس جمهور با مرور مباحث مد نظر در جمع استانداران، اظهار کرد: برنامه ریزی مؤثر برای ایام منتهی به پایان سال، گرامیداشت شایسته چهل سالگی انقلاب اسلامی و استمرار ارتباط دولت با نخبگان و مردم و بعلاوه موضوع تحریم ها، از جمله مباحثی است که مستلزم تدبیر استانداران است.

وی با اشاره به اهمیت روابط سطوح مختلف دولت با مردم و نخبگان، خواستار استمرار ارتباط قوی و عمیق استانداران با مردم و همچنین استفاده از الگوها و ظرفیت های جدید برای ارتقای روابط با نخبگان بخش ها و اقشار مختلف شد.

آشنا با تبیین ابعاد ارتباط مؤثر دولت و مردم، به دو خطای ارتباطی مهم یعنی سوء ارتباط و ارتباط غیرموثر پرداخت و مصادیق مبتلابه احتمالی در این عرصه را تبیین کرد. وی در ادامه همین بحث، به ضرورت پرهیز از خطای شناختی نیز اشاره و با طرح مفهوم شکاف شناختی گفت: مسئولان و از جمله استانداران باید، بدرستی و دقت؛ بدانند که نظر مردم درباره مسائل ‌مختلف چیست و نظر آنها را در رویکردهای خود به طور مؤثر مورد توجه قرار دهند.

مشاور رئیس جمهور با اشاره به افزایش چشمگیر نفوذ شبکه های اجتماعی در کشور و مرور فرصت ها و آسیب پذیری های مترتب بر این عرصه، بر ضرورت توجه همه جانبه و جامع به این ظرفیت و تقویت حضور فعال در شبکه های اجتماعی برای تقویت ارتباطات و ارتقای پاسخگوئی تأکید کرد.

آشنا با مرور اهمیت انسجام و همبستگی داخلی و با تأکید بر اینکه؛ باید تلاش کنیم در کشور تعارضات را کاهش دهیم، چرا که این تعارضات، علاوه بر آثار مخرب، اقدامات مثبت را نیز خنثی‌ می‌کند گفت: تدبیر مؤثر برای جلوگیری از وقوع و بروز احتمالی هر گونه تعارضات، به طور جدی از استانداران مورد انتظار است.

آشنا افزود: استانداران باید ضمن تلاش برای رفع مشکلات، با اتخاذ و اعمال تدابیر مؤثر، مانع از بروز هرگونه مشکل جدید در استان ها شوند.

مشاور رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی اعضای هیات دولت اشاره کرد و رویکردهای مورد انتظار برای تقویت اثر بخشی این سفرها و بهره مندی هرچه بیشتر مردم در استان ها از این سفرها را مطرح کرد.

آشنا در خصوص گرامیداشت ۴۰ سالگی انقلاب با اشاره به سه سطح ملی، ملی استانی و استانی برنامه ها در این عرصه گفت: مسئولیت دو سطح ملی و ملی استانی این برنامه ها بر عهده استانداران است و بر اساس ساز و کار ابلاغ شده، بایستی برش استانی جامعی از گزارش عملکرد در چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ارائه شود و بعلاوه، دستاوردهای ملی این 4 دهه، با بیانی روشن و مؤثر برای مردم در استان ها ارائه شود و این روند از سوی استانداران پیگیری و نظارت شود. وی افزود: در واقع؛ دستاوردهای ملی در استان ها توسط استانداران بازگو می شود و استاندار خدمات ۴۰ سال گذشته را به زبانی که برای مردم مفید باشد، ارائه می کند.

مشاور رئیس جمهور در پایان به موضوع تحریم های ظالمانه علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت در بحث‌ تحریم ها، رویکردی کاملاً صادقانه و در عین حال واقع بینانه است؛ یعنی نمی گوییم تحریم هیچ ضربه یا مشکلی برای کشور ایجاد نکرده است بلکه مشکلات پیش آمده را بدور از هرگونه بزرگنمائی و همچنین یأس آفرینی، به زبان ساده و صادقانه با مردم درمیان می‌گذاریم و با جلب مشارکت عمومی برای حل مشکلات، برای عبور از تحریم ها، تلاش می کنیم.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور ریاست جمهوری مد انقلاب اسلامی دولت نخبگان شبکه های اجتماعی انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی مشکلات انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی دولت رئیس جمهور آشنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، دومین نشست بررسی مسائل ارزی شامگاه چهارشنبه با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، عزت الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن، حجت الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی و محسن زنگنه از نمایندگان اقتصاددان مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش‌ها در مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود

قالیباف در این نشست با بیان اینکه نباید به ارائه گزارش اکتفا کرد گفت: زیرا در نشست قبلی به اندازه کافی گزارش ارائه شد و دوستان دولت باید به طور روشن و شفاف رویکرد رو به جلو برای مدیریت بازار ارز ارائه کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما دنبال تکرار جلسات نیستیم و جلسه سومی وجود ندارد بنابراین باید در مورد موضوع به جمع‌بندی برسیم و نتیجه نهایی را به صحن علنی ارائه کنیم و در این رابطه با توجه به اصرار نمایندگان برای بررسی موضوع در صحن علنی، به صورت مشخص به نمایندگان گفتم اگر به جمع‌بندی و اتفاق نظر با دولت نرسیم مجلس خود به جمع‌بندی روشن می‌رسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه باید بر روی اصل موضوع بحث و گفت و گو کنیم و در مورد رویکردها، اشکالات و راهکارها به جمع‌بندی برسیم، تصریح کرد: واقعیت این است که ناترازی ها در قیمت ارز تأثیرگذار است بنابراین نمی‌توان نظام یکپارچه اقتصادی را نادیده گرفت و دولت و مجلس باید به این مهم توجه داشته باشند.

رئیس قوه مقننه کشورمان با یادآوری اینکه حکمرانی از دو بخش تشکیل می‌شود، گفت: یک بخش تشخیص علمی و دیگری تصمیم سیاسی است؛ تشخیص‌های علمی ما به دلایل مختلف تحت تأثیر تصمیم‌های سیاسی قرار دارد درحالی که اگر ترکیب آنها را با هم رعایت کنیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم اما اگر تشخیص علمی را فدای تصمیم سیاسی کنیم به طور حتم دچار مشکل خواهیم شد.

وی افزود: همچنین اگر به تشخیص علمی بدون شرایط سیاسی کشور توجه کنیم با مشکل مواجه خواهیم شد بنابراین تعادل این موضوع مهم است.

قالیباف با تاکید بر اینکه مجلس در عین اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه با سیاست‌های ارزی دولت همراهی کرده است، گفت: همه اختیارهای موجود در قانون دائمی را به رئیس بانک مرکزی دادیم و هر چه ایشان در جلسه سران قوا بیان کردند قبول کردیم اما شرایط کنونی نشان می‌دهد که هم رویکرد اقتصادی و هم رویکرد مدیریتی در موضوع ارز دچار اشکال است.

وی با اشاره به تورم کالاهای اساسی که با ارز ترجیحی وارد می‌شوند و تاکید بر ضرورت اصلاح رویکردهای اقتصادی در این زمینه، گفت: به طور روشن و مشخص امروزه در سیاست‌های ارزی از نگاه اقتصادی دچار مشکل هستیم و طرح جامعی برای رویکرد اقتصادی در ارز وجود ندارد.

قالیباف خطاب به مسئولان اقتصادی حاضر در نشست گفت: ما رویکرد اقتصادی مان در حوزه مدیریتی را اعلام کردیم و تا روز یکشنبه برای دریافت برنامه دولت منتظر می‌مانیم اما اگر برنامه و سیاست ارزی دولت ارائه نشود، مجلس جلسه خواهد گذاشت و طرح خود را ارائه می‌کند.

در این جلسه محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضعیت بازار ارز و تحولات اقتصاد کلان کشور ارائه کرد.

همچنین وزیر اقتصاد و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و معادن و جهش و رونق تولید مجلس هم به تشریح راهکارهای خود برای کنترل نرخ ارز پرداختند.

کد خبر: 1228414 برچسب‌ها محمدباقر قالیباف

دیگر خبرها

  • ضرب الأجل قالیباف به دولت رئیسی
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • هشدار ارزی قالیباف به دولت
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • ایران امروز کشوری پیشرفته است / تهدیدها و تحریم‌ها ملت ایران را متوقف نکرده است
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • رویکرد اردن نسبت به مساله فلسطین
  • رویکرد اردن به مساله فلسطین/ از همدلی مردم تا هم‌سویی دولت با غرب
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند