Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@14:17:12 GMT

۲۸ درصد جرائم در کشور مربوط به سرقت است

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۲۷۳۴

دادستان کل کشور گفت: حدود ۲۷ تا ۲۸ درصد جرائم در جامعه مربوط به سرقت است و اولین رتبه مربوط به جرائم مرتبط با مواد مخدر است.به گزارش بلاغ،حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور در همایش تخصصی روسای اداره‌های مبارزه با سرقت پلیس‌های استان‌های سراسر کشور که امروز (چهارشنبه ۲۶ دی ماه) برگزار شد، اظهار کرد: چند روز گذشته در حادثه‌ای تعدادی از عزیزان ما در نیروی هوایی جان خود را از دست دادند که این حادثه را به محضر فرماندهی کل قوا و خانواده‌های آن‌ها تسلیت عرض می‌کنم و امیدوارم مدیران مرتبط بتوانند با بررسی منشأ این حوادث اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند که کمتر شاهد این گونه حوادث باشیم و سرمایه‌های کشور را از دست بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسئولیت مبارزه با جرم سرقت به عنوان یک جرم تأثیرگذار در کشور، مهم و ضروری است، افزود: باید درباره اقدامات لازم در این زمینه در این جلسات تصمیم گیری و از تجربیات، دانش و ابزاری که می‌تواند در ایجاد امنیت و مبارزه از سرقت موثر باشد، استفاده شود و باید در این گونه همایش‌های مورد بررسی قرار گیرد و خروجی این همایش‌ها باید برای مردم محسوس باشد.

وی با بیان اینکه در جامعه شاهد آسیب‌هایی هستیم که هر کدام در شرایط خود باید بررسی شوند، افزود: مبارزه با هر جرم باید متناسب با آن باشد و تمام زوایای آن باید به صورت دقیق و علمی بررسی شود.

دادستان کل کشور با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: هر کاری که انسان می‌خواهد انجام دهد، باید ابتدا دانش و سپس عقل انجام آن کار را داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: یکی از آسیب‌های قابل توجهی که در جامعه ما وجود دارد و البته منحصر به کشور ما هم نیست و در تمام کشور‌های دنیا نیز وجود دارد، سرقت است.

وی افزود: سال‌های قبل وزیر امور خارجه آلمان به کشور ما سفر کرده بود و عنوان می‌کرد که در آلمان بیشترین جرم سرقت خودرو است.

دادستان کل کشور گفت: جرم سرقت علاوه براینکه جرمی علیه اموال مردم است و آرامش جامعه را به مخاطره می‌اندازد، می‌توانیم آن را جرم علیه امنیت کشور هم به حساب آوریم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: بر اساس آمارهای دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، سرقت جرم دوم کشور است.

دادستان کل کشور ادامه داد: حدود ۲۷ تا ۲۸ درصد جرائم کشور مربوط به سرقت است و اولین جرم مرتبط با موادمخدر است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که پلیس باید انجام دهد، ریشه‌یابی و بررسی خواستگاه جرم سرقت است که در مرحله اول جرم سرقت ارتباط مستقیمی با افزایش جرم موادمخدر و اعتیاد دارد و دوم وضعیت اقتصادی و شرایطی که به لحاظ مالی در کشور حاکم است و بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها زمینه وقوع جرم سرقت را افزایش می‌دهد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه با افزایش فقر و فشار اقتصادی بر یک فرد و جامعه‌ به تبع جرم هم افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: انسان‌ها معصوم نیستند و زمانی که فشار زندگی به حدی می‌رسد که می‌بینند نمی‌توانند نیاز‌های اولیه زندگی را تأمین کنند، میزان تدین در آن‌ها کاهش پیدا می‌کند و دست به سرقت می‌زنند و در اینجا مسئولان اقتصادی کشور باید تدیبر داشته باشند.

وی افزود: آمار سرقت در ۹ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است که نشان می‌دهد این جرم ارتباط مستقیمی با شرایط اقتصادی دارد و مسئولان دولت باید بدانند پلیس تنها نمی‌تواند کاری کند و خواستگاه پیشگیری از وقوع این جرم نه در دست نیروی انتظامی و نه در دست قوه قضاییه است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • این استان رکورد دار آمار حیوان گزیدگی در کشور
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب