Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴بی بی سی نوشت: نمایندگان پارلمان بریتانیا به طرح ترزا می، نخست وزیر برای چگونگی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نه گفتند. این رای‌گیری که پس از ۵ روز بحث و تبادل نظر در پارلمان به رای نهایی گذاشته شده بود در نهایت با ۴۳۲ رای مخالف در برابر ۲۰۲ رای موافق به تصویب نرسید.

اختلاف ۲۳۰ رای مخالف در این رای‌گیری بدترین شکست یک دولت بر سرکار در تاریخ بریتانیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این رای‌گیری غروب سه شنبه (پانزدهم ژانویه) در حالی صورت گرفت که پارلمان بریتانیا طی ۵ روز گذشته درباره کلیات و مفاد این توافق به بحث نشسته بود.

اکنون با به حقیقت تبدیل شدن پیش‌بینی‌ها درباره رای نیاوردن توافق برگزیت در پارلمان بریتانیا، میزان آرای موافق و مخالف در ادامه راه تعیین کننده خواهد بود. بر این اساس گزینه‌هایی مانند تلاش دوباره برای رای‌گیری، کنار رفتن نخست وزیر و اعلام انتخابت زودهنگام، تاخیر در روند برگزیت و شاید تکرار همه‌پرسی مطرح شود.

جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت که پیش از رای‌گیری امروز گفته بود ترزا می‌در کسب اعتماد نمایندگان و رفع نگرانی‌های آن‌ها درباره برگزیت "کاملا شکست خورده" دقایقی پس از رد طرح خانم می‌گفت: این "مفتضح‌ترین شکست یک دولت بریتانیا در پارلمان از سال ۱۹۲۰ تاکنون بوده است".

کوربین همچنین با تاکید بر اظهارات قبلی خود مبنی بر "بی‌اعتمادی کامل" پارلمان به ترزا می، رسما خواستار رای‌گیری فوری درباره سرنوشت خانم طی ۲۴ ساعت آینده شد.

همزمان دونالد تاسک، رئیس شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این مخالفت قاطع پارلمان بریتانیا گفته از این بابت متاسف است و همزمان از خانم می‌خواسته که با توجه به رای‌گیری امروز هر چه سریع‌تر موضع جدید و برنامه بریتانیا برای چگونگی خروج از اتحادیه اروپا را به او ابلاغ کند.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 برگزیت ترزا می جرمی کوربین اتحادیه اروپا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۳۹۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون عنوان کرد: پیرو نامه حائز اهمیت اخیر وزیر محترم ورزش و جوانان و به دنبال آن دستورات اکید ریاست فدراسیون فوتبال، نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاه‌ها جهت اعمال رویه‌های قانونی متقن، به زودی با حضور دستگاه‌های ذیربط، مقامات و مدیران مسؤول به میزبانی فدراسیون فوتبال برگزار خواهد شد.

وی افزود: بدیهی است، با عنایت به وظایف ذاتی فدراسیون و وفق آئین نامه‌های مصرح در فرایند صدور مجوز حرفه ای و همچنین با توجه به الزامات بالادستی، تخلفات احتمالی از سوی افراد حقیقی یا حقوقی با جدیت مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6096589

دیگر خبرها

  • مخالف حمله به رفح و کوچ اجباری غیرنظامیان فلسطین هستیم
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • نتانیاهو: درخواست حماس برای توقف کامل جنگ غزه را نخواهیم پذیرفت
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • اکثر معترضان اسرائیلی مخالف حمله زمینی به رفح هستند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • واکنش فدراسیون فوتبال به درخواست وزیر ورزش