Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-27@04:41:02 GMT

تقوا واخلاص به زندگی ما معنا می دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۲۹۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوی و پرهیزگاری اظهار داشت: یکی از عنایاتی که خداوند تبارک و تعالی به همه مومنین دارد این است که به آنها شرح صدر داده است.

وی تصریح کرد: این از عنایات الهی است که به مومنین شرح صدر داده که در مقابل سختی ها و مشکلات مقاومت و ایستادگی می کنند و این خلاف غیرمومنین است و غیر مومنین خلاف مومنان سنگدل بوده و قساوت قلب دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: اینکه غیرمومنین سنگدل بوده و قساوت قلب دارند و پذیرا نبوده و حق را قبول نکرده و واقعیات را قبول نمی کنند، به این دلیل است که خداوند به آنها شرح صدر نداده است.

وی خاطرنشان کرد: شرح صدر یک سرمایه است که از وحی، فرقان، رسول خدا، فرمایشات رسول خدا و کتاب آسمانی استفاده می کند.

آیت الله علما تاکید کرد: کسانی که در سایه لطف الهی هستند، مورد عنایت، مورد شرح صدر، مورد توجه تزکیه و مورد توفیقات قرار می‌گیرند.

وی در خصوص اینکه چه کسانی شرح صدر دارند نیز گفت: کسی که شرح صدر دارد چون پیامبران و امامان و امام(ره) در مقابل ظلم می ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی که شرح صدر دارد، با خدا در تماس است و پذیرش دارد، خداوند به آنها عنایت دارد و این خلاف کسانی است که سنگدل هستند.

وی تصریح و خاطر نشان کرد: افرادی که سنگدل بوده، قساوت قلب دارند و پذیرا نیستند موعظه نمی‌پذیرند، لذا اگر انسان چنین باشد و شرح صدر نداشته باشد، رشد نمی کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: اینها با مسئله هدایت که بالاترین مسئله انسان است و بالاترین مسئله کتابهای آسمانی چون تورات و انجیل و قرآن و...است ارتباط دارد و این کتابهای آسمانی آمده اند ما را تربیت کنند.

تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی شرح صدر ندارد، بشارت پیغمبر و رسول را قبول نمی کند و اگر قبول نکند ترقی نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) گفت: به فرموده ایشان خداوند تبارک و تعالی اعمال را قبول نمی کند، مگر اینکه رفتار و اعمال و کردار ما بنابر تقوای الهی باشد.

آیت الله علما، اعمال و رفتار افراد را وابسته به تقوا و اخلاص دانست و گفت: امیرالمومنین علی(ع) همه ما را در خطبه های خود به تقوا و اخلاص دعوت می کند.

وی تصریح کرد: تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می دهد و اعمال و رفتار ۷۰ ساله ما به تقوا و اخلاص معنا پیدا می کند.

 

 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۲۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید کسانی که به خدا ایمان آورده‌اند سخن درست بر زبان جاری کنند تا در سایه تقوا خداوند آنها را مورد مغفرت قرار دهد.

وی افزود: امیرالمومنین می‌فرماید فردی که تقوا پیشه کند هیچ گاه به هلاکت نمی‌رسد. رستگاران با تقوا به رستگاری می رسند و زیان کاران با معصیت زیان خواهند دید.

برقرار در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: جوان مردی، مروت، فروتنی و تواضع از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در خصوص روز یکشنبه شکست آمریکا در ویتنام، افزود: آمریکا شیطان بزرگ و اکبر است. آمریکا سمی را در محصولات کشاورزی استفاده کرده است که این سم سال‌ها در محصولات کشاورزی باقی مانده است و مردم را دچار مشکل کرد.

امام جمعه موقت گرگان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، گفت: مسؤولان نظام کمتر به سخنان رهبری عمل کرده‌اند که اگر از سال ۸۰ تا الان به این دستور توجه می‌شد اکنون فساد در جامعه ریشه کن می‌شد.

وی با اشاره به اینکه در روز سه شنبه روز جهانی کار و کارگر نام گذاری شده است، افزود: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار با بیان اینکه ۱۲ اردیبهشت روز چهارشنبه شهادت شهید مرتضی مطهری به عنوان روز معلم نام گرفته است، اظهار کرد: شهید مطهری یکی از شخصیت‌های مهم نظام جمهوری اسلامی ایران بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

کد خبر 6089168

دیگر خبرها

  • توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری باعث ریشه کن شدن فساد است
  • ورزش‌های زورخانه‌ای یک سرمایه است
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • اصفهان، اقلیم معناست
  • کرمانشاه یکی از استان‌های پرافتخار کشور است
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • خادمان قرآنی و فعالان طرح «مسطورا» در کرمانشاه تجلیل شدند
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد