Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@21:08:29 GMT

آخر هفته برفی در تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۳۹۳۵۲۵

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بنا به تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز (چهارشنبه 26 دی‌ماه) با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب، بارش‌ها به تدریج در شمال خلیج فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های فارس و بوشهر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ظهر امروز فعالیت سامانه بارشی به تدریج به غرب، شمال غرب، مرکز، شرق و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین امروز بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف در ارتفاعات، اظهار کرد: تا اواخر امروز (چهارشنبه 26 دی‌ماه) وزش باد جنوبی در اردبیل ادامه خواهد داشت.

به گفته وظیفه فردا (پنج‌شنبه 27 دی‌ماه) با شمالی‌شدن جریان‌ها روی دریای خزر، بارش در سواحل خزر شروع خواهد شد و گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور را فرا می‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: فردا بارش در کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان، شرق خوزستان، غرب فارس، شمال بوشهر، غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه و شمال ایلام شدت خواهد داشت و همچنین برای دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف، وزش باد و کولاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: پس فردا (جمعه 28 دی‌ماه) در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور، شرق و جنوب شرق کشور بارش ادامه خواهد داشت. در روز جمعه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، دامنه‌های البرز شرقی باران شدید خواهد بود.

وی تاکید کرد: سامانه بارشی روز شنبه (29‌ دی‌ماه) در سواحل شرقی خزر دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق کشور فعال خواهد بود و سپس بعد از ظهر همین روز از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

وظیفه ادامه داد: فردا (پنج‌شنبه 27 دی‌ماه) در نیمه جنوبی و روز جمعه در جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین اواخر روز جمعه و طی روز شنبه کاهش دمای 6 تا 10 درجه‌ای برای نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا (پنج‌شنبه 27‌ دی‌ماه) شمال خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود، گفت: روز جمعه (28 دی‌ماه) مرکز و شرق خلیج فارس مواج است. همچنین اواخر فردا و طی روز جمعه دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان اعلام کرد: فردا هوای تهران، در بعضی ساعات بارش باران و برف و در اواخر وقت وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران فردا 13 و 5 درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین در روز جمعه (28 دی‌ماه) هوای تهران ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و برف و در بعدازظهر کاهش ابر خواهیم داشت. حداکثر و حداقل دمای تهران در روز جمعه 10 و یک درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر

محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، گفت: طبق این گزارش، احتمال بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه در استان‎‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز و در روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ماه، در شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: امدادگران در این استان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

 رئیس سازمان امدادونجات افزود: به هم‌وطنان توصیه می‌شود که به هشدار‌های هواشناسی توجه کنند و در صورت بروز حادثه با شماره تماس ندای امداد، ۱۱۲، تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • وضعیت بارش و دمای هوا تا اواخر خرداد
  • تداوم بارش باران در تهران؛ جوی آرام در پایان هفته برای اکثر نقاط
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • کاهش دما در شمال شرق و استان‌های ساحلی / امروز و فردا در کدام مناطق باران می‌بارد؟
  • بارش رگباری و وزش شدید باد در ۱۷ استان/ آماده‌باش هلال‌احمر
  • هوای ابری و بارش‌های بهاری فردا در ۲۳ استان
  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • هشدار سیل و طوفان و تگرگ به ۱۸ استان | تهران در خطر بارش‌های سیل‌آسا
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • رگبار شدید و رعد و برق در ۵ استان از فردا | تداوم بارش‌ها تا آخر هفته در این مناطق | وزش و باد و گرد وخاک در بخش‌هایی از کشور