Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:40:45 GMT

حوزه و دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۳۱۰۰

حوزه و دانشگاه در حل مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید بذرافکن شامگاه سه‌شنبه در نشست تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی که در سالن جلسات مرکز آموزش آیت الله سعیدی قم برگزار شد، بیان کرد: ورود کارگزاران انقلاب به مسائل مختلف موجب می‌شود که در جامعه به پیشرفت بسیار چشمگیری دست یابیم.

وی با بیان اینکه اگر حوزه علم و فناوری را به یک ظرفیت اقتصادی برسانیم دستاورد بسیار خوبی به دست می‌آوریم، افزود: به عنوان مثال باید ببینیم که در صنعت برق چه میزان گردش مالی داشته‌ایم تا بتوانیم بر این اساس اقدامات لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده فرهنگی و تولید قدرت نرم دانشگاه امام حسین(ع) بیان کرد: اگر دولت سازی و نفوذ غرب در جهان اسلام از ساخت سلاح و آموزش رزم و قراردادهای ننگین و کودتای ۲۸ مرداد را مورد مقایسه قرار دهیم می‌بینیم که انقلاب اسلامی چه نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: اگر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی با سال‌های قبل از آن مقایسه شود می‌بینیم که انقلاب اسلامی به چه پیروزی‌هایی دست یافته است.

بذرافکن با بیان اینکه ترامپ می‌گوید که ما دیگر نمی‌خواهیم ژاندارم منطقه باشیم، افزود: امروز حضوری که آمریکا در منطقه دارد مربوط به سال ۲۰۰۲ نیست بلکه تمدن غرب است که برای ۵۰۰ سال پیش است و جزیره هرمز و تنگه عدن در آن زمان توسط پرتقال تصرف شد.

تأکید بر تداوم پیشرفت‌ها و کاهش نقاط ضعف

وی بیان کرد: با تداوم پیشرفت‌ها و کاهش نقاط ضعف می‌توانیم در جامعه به نتایج بسیار مثبتی دست یابیم.

رئیس دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: اکنون انقلاب اسلامی ایران به پیشرفت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دست یافته است.

وی با بیان اینکه قهرمان پیشرفت جمهوری اسلامی ملت ایران هستند، افزود: گرانی اقلام ضروری مانند مرغ به دلیل بی‌کفایتی برخی از مسئولان است که باید جهت رفع این مشکل اقدامات لازم انجام شود.

بذرافکن با بیان اینکه باید تجارب موفق و چراغ موفقیت‌های انقلاب اسلامی را روشن ساخت، افزود: با بررسی الگوهای موفق در طول دوران انقلاب می‌توانیم به موفقیت‌های بسیاری دست یابیم.

از موفقیت‌های انقلاب اسلامی میزان دلبستگی و پیوستگی مردم به انقلاب است

وی با اشاره به اینکه یکی از موفقیت‌های انقلاب اسلامی میزان دلبستگی و پیوستگی مردم به انقلاب است، گفت: برخی شایعه‌سازی می‌کنند که مردم از مسئولان ناراحت هستند در حالی که چنین چیزی حقیقت ندارد بلکه مردم از برخی از مسئولان بی‌لیاقت ناراحت هستند.

رئیس دانشکده فرهنگی دانشگاه امام حسین(ع) اظهار داشت: نارضایتی از انقلاب اسلامی نیست بلکه از برخی از حوزه‌های خاصی است که مسئولان در آن عملکرد نامناسبی داشته‌اند.

وی گفت: در زمینه فعالیت‌های جهادی در نقاط محروم در ۴۳۵ نقطه کشور سرمایه‌گذاری شده است که این امر موجب احیای برخی از روستاهای خالی از سکنه شده است.

بذرافکن با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری باید با کمک گروه‌های جهادی بن بست اقتصادی کشور را بشکنیم، افزود: حوزه و دانشگاه در از بین بردن مشکلات اقتصادی نقش مهمی دارند.

کد خبر 4514406

منبع: مهر

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران دانشگاه امام حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی قریشی» نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در دیدار با «غلامرضا صالحی» رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، اضافه کرد: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بستر‌های لازم، فرهنگ‌سازی کرد. 

امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است. 

وی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروروی است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

امام جمعه ارومیه افزود: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: الحمدالله بنیادمسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متاسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

دیگر خبرها

  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • رئیسی پس از بازگشت به تهران: این سفر پیام مهمی داشت
  • رئیس‌جمهور: سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی داشت
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند